Tele2 - Landsdækkende problemer/opdatering~
Fra : Jasper Norman

Dato : 15-09-03 09:25

Talte lige med Tele2 ang. min linie der som bekendt kører med halv
hastighed. Jeg kom sgu igennem på kun 10 min Fyren fortalte mig at de
pt. kører en landsdækkende opdatering eller noget i den retning. Det skulle
rette sig ved 3 tiden natten til tirsdag. Sikkert en and, men man har vel
lov at håbe

/ Jasper

Fra : Jan

Dato : 15-09-03 17:13

"Jasper Norman" <norman@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
skulle
> rette sig ved 3 tiden natten til tirsdag. Sikkert en and, men man har vel

Og jeg talte med en fra TELE2 kl ca 17.25 idag han sagde der var problemer
på ca 75 centraler og det er udbredt de hurtige forbindelser som har
problemerne, centralerne har ikke kapasitet til den trafik som er kommet og
de vil siger han blive opgraderet i denne uge eller inden slutningen af
næste uge, samtidig skulle der en eller anden opgradering til internt som
han sagde.

Jan

Fra : Morten Frost Baunbæk

Dato : 16-09-03 12:33

Jeg blev fortalt (direkte lovet faktisk) af en support-medarbejder, at d.26
september ville alle deres centraler være opgraderet, og så skulle alt køre
optimalt igen.
Han erkendte endvidere at hastighedsproblemet simpelthen er en sideeffekt af
at de har fået for mange kunder ind på centraler som ikke var gearet til det
(rent kapacitetsmæssigt)...oh well..

// Morten

Fra : Bjarne Krog

Dato : 16-09-03 14:58

On Tue, 16 Sep 2003 13:32:49 +0200, "Morten Frost Baunbæk"
<morten@bluetone.dk> wrote:

> [...]
>at de har fået for mange kunder ind på centraler som ikke var gearet til det

Det har de vist i lang tid inden, så de har haft masser af tid til at
komme det i forkøbet

Bjarne

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 16-09-03 17:14

Morten Frost Baunbæk (morten@bluetone.dk) skrev:

> Jeg blev fortalt (direkte lovet faktisk) af en support-medarbejder,
> at d.26 september ville alle deres centraler være opgraderet, og så
> skulle alt køre optimalt igen.

Min dl er faldet fra en ellers konstant 1000-1100 kbit/s til pludselig
800 kbits.
Et procentmæssigt enormt fald.
Grrrrrrrrrrr.

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 16-09-03 21:40

Fischer & Døssing <tmp@REMOVETHISfischer.as> skrev:

> Min dl er faldet fra en ellers konstant 1000-1100 kbit/s til pludselig
> 800 kbits.
> Et procentmæssigt enormt fald.
> Grrrrrrrrrrr.

Og os med teoretiske Tele2-1024 i DL som sidder med en hastighed der ligner
250-300 kbit/s har virkeligt ondt af dig....

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Bernhard Ege

Dato : 16-09-03 22:01

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk.invalid> wrote in message

> Og os med teoretiske Tele2-1024 i DL som sidder med en hastighed der
ligner
> 250-300 kbit/s har virkeligt ondt af dig....

Og os med en teoretisk tele2-2048/512 line med en downstream på ca.
200-250kbit/sec har rigtig meget ondt af jer

mvh Bernhard

Fra : Bamse

Dato : 16-09-03 22:18

Så gør dog noget ved det

Brug denne formular:

http://www.bedst-web.dk/tele2/contact.htm

Eller denne email:

tele2adsl@pc.dk

Fra : Karsten Andersen

Dato : 17-09-03 07:45

Tue, 16 Sep 2003 23:18:14 +0200, skrev Bamse, på 43 linier, i
<r6L9b.5560$qG1.2402@news.get2net.dk>, :

>Så gør dog noget ved det
>
>Brug denne formular:
>
>http://www.bedst-web.dk/tele2/contact.htm
>
>Eller denne email:
>
>tele2adsl@pc.dk

Hvad skulle det hjælpe ?
Næ du de har lovet det hele er oppe og køre den 26/9-03
Så må vi bagefter forhandle hvad det skal koste dem.

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : Bernhard Ege

Dato : 17-09-03 07:46

"Bamse" <nospam@nospam.ugh> wrote in message
> Så gør dog noget ved det
>
> Brug denne formular:
>
> http://www.bedst-web.dk/tele2/contact.htm
>
> Eller denne email:
>
> tele2adsl@pc.dk

(gidder du svare nedenunder? det bliver så rodet hvis man vil svare på
din kommentar, er nød til at slette alt det du svarede på).

Jeg har skam set den side/email men jeg har valgt at se tiden an. Der er
jo flere som har rapporteret at Tele2ADSL skulle få løst problemet
landet over senest den 26. september og fortalte også hvad problemet
var. Hvis jeg nu antager de ikke lyver, så kan jeg ikke se hvad den
fælles brok skulle gavne. Jeg vil dog nok ringe til Tele2 efter den 26.
september for at sikre mig at jeg ikke betaler fuld pris i den tid hvor
linien har kørt dårligt.

Jeg downloader desuden ikke særlig meget for tiden, men uploader meget
(og upload er ikke ramt af problemet).

mvh Bernhard

Fra : Jan Larsen

Dato : 17-09-03 09:05

> [...]
> linien har kørt dårligt.
>
> Jeg downloader desuden ikke særlig meget for tiden, men uploader meget

Jeg syntes det er okey at vente til den 26 september og som du skriver
ringe hvis det ikke spiller som det skal............ men kan du forestille
dig hvordan det vil være at komme igennem til TELE2 hvis det ikke spiller,
tænk på hvordan det er at komme igennem som det ser ud nu.

Riiiiiiiiiiiig> grundet mange adsl installationer i øjeblikket kan der
forekomme ventetid på over 10min eller 30 min eller ??
tast 1 for kunde support > igen tast 1 for kunde support >>>dut, dut, dut
når der røg forbindelsen hmm..

Venlig Hilsen
Jan Larsen
En tele2 kunde med ADSL 2048/516 - download som ligger under en 512 linie i
download og med en ping tid på 255 ms