Tele2 Hastighed ved FTP download
Fra : M. J.

Dato : 17-09-03 16:05

Hej.
Jeg har en Tele2 512/128 kbit adsl forbindelse, eller det vil sige at det er
den hastighed som jeg burde have.

Når jeg downloader via FTP (sunsite.auc.dk som kan levere en del data) er
det med en hastighed på mellem 17 og 22 kb. pr. sek.
Det samme gør sig gældende når jeg downloader fra vilkårlige steder gennem
Internet Explorer.

Ved almindelig surfing på internettet får jeg ofte at vide at siden jeg
forsøger at gå ind på ikke eksisterer. Trykker jeg "opdater" virker den
pludselig alligevel.

De samme resultater er opnået med flere maskiner, som har været tilsluttet
en ad gangen.

Det mærkelige er at når jeg forsøger at lave en test på
http://hastighed.tele2adsl.dk så kan jeg pludselig hente med 54 kb. pr. sek.

Jeg fatter det ikke.
Vh. Mads

Fra : Karsten Andersen

Dato : 17-09-03 16:17

Wed, 17 Sep 2003 17:04:42 +0200, skrev M. J., på 23 linier, i
<bk9t68$enp$1@sunsite.dk>, :

Min linie køre også fint idag...
Man kan så bare håbe det bliver ved.

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : rane

Dato : 17-09-03 17:13

On Wed, 17 Sep 2003 17:04:42 +0200, "M. J."
<internet@rolator.dREMOVEk> wrote:
>Det mærkelige er at når jeg forsøger at lave en test på
>http://hastighed.tele2adsl.dk så kan jeg pludselig hente med 54 kb. pr. sek.
>
>Jeg fatter det ikke.

Jeg oplever det samme. På hastighed.tele2adsl.dk der henter jeg med
topspeed - men straks jeg prøver et andet sted fra (ftp eller www) så
går det meget langsommere.

Hmm??

Fra : FB

Dato : 17-09-03 17:33

"rane" <nada@adasf.com> wrote in message

> Jeg oplever det samme. På hastighed.tele2adsl.dk der henter jeg med
> topspeed - men straks jeg prøver et andet sted fra (ftp eller www) så
> går det meget langsommere.

Kunne det tænkes i har flere gange hentet bare lidt af filen uden at tømme
temp. internet filer?
Hvis I har bare 2-3 Mb af filen allerde så vil den vise at den downloade
meget hurtigt, og derefter falder ned.

Prøv at tømme Temp. Internet filer og prøv igen.

Mvh
FB
--
Gratis sms - Gratis Java spil - Gratis unlock
-- > http://Mobil.DontDoIt.dk < --

Fra : M. J.

Dato : 17-09-03 18:00

> [...]
> meget hurtigt, og derefter falder ned.
>
> Prøv at tømme Temp. Internet filer og prøv igen.

Nej det er ikke det der er problemet. Når jeg downloader går det bare
langsomt - MEGET langsomt.

Vh.
Mads

Fra : FB

Dato : 17-09-03 18:29

"M. J." <internet@rolator.dREMOVEk> wrote in message

> Nej det er ikke det der er problemet. Når jeg downloader går det bare
> langsomt - MEGET langsomt.

Det var Rane jeg svarede.
Hans Internet synes at være fint med browser men ikke ved FTP.

Mvh
FB

Fra : The Tulip

Dato : 17-09-03 20:55

> Hvis I har bare 2-3 Mb af filen allerde så vil den vise at den downloade
> meget hurtigt, og derefter falder ned.

Det gør min Explorer godtnok ikke .. den starter bare derfra hvor den slap
...indtil maskinen har været genstartet ..

~~Frank .,

Fra : rane

Dato : 18-09-03 06:57

On Wed, 17 Sep 2003 18:32:33 +0200, "FB" <nomail@nomail.invalid>
wrote:

> [...]
>meget hurtigt, og derefter falder ned.
>
>Prøv at tømme Temp. Internet filer og prøv igen.

Jeg har prøvet at tømme Temp. filer flere gange og oplever stadig det
samme. Sjovt nok kører ftptest1.tele.dk på samme måde - fuld skrue på.

Har også flere gange prøvet TPTEST hvor downloaden også ser ud som om
den er ok - kan bare ofte slet ikke mærkes når jeg surfer almindelige
websider

Fra : Karsten Andersen

Dato : 18-09-03 07:56

Wed, 17 Sep 2003 18:32:33 +0200, skrev FB, på 22 linier, i
<u00ab.1692$5b2.1377@news.get2net.dk>, :

>Prøv at tømme Temp. Internet filer og prøv igen.

På en 1024/256 linie henter jeg lige nu med 1160 kbit
Hmmm troede der var lidt tab på en 1024 linie og ikke omvendt..
Men jeg klager ikke over de små 142kbyte/s

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : Karsten Andersen

Dato : 18-09-03 08:18

Thu, 18 Sep 2003 08:56:19 +0200, skrev Karsten Andersen, på 14 linier,
i <5llimvklsn2fhsbvhlgk8njf40qma1v0ho@4ax.com>, :

Teledanmark
http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco-ks-36557&sbred=hast
siger 1236 kbit/s / 279 kbit/s
eller 1285/266
Jeg klager ikke

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : Martin S

Dato : 18-09-03 18:33

"Karsten Andersen" <karsten@fjern.mig.jyde.dk> skrev i en meddelelse
> Thu, 18 Sep 2003 08:56:19 +0200, skrev Karsten Andersen, på 14 linier,
> [...]

hæ har også 1mbit/256 og tester 1387/290 kbit... lææækkert. Reel
download hastighed via ftp og alm. download med ZA koblet til er ca. 135
kb/s.