Opfordring til TELE2 ADSL-kunder
Fra : Bamse

Dato : 14-09-03 16:34

Min 1024/256 ADSL-linie har p.t. en hastighed på 200/200 og de sidste 3-4
uger har hastigheden ligget på typisk 512/256 i gennemsnit.

Jeg har klaget over det, men der er ikke sket andet end at de har skrevet
til mig at de har modtaget min klage. Jeg har ikke kunnet få nogen dato for
hvornår problemet bliver rettet. Med andre ord sylter de bare sagen. Jeg kan
ikke komme igennem til deres support - bliver enten smidt af linien eller
venter I flere timer mens jeg lytter til deres muzak. De svarer ikke på mine
emails. Og så bliver man altså lidt gal og muggen! Og læser man andre
Tele2-kunders indlæg er det jo indlysende at det åbenbart er Tele2's politik
at malke deres kunder for penge indtil de skrider over til et andet selskab.

Jeg vil gerne opfordre alle kunder som har TELE2 ADSL til at foretage
daglige målinger af deres forbindelse enten:

1) ved at downloade fra http://hastighed.tele2adsl.dk og notere
download-hastigheden.

2) eller ved at benytte programmet TPTEST som kan hentes her:

http://www.internetkvalitetsguide.dk/Hastighedsmaaler/TPTEST3.exe

Hvis den foretagede måling viser at du ikke får hvad du betaler for, så tag
et screenshot af resultatet og mail det til TELE2, DR's program KONTANT og
EkstraBladet, så vi samlet kan få Tele2 på forsiden!

- Velkommen på forsiden, Tele2.

Fra : Calle.

Dato : 14-09-03 16:40

Bamse wrote:
> [...]
> så tag et screenshot af resultatet og mail det til TELE2, DR's
> program KONTANT og EkstraBladet, så vi samlet kan få Tele2 på

Ja det må være det der skal til, men det er sku ikke nemt, når de ikke
engang har fået ens linie til at køre, så man er nød til at køre på lånt
i-net
--
Calle

Fra : T|-|0M@$

Dato : 14-09-03 19:20

TPTest3 gav for mig:

TCP: 120/416 (har en 128/512 forbindelse)
UDP: 149/449

Jeg har haft en del programmer kørende - men ikke nogen der bruger internet
forbindelsen.
Det kørte igennem min Zone Alarm (men med always allow - naturligvis)

BTW - kunne i ikke sende billederne her (eller i en passende binær gruppe)
også - eller i hvert fald rapportere tallene?

Fra : T|-|0M@$

Dato : 14-09-03 19:27

> TCP: 120/416 (har en 128/512 forbindelse)
> UDP: 149/449

Efter at have deaktiveret firewall og stoppet alle programmer incl.
antivirus fik jeg

TCP: 113/412 (ringere end før - whau)
UPD: 149/471

Det giver iøvrigt (iflg. programmet) en udnyttelse på 76,5% / 87,7% (send /
modtag)

Fra : Karsten Andersen

Dato : 14-09-03 20:30

Sun, 14 Sep 2003 20:19:53 +0200, skrev T|-|0M@$, på 54 linier, i
<_h29b.416$TQ.406@news.get2net.dk>, :

>TPTest3 gav for mig:
>
>TCP: 120/416 (har en 128/512 forbindelse)
>UDP: 149/449

Dette er på en 256/1024 linie

TCP:148/346
UDP:282/347

10 min senere
255 kbit upload ? godt klaret.
309 download.. den halter en del.

Hvad skulle den % sats betyde tilsidst?

Jeg har 52,5% afsendelse og 99,8% modtagelse.

Dog kan jeg hente http://www.hastighed.tele2adsl.dk/download.zip med
360 kbit...

Gu ved om de svare på mail?

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : T|-|0M@$

Dato : 14-09-03 20:52

> Hvad skulle den % sats betyde tilsidst?
>
> Jeg har 52,5% afsendelse og 99,8% modtagelse.

Det er din TCP/UDP performance.

52,5% for afsendelse lyder LAVT - det kunne tyde på at du har et stort
pakketab (TCP protokollen gensender som bekendt tabte pakker - hvorimod UDP
blot dropper dem).

Fra : Jan

Dato : 14-09-03 20:29

"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse
> [...]

Jeg har lige testet min forbindelse, men vil dog sige at den er fejlmeldt
den var nede tidligere idag og da jeg fik den i mandag spurtede den fint
afsted men det gør den absolut ikke mere, her er mine test.

TCP:
afsendelse: 385.82
Modtagelse: 389.96

UDP:
afsendelse: 480.50
Modtagelse: 416.15

og det er på en linie 2048/512

Jeg vil dog lige give dem en chance til at få linien op i hastighed inden
jeg kører det tunge skyts i stilling.

Venlig Hilsen
Jan Larsen

Fra : Jasper Norman

Dato : 14-09-03 20:58

Ja, det er et herligt selskab

Fik min 2 Mbit i fredags. Har haft en max download fra TDC´s testside på 135
kb. Men dette er _meget_ sjældent. Fra Tele2´s egen side, ligger
DL-hastighed på 75 Kb/s. Det er sgu da ufatteligt. Jeg gider ikke engang at
slås med dem, men benytter mig af mine 14 dages fortrydelsesret, og hopper
tilbage til min (hurtigere) 1024 linie hos TDC. Surt når man lige troede at
alt ville blive meget sjovere fra i fredags

/ Jasper

Fra : TS

Dato : 14-09-03 21:54

Jasper Norman wrote:

> [...]
> tilbage til min (hurtigere) 1024 linie hos TDC. Surt når man lige troede at
> alt ville blive meget sjovere fra i fredags

Hejsa

HAr du også 14 dages returret når du har fået det op at køre?
I følge deres betingelser er de 14 dage da efter at du bestilte (som kan
være for flere måneder siden...)

/TS

Fra : Hans

Dato : 14-09-03 21:38

"Bamse" <nospam@nospam.ugh> skrev i en meddelelse

> [...]
> et screenshot af resultatet og mail det til TELE2, DR's program KONTANT og
> EkstraBladet, så vi samlet kan få Tele2 på forsiden!

Her er lidt reference fra en TDC privat ADSL 1024/256 opkobling med en ZyXEL
prestige 304 router:

TCP:
871/246

UDP:
892/255

TCP/UDP: Afs. 96.3% Modt. 97.7%

/ Hans

Fra : Jens Hansen

Dato : 14-09-03 21:53

> [...]
> et screenshot af resultatet og mail det til TELE2, DR's program KONTANT og
> EkstraBladet, så vi samlet kan få Tele2 på forsiden!

Erfaringer med hastighed på tele2dsl, målt med TPTEST 3.0:

TCP: 431/358
UDP: 452/381

På en 2048/512 forbindelse

Har lavet en måling på tele2adsl's egen downloadside som er meddelt
supporten, som er videresendt til check for fejl på centralen m.v. - er
spændt på hvor lang tid det kommer til at tage, når man læser om andres
erfaringer angående dette.

Fra : Martin Schou

Dato : 14-09-03 23:07

"Bamse" <nospam@nospam.ugh> wrote in message

> [...]
> et screenshot af resultatet og mail det til TELE2, DR's program KONTANT og
> EkstraBladet, så vi samlet kan få Tele2 på forsiden!

Min TCP ligger på ca. 105-117 Kbit/s for afsendelse, og ca. 380-400 Kbit/s
for modtagelse ifølge TPTEST.
Min linje er en 512/128

Martin

Fra : Jasper Norman