Tele2 - Skal VI gøre noget ved det ?
Fra : H.S.

Dato : 15-09-03 12:04

Der er mange herinde der ikke er tilfredse med Tele2. Hastighedsproblemer,
leveringstider osv er blot nogle af grundene.

Hvis vi skal gøre noget, så skal vi gøre det SAMLET - hvis vi blot henvender
os til Tele2 enkeltvis, så er vi alt for nemme at "sylte". - Men hvis vi
pludselig er 50-100 kunder - der samlet henvender os til Tele2, om
nødvendigt DR's KONTANT - så har vi en langt større chance for at få det vi
vil have.
Jeg er ret sikkert på at Tele2 vil gå langt for ikke at ende i TV og/eller
Ekstra Bladdet.

Men det kræver at der er en stemning for reelt at gøre noget - og ikke bare
en masse der brokker sig på usenet.

Fra : Jan Larsen

Dato : 15-09-03 12:11

"H.S." <public@tele2adslSPAM.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ekstra Bladdet.
>
> Men det kræver at der er en stemning for reelt at gøre noget - og ikke

Hvordan har du tænkt dig det evt. skulle foregå.

Jan

Fra : H.S.

Dato : 15-09-03 12:31

"Jan Larsen" <jlauto@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "H.S." <public@tele2adslSPAM.dk> skrev i en meddelelse
Hastighedsproblemer,

> Hvordan har du tænkt dig det evt. skulle foregå.

Umiddelbart skulle alle skrive deres historie(r) ned, og så skulle én eller
flere personer samle disse oplysninger, samt kontakte Tele2, KONTANT og hvad
der nu ellers vedtages der skal til.

Fra : Jan Larsen

Dato : 15-09-03 13:16

> [...]
eller
> flere personer samle disse oplysninger, samt kontakte Tele2, KONTANT og

Hvad med at lave en internet side hvor TELE2 kunderne som har problemer kan
skrive sig på med navn adresse telefonnummer, og målinger med TPTEST3,
afkrydsning om man er tilfreds-utilfreds-meget tilfreds med kundesupport,
og et meddelsesfelt hvor man kan skrive yderligere meddelser og evt flere
felter, som derefter kan udprintes og sendes eller sendes som vedhæftning på
email.

Fra : S. Andersen

Dato : 15-09-03 13:09

"Jan Larsen" <jlauto@mail.tele.dk> wrote in message

> Hvordan har du tænkt dig det evt. skulle foregå.

I skulle ta at lave en hjemmeside, hvor i samler folks historier. Og så
sende adressen til siden til EB eller KONTANT, når der er nok "fyld" på den

Fra : H.S.

Dato : 15-09-03 13:13

"S. Andersen" <na@na.na> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> I skulle ta at lave en hjemmeside, hvor i samler folks historier. Og så
> sende adressen til siden til EB eller KONTANT, når der er nok "fyld" på

Jeg er pisse ringe til hjemmesider ;-(

Fra : T|-|0M@$

Dato : 15-09-03 13:19

"H.S." <public@tele2adslSPAM.dk> wrote in message

> "S. Andersen" <na@na.na> skrev i en meddelelse

> den
> >

> Jeg er pisse ringe til hjemmesider ;-(

Download og installer http://www.invisionboard.com/ (Det kræver php). Det er
rimeligt nemt - og det er gratis.
Invisionboard er et diskussionsforum med nogle fornuftige muligheder. Bl.a.
afstemninger.

Der er uden tvivl andre boards der kan bruges. Jeg har prøvet invision board
og kan anbefale det, men har i prøvet noget andet og kender det, så er det
naturligvis det i skal vælge.

Der er iøvrigt også god mulighed for at uploade billeder (screen shots fra
testsider) til boardet.

Fra : H.S.

Dato : 15-09-03 13:52

"T|-|0M@$" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
board
> og kan anbefale det, men har i prøvet noget andet og kender det, så er det

Der er uden tvivl mange muligheder hvorpå sådan noget kan laves. -
Spørgsmålet må mere gå på - hvem skal lave det ?
Jeg vil gerne hjælpe, men jeg er ikke god til hjemmesider, boards, PHP osv.
- - så skulle jeg gøre noget, vil det blive noget med at få historierne
tilsendt pr. mail. Og derfra vil der så blive "taget action"

Fra : Jan

Dato : 15-09-03 16:57

> [...]
> - - så skulle jeg gøre noget, vil det blive noget med at få historierne
> tilsendt pr. mail. Og derfra vil der så blive "taget action"

Er det her en måde at gøre det på www.bedst-web.dk/tele2/contact.htm

Lad være med at indtaste for siden virker endnu ikke.

Fra : H.S.

Dato : 16-09-03 09:35

"Jan" <admin@bedst-web.dk> skrev i en meddelelse
> Er det her en måde at gøre det på www.bedst-web.dk/tele2/contact.htm

Umiddelbart ser det fint ud.

Men nu må vi se, nu er der en anden der har taget initiativ til at man kan
sende hastigheds resultater til ham, så må vi se hvad der kommer ud af det.

Fra : Ronni

Dato : 15-09-03 21:59

> Spørgsmålet må mere gå på - hvem skal lave det ?

Hejsa

Jeg kan godt bikse noget sammen i PHP/MySQL ved lejlighed.

Jeg skal bare vide hvad der skal med.

Med venlig hilsen
Ronni
NB! Ved mail, fjern PINGVINEN ! !

Fra : Harry Kleinsmed

Dato : 15-09-03 14:22

> [...]
> Ekstra Bladdet.
>
> Men det kræver at der er en stemning for reelt at gøre noget - og ikke

Jeg har gjordt noget ved det. Jeg har opsagt mit abo pr. 1 November.
info@tele2adsl.dk er adressen til det formål.

Fra : Jan

Dato : 15-09-03 17:09

Jeg har gjordt noget ved det. Jeg har opsagt mit abo pr. 1 November.
> info@tele2adsl.dk er adressen til det formål.

Hvor længe har du haft ADSL hos tele2

Jan

Fra : kh

Dato : 16-09-03 18:43

> Jeg har gjordt noget ved det. Jeg har opsagt mit abo pr. 1 November.
> info@tele2adsl.dk er adressen til det formål.

Det gør jeg også nu. Hvordan er du sluppet fra de 6 måneders
bindingsperiode? eller har du været kunde i mere end 6 måneder?

Fra : Per Moreau

Dato : 17-09-03 12:58

"kh" <kh@*grov.dk> skrev i en meddelelse

> Det gør jeg også nu. Hvordan er du sluppet fra de 6 måneders
> bindingsperiode? eller har du været kunde i mere end 6 måneder?

Den udløb for længe siden. Jeg har været kunde siden Aug. 2002
så jeg var iblandt de første der fik ADSL hos dem.
Så fra 1 Nov. er jeg CC kunde, abo er bestilt for at jeg kan nå at komme
med i det kampagne tilbud de kører med nu, som slutter på Søndag.

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-03 17:32

Det har jeg også - frameldt mig -, jeg nåede bare ikke at komme på, før at
jeg blev sindsyg af Tele2 og deres løgnhistorier. Ang deres opsigelse truede
jeg dem bare, og har ikke hørt noget siden. Det er 14 dage siden.

Har tilmeldt mig Cybercity, og frameldt mig igen, da de er lige så snotdumme
som Tele2. Jeg aftalte med Cybercity at de vil meddele en tilmeldingsdato,
efter ingenting at have hørt i 1 måned, har jeg ringet til dem og fik
beskeden at jeg skal afmelde TDC først, derefter kan de tilmelde mig - MEN
DET ER JO IKKE DET VI HAR AFTALT - så det lugter lidt af Tele2.

ADSL in denmark is shit

Fra : Andreas Falck

Dato : 01-10-03 17:31

Jan.Kristensen janSNABELAgunde.dk skrev dette:

> ADSL in denmark is shit

manglende citatteknik er endnu mere shit

Den rigtige anvendelse forøger risikoen for at graden af
misforståelser bliver væsentlig reduceret

Fra : Per Moreau

Dato : 01-10-03 20:14

"Jan.Kristensen" <janSNABELAgunde.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> beskeden at jeg skal afmelde TDC først, derefter kan de tilmelde mig - MEN
> DET ER JO IKKE DET VI HAR AFTALT - så det lugter lidt af Tele2.

Jeg synnes nu at det går meget smertefrit endu, for jeg skifter selv fra
Tele2 til CC her til Nov.
Opsagde først mit ADSL Hos Tele2 til 31 Okt.
Jeg meddelte fra starten til CC at mit abo udløber 31 Okt, de sendte mig
derpå tilmeldingspapirer som kom 3 dage senere, underskrev den ene og
sendte den så retur.
5 dage senere kom et brev fra Tele2 om at min ADSL er opsagt pr 1 Nov.
Så mangler jeg bare "all stations go" fra CC og så er den hjemme,
CC ADSL fra 1 Nov (forhåbentlig).
Din kan måske være en kikser, eller du snakker bare ikke lige så godt
fra dig som jeg gjorde da jeg skrev til CC og fik svar fra 2 skide flinke
personer der hedder Pernille og Njal

Mvh
Per M.

Fra : Bamse

Dato : 15-09-03 14:30

1) Mål din hastighed!

- Enten ved at downloade fra http://hastighed.tele2adsl.dk og notere
download-hastigheden i form af et screenshot

- Eller ved at benytte programmet TPTEST som kan hentes her:

http://www.internetkvalitetsguide.dk/Hastighedsmaaler/TPTEST3.exe

Placer vinduet i højre nederste hjørne hvor tidspunkt/dato fremgår og
tag et screenshot. Paste screenshottet i paint og konverter billedet til
jpg så det ikke fylder så meget.

2) Lav 3 målinger om dagen : morgen, eftermiddag, aften - de næste 2 uger!

3) Jeg stiller tele2adsl@pc.dk til rådighed til formålet

Mail dine resultater til denne email-adresse og inkluder dit navn og evt.
dit telefonnr
samt din adresse.

Når resultaterne er samlet sørger jeg for at der bliver sendt en samlet
klage.