Downloads corupte
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-09-03 21:19

Hej

Er der andre der oplever, at det de downloader fra en tele2adsl linie, til
tider er corupt?

Jeg har som sagt fået min linie idag.. har så downloadet lidt her og der....
Men omkring 6-7 filer har været corupte... Når de downloades igen, fejler de
ikke noget..

troede at TCP gensendte pakker der måtte gå tabt?

ved ikke om det er noget med mine tcp/ip instillinger at gøre...

Hvis jeg tester på dslreports.com/tweaks viser den:

Receive Window (RWIN): 64240
Window Scaling: off
Path MTU Discovery: ON
RFC1323 Window Scaling: OFF
RFC1323 Time Stamping: OFF
Selective Acks: ON
MSS requested: 1460
TTL:
(less any hops behind firewall)
131
TTL remaining: 117

Fra : Poul Hegelund

Dato : 16-09-03 04:39

> Er der andre der oplever, at det de downloader fra en tele2adsl linie, til
> tider er corupt?

Puha, jeg troede at det var mig der led af paranoia. I weekenden havde jeg
problemer med at downloade en del zipfiler på omkring 1 mb med kildekode.

Når jeg pakkede dem ud var de i stykker.
Efter en ny download kunne de så pakkes ud.
Det er en routine jeg har foretaget hver weekend de sidste par år, så det er
da mærkeligt at det skal ske nu hvor jeg lige er kommet over på Tele2.
Der var fejl i 4 til 5 downloads, hvor en efterfølgende download resulterede
i ok filer.

Jeg har her til morgen prøvet at foretage mig det samme, men i dag har alle
filer været ok. Hvad foregår der?

Fra : Jesper Skriver

Dato : 19-09-03 12:53

On Mon, 15 Sep 2003 22:19:20 +0200, Bjarke Hansen wrote:
> [...]
> ikke noget..
>
> troede at TCP gensendte pakker der måtte gå tabt?

Det goer TCP ogsaa - men hvis der er bitfejl paa en linie et sted, saa
er det kun headeren som der laves checksum af, og hvis den er ok, saa
slipper pakken igennem, selvom indholdet er oedelagt.

Ring til din udbyder, de maa i gang med at lede efter bitfejl ...

/Jesper

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-09-03 16:05

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message

> [...]
> slipper pakken igennem, selvom indholdet er oedelagt.
>
> Ring til din udbyder, de maa i gang med at lede efter bitfejl ...

Okay... Jeg har også prøvet at høre netradio.. Selvom der ikke er belastning
på linien.. Så går timeningen pludselig i stykker. og musikken "falder over
sig selv"

Fra : Jesper Skriver

Dato : 19-09-03 19:07

On Fri, 19 Sep 2003 17:04:43 +0200, Bjarke Hansen wrote:
> [...]
> på linien.. Så går timeningen pludselig i stykker. og musikken "falder over

Tyder ogsaa paa bitfejl et sted.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer