hvad har jeg gjort galt
Fra : Mikkel

Dato : 20-09-03 21:01

Jeg har lige købt mig et nyt bundkort, cpu og grafikkort.
Bund kortet er et asus p4p800 med en P4 cpu.

min hd. er delt i to partioner en på ca 10 GB og en på ca 30 GB Den
store del af min disk har jeg en masse data gemt (div dokumenter m.m.)
og det er ikke noget jeg lige har lyst til at smide ud. den lille del
er den jeg bruger til at køre systemet fra (windows m.m.), jeg har
formateret hd og instalationsprogrammet til win2000 har kopieret alle
instalationsfilerne og mangler bare at reboote, men her mit problem så
...... det vil den ikke ... ??? Den kan ikke boote på hd'en ???!!! Jeg
har været inde i bios'en og sætte at det er der den skal boote .......
hvad sker der hvorfor vil den ikke ??? bundkortet finder den i
biosen og det hele der er ingen problemer men det L*** vil ikke boote
er der nogen der har nogle ider ??? er det noget med hardwaren der er
galt eller skal jeg lige over i en anden gruppe og smide dette indlæg
??

Mikkel

Fra : JK

Dato : 21-09-03 12:53

On 20 Sep 2003 13:00:47 -0700, mtl@person.dk (Mikkel) wrote:

> [...]
>er der nogen der har nogle ider ??? er det noget med hardwaren der er
>galt eller skal jeg lige over i en anden gruppe og smide dette indlæg

Har du husket at sætte partionen (den primære) som startable med fdisk
?

Det er jo såvidt jeg kan forstå en IDE harddisk, og p4p800 har vist
ikke en speciel controller til det, der skal have loaded drivere fra
diskette med F6 under installation.

hilsen

John

Fra : Stone

Dato : 21-09-03 17:30

Hej tror jeg er løbet ind i det samme Problem jeg har sat en SATA med
windovs og lige før den skal til at læse Windovs kommer der det "Pri Ide
Deversse" men Windows kan den jo godt for den er jo på SATA disk Hjælp
Hvordan får jeg bundkortet til se mine IDE kanaler og hvordan laver jeg
sådan en Disk fra min CD rom er ikke god til sprog

Mvh Steen

Fra : JK

Dato : 21-09-03 18:57

On Sun, 21 Sep 2003 18:30:12 +0200, "Stone" <Brol@ofir.dk> wrote:

> [...]
>Hvordan får jeg bundkortet til se mine IDE kanaler og hvordan laver jeg
>sådan en Disk fra min CD rom er ikke god til sprog

Jeg kender intet til SATA

John