Så kører min Tele2 ADSL ;-)
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-09-03 15:07

En uge forsinket efter tele2´s information.. Er jeg nu kommet på nettet...
Dejligt. Selvom jeg dog har ventet godt og grundigt i en del timer i
røret...

Og det ser sørme ud til at fungere.. Må bare se om det holder....

TDC grafisk hastighedstest:

2166/558 Kbit

ping ns.get2net.dk

Pinging ns.get2net.dk [195.82.195.101] with 32 bytes of data:

[SNIP]

Ping statistics for 195.82.195.101:
Packets: Sent = 24, Received = 24, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 9ms, Maximum = 14ms, Average = 9ms

trace ns.get2net.dk

Tracing route to ns.get2net.dk [195.82.195.101]
over a maximum of 30 hops:

1 11 ms 10 ms 9 ms v3.li43.adsl.tele2.apl.uni2.net
[192.38.232.1]
2 11 ms 10 ms 10 ms atm8-0--0-aal5layer.val1-core.bb.uni2.net
[130.2
27.0.69]
3 11 ms 11 ms 12 ms v1.lb1.bb.uni2.net [130.228.18.102]
4 12 ms 10 ms 13 ms ns.get2net.dk [195.82.195.101]

Trace complete.

Fra : Claus O

Dato : 15-09-03 15:14

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote

> 1 11 ms 10 ms 9 ms v3.li43.adsl.tele2.apl.uni2.net
> [192.38.232.1]

prøvede lige en gang mere også:

92 ms. til min gateway (192.38.232.1)
LÆKKERT LÆKKERT TELE2 I er skide goe!!!

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-09-03 15:24

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> wrote in message

> prøvede lige en gang mere også:
>
> 92 ms. til min gateway (192.38.232.1)
> LÆKKERT LÆKKERT TELE2 I er skide goe!!!

Og derfor må det være transmisionslinien fra centralen til tele2.. men det
er jo ikke kundens problem..

Fra : Claus O

Dato : 15-09-03 15:30

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote

> Og derfor må det være transmisionslinien fra centralen til tele2.. men det
> er jo ikke kundens problem..

Jeg tror mere det er Tele2 som slet ikke er gearet til dette cirkus,
da den til morgen var under 20ms og alt bliver SUPER SLØVT
op af dagen, eks. giver flere usa ip time out og det er nærmest
umuligt at bruge nettet uden for norden når der er mange brugere
på Tele2´s SUPER SLØVE LINIER, specielt ud af landet.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-09-03 16:01

> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote

> Jeg tror mere det er Tele2 som slet ikke er gearet til dette cirkus,

Ok

> [...]
> umuligt at bruge nettet uden for norden når der er mange brugere
> på Tele2´s SUPER SLØVE LINIER, specielt ud af landet.

Jeg har lige surfet på nogle tyske sites.. det gik fint nok.. og jeg prøvede
også at hente paint shop pro, fra jasc.com hvilket gik med ca. 210-222KB/s

Men kom med nogle sites, så skal jeg da prøve at pinge dem

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-09-03 16:08

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message

> også at hente paint shop pro, fra jasc.com hvilket gik med ca. 210-222KB/s

URL http://www0.jasc.com/pub/psp801ev.exe
Comment
Referer http://www.jasc.com/extras.asp
Resume Yes
Local File C:\Downloads\psp801ev.exe
File Date 06/17/03 16:55:45
File Size 57785936
Completed 57785936
Total Time 00:04:21
Average Speed 216.21 KB/s
Create Time 09/01/03 21:45:44
Complete Time 09/15/03 17:06:58

Fra : FB

Dato : 15-09-03 15:33

> [...]
> røret...
>
> Og det ser sørme ud til at fungere.. Må bare se om det holder....

Jeg er også glad for min 2 Mbit linje.

2081 Kbps i down
530 Kbps i up.

Mvh
FB

Fra : Erik

Dato : 15-09-03 15:42

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse news:UHj9b.126$IX1.2@news.get2net.dk...
> En uge forsinket efter tele2´s information.. Er jeg nu kommet på nettet...
> Dejligt. Selvom jeg dog har ventet godt og grundigt i en del timer i
> røret...

*suk*
Jeg skulle have været konverteret fra TDC den 1/9 men er stadigt ikke blevet det.
Nu er der gået 15 dage og 10 tlf. opkald til kundeservice,
og jeg har ikke engang kunne få en ny dato på hvornår min konvertering finder sted
Jeg overvejer seriøst at droppe Tele2 konverteringen.

--
Erik Rasmussen

Fra : Bamse

Dato : 15-09-03 15:56

Ja. Tag din indledende oplevelse med Tele2 som en forsmag på hvordan det er
at være kunde hos Tele2

Fra : FB

Dato : 15-09-03 16:04

"Bamse" <nospam@nospam.ugh> wrote in message
> Ja. Tag din indledende oplevelse med Tele2 som en forsmag på hvordan det
er
> at være kunde hos Tele2

Kan du se i fremtiden?

Mvh
FB

Fra : Bamse

Dato : 15-09-03 16:14

Nej, men som Tele2-kunde er jeg vist berettiget til at have en mening....

Fra : FB

Dato : 15-09-03 16:48

> Nej, men som Tele2-kunde er jeg vist berettiget til at have en mening....

Er du ikke bare negativ fordi din linje kører dårligt?
Så skift da tilbage til TDC eller hvor du kom fra.

Min 2Mbit linje kører kanon. Har slet ikke noget negativt overhovedet.

mvh
FB

Fra : Bamse

Dato : 15-09-03 17:51

Jo, det er jeg og det tror jeg også du ville være hvis du betalte for noget
du ikke fik.

Jeg er jo åbenbart ikke den eneste der har problemer med Tele2 og man kan jo
ikke komme igennem til Tele2's support så man kan få et svar på hvad der er
galt.

Måske er det fordi at Tele2-supporterne har travlt med at plante rosenrøde
indlæg om hvor godt Tele2 ADSL er i diverse nyhedsgrupper? *g*

De tager i hvert fald ikke telefonen.

Tele2 - for dig der elsker at høre muzak i flere timer

Fra : FB

Dato : 15-09-03 17:56

> Jo, det er jeg og det tror jeg også du ville være hvis du betalte for
noget
> du ikke fik.

Selvfølgelig

> [...]
jo
> ikke komme igennem til Tele2's support så man kan få et svar på hvad der

Ja har også ventet i mange minutter ved telefonen hos Tele2.

Men måske giver du lige hurtigt op?

Det er bare min mening, enten siger du Bye Bye til Tele2 nu, ellers
fortsætter du uden at lave mere ravage end nødvendigt.

Citat:

"Og jeg talte med en fra TELE2 kl ca 17.25 idag han sagde der var problemer
på ca 75 centraler og det er udbredt de hurtige forbindelser som har
problemerne, centralerne har ikke kapasitet til den trafik som er kommet og
de vil siger han blive opgraderet i denne uge eller inden slutningen af
næste uge, samtidig skulle der en eller anden opgradering til internt som
han sagde.

Jan
"
Citat slut.

Måske er himlen blå forude, hvis ovenstående er sandt fra Tele2's side af.

mvh
FB

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-09-03 17:59

"FB" <nomail@nospam.ha> wrote in message

> Citat:

Kilde?

> [...]
> på ca 75 centraler og det er udbredt de hurtige forbindelser som har
> problemerne, centralerne har ikke kapasitet til den trafik som er kommet

Hvad sagde jeg?

Fra : FB

Dato : 15-09-03 18:04

> Kilde?

Lige nedenunder "Tele2 - Landsdækkende problemer/opdateringer?"

> problemer
>
> Hvad sagde jeg?

Aner det ikke? Ved ikke hvad du har sagt når du ikke referer til det.

mvh
FB

Fra : FB

Dato : 15-09-03 18:06

> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message

> Lige nedenunder "Tele2 - Landsdækkende problemer/opdateringer?"

Hov: Message-ID: news:9yl9b.183$Q83.163@news.get2net.dk

Mvh
FB

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-09-03 18:08

"FB" <nomail@nospam.ha> wrote in message

> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message

> Lige nedenunder "Tele2 - Landsdækkende problemer/opdateringer?"

Okay fair nok, havde jeg ikke set.

> Aner det ikke? Ved ikke hvad du har sagt når du ikke referer til det.

osv

Fra : FB

Dato : 15-09-03 18:10

> [...]

Arh ok. Havde ingen anelse om, hvad du mente :)

mvh
FB

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-09-03 15:57

"Erik" <eor@ikkeher.dk> wrote in message

> [...]
finder sted
> Jeg overvejer seriøst at droppe Tele2 konverteringen.

Men snakkede du med? Kundeservice eller teknisk support?

Først ringede jeg til teknisk support.. Han snakkede om at han ville finde
en ny konvateringsdato.... Så ringede jeg til teknisk support, som sendte en
fejlrapport til TDC.. og de lovede det ville blive lavet inden 3-4 dage..
hvilket næsten passede

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-09-03 15:58

> Først ringede jeg til teknisk support..

Sludder.. Først ringede jeg til kundeservice.... som så sagde han ville
finde en ny konvateringsdato... Hvilket jeg var lidt sur over... Næste dag
ringede jeg så til teknisk support.. altså tastede 2 istedet for 1.

Fra : Erik

Dato : 15-09-03 18:56

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse news:Sqk9b.140$Iu2.104@news.get2net.dk...

> [...]
> fejlrapport til TDC.. og de lovede det ville blive lavet inden 3-4 dage..

Det har godt nok kun været kundeservice jeg har talt med..
Måske jeg skulle prøve det andet :-/
Anyway..min tålmodighed er snart opbrugt.

--
Erik

Fra : Erik

Dato : 16-09-03 19:35

> [...]
> fejlrapport til TDC.. og de lovede det ville blive lavet inden 3-4 dage..

Ok jeg har haft talt med teknisk support.
Jeg fik af vide at min linje _er_ blevet konverteret,
men der er åbenbart en fejl i mit udstyr på centralen.
Jeg fik 3 datoer hvor der ville komme en tekniker
og kikke på udstyret på centralen(enten fredag/mandag eller tirsdag).
Desuden fik jeg osse fortalt at TDC d. 15/9 skulle have indhentet de konverteringer,
som de var kommet bagud med.

--
Erik

Fra : Calle.

Dato : 17-09-03 05:34

Erik wrote:
> [...]
> og kikke på udstyret på centralen(enten fredag/mandag eller tirsdag).
> Desuden fik jeg osse fortalt at TDC d. 15/9 skulle have indhentet de

vi er over den 15, og jeg venter stadig
--
Calle

Fra : Fuzzbox

Dato : 15-09-03 20:42

> [...]
finder sted
> Jeg overvejer seriøst at droppe Tele2 konverteringen.

Jeg er i presis samme situation som dig, jeg skulle have været konveteret
1/9 men har siddet
siden 2/9 med et modem.

Mvh Fuzzbox

Fra : Calle.

Dato : 16-09-03 14:16

Fuzzbox wrote:
> [...]
> meddelelse news:UHj9b.126$IX1.2@news.get2net.dk...

> Jeg er i presis samme situation som dig, jeg skulle have været

også her, og så har de minsanten sendt mig en regning på 2 mdr ADSL fra
tele2
--
Calle

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-09-03 15:34

"Calle." <fake@fake.fake> wrote in message
> også her, og så har de minsanten sendt mig en regning på 2 mdr ADSL fra
> tele2

Du sidder da ikke på modem, du kører da TDC bredbånd

Fra : Calle.

Dato : 16-09-03 16:21

Bjarke Hansen wrote:
> "Calle." <fake@fake.fake> wrote in message
>
> Du sidder da ikke på modem, du kører da TDC bredbånd

Ja men ikke min egen
--
Calle

Fra : Erik

Dato : 16-09-03 16:56

"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse news:3f670cf4$0$48891$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> også her, og så har de minsanten sendt mig en regning på 2 mdr ADSL fra
> tele2

Ditto.

--
Erik

Fra : Karsten Andersen

Dato : 16-09-03 17:39

Tue, 16 Sep 2003 17:56:00 +0200, skrev Erik, på 15 linier, i
<poG9b.72793$Kb2.3422168@news010.worldonline.dk>, :

>Ditto.
Min er nu på 3 måneder.

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : Calle.

Dato : 17-09-03 05:32

Karsten Andersen wrote:
> Tue, 16 Sep 2003 17:56:00 +0200, skrev Erik, på 15 linier, i
> <poG9b.72793$Kb2.3422168@news010.worldonline.dk>, :

> Min er nu på 3 måneder.

Det er min også, jeg ramte bare forkerte tast
--
Calle

Fra : AF

Dato : 16-09-03 10:55

Bjarke Hansen bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk skrev dette:

> En uge forsinket efter tele2´s information.. Er jeg nu kommet på
> nettet... Dejligt. Selvom jeg dog har ventet godt og grundigt i en
> del timer i røret...

Jeg er kommet på som lovet af Tele2, og endda med den hastighed de har
lovet mig.

Alt ser ud til at køre fint som lovet, så nu er jeg glad og
tilfreds, - og håber selvfølgelig at linien fortsætter med at virke
som lovet.

Mojn, - Dres fra Tynne - ICQ 108 480 093
--
http://www.synnejysk.dk/
http://www.synnejyskambassade.dk/

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-09-03 17:40

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message

> Og det ser sørme ud til at fungere.. Må bare se om det holder....

Det gjorde det ikke.. Nu kører det af røven til, efter samme meldinger som
der har været her i gruppen..

> TDC grafisk hastighedstest:
>
> 2166/558 Kbit

Nu siger den 558/560 Kbit

Her kan i se hvordan hastigheden er på det jeg prøvede at downloade... og
det var lige meget om jeg havde gang i 40connections

news:dk.binaer under "downloadgraf tele2adsl"

og når jeg prøvede at uploade noget samtidigt, kom den højst op på 12Kb/s

Mens da jeg prøvede igår, kunne jeg uploade med ca. 40Kb/s mens jeg stadig
downloadede med 220Kb/s

> ping ns.get2net.dk

Pinging ns.get2net.dk [195.82.195.101] with 32 bytes of data

[SNIP}

Ping statistics for 195.82.195.101:
Packets: Sent = 25, Received = 25, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 19ms, Maximum = 37ms, Average = 29ms>

> trace ns.get2net.dk

Tracing route to ns.get2net.dk [195.82.195.101]
over a maximum of 30 hops:

1 34 ms 30 ms 31 ms v3.li43.adsl.tele2.apl.uni2.net
[192.38.232.1]
2 24 ms 26 ms 30 ms atm8-0--0-aal5layer.val1-core.bb.uni2.net
[130.2
27.0.69]
3 30 ms 35 ms 26 ms v1.lb1.bb.uni2.net [130.228.18.102]
4 33 ms 28 ms 31 ms ns.get2net.dk [195.82.195.101]

Trace complete.

Fra : Jan

Dato : 20-09-03 21:24

"> > Og det ser sørme ud til at fungere.. Må bare se om det holder....

> Det gjorde det ikke.. Nu kører det af røven til, efter samme meldinger som
> der har været her i gruppen..

Det undre ikke mig, jeg har en formodning om at TELE2 justerer hastighederne
ned efter et par dage ( se tråd et andet sted)

Venlig Hilsen
Jan Larsen

Fra : Jens Hansen

Dato : 16-09-03 18:15

I dag har jeg modtaget en mail fra tele2adsl med blandt andet følgende
ordlyd:

"..... Mange tak for din e-mail! Tele2 er meget opmærksom på, at der på
næsten alle centraler i Danmark er problemer med hastigheden i forhold til
vore kunders internetforbindelser. Derfor er Tele2 i øjeblikket i gang med
at opgradere deres backbone.Det forventes at opgraderingen er afsluttet
fredag den 26 september. Alle kunder burde derefter køre med optimal
hastighed. Hvis du efter denne dato stadig har hastighedsproblemer eller
spørgsmål til ovenstående er du velkommen til at skrive til os igen......"
Så må vi jo se om det holder - dog meldes der ikke ud omkring kompensation
til kunderne for den manglende hastighed.

Fra : Karsten Andersen

Dato : 16-09-03 19:13

Tue, 16 Sep 2003 19:14:35 +0200, skrev Jens Hansen, på 14 linier, i
<4yH9b.5479$Id7.5058@news.get2net.dk>, :

>dog meldes der ikke ud omkring kompensation
>til kunderne for den manglende hastighed.

Hmmm var det dig selv det tilføjede dette?
Det er ikke i det jeg fik.
Men helt sikkert de kan da ikke forlange fuldpris for dette sløve net.

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : Jens Hansen

Dato : 16-09-03 19:40

"Karsten Andersen" <1234@jyde.cc> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er ikke i det jeg fik.
> Men helt sikkert de kan da ikke forlange fuldpris for dette sløve net.

Ja, det var min tilføjelse - se hvor citationstegnene slutter (...")