Nyt bundkort
Fra : Jane

Dato : 20-09-03 11:17

Jeg skal have nyt bundkort, da jeg tror det gamle Asus a7m266 er defekt.

Jeg vil så gerne have et, der er rigtig godt-fremtidssikret, og det skal
passe til en AMD CPU i så høj hastighed som muligt, og til DDR ram.

Jeg håber jeg kan få nogle gode forslag her, og hvad jeg skal være vågen
overfor.

Venlig hilsen
Jane

Fra : Ukendt

Dato : 20-09-03 12:53

Jane wrote:
> Jeg skal have nyt bundkort, da jeg tror det gamle Asus a7m266 er defekt.
> Jeg vil så gerne have et, der er rigtig godt-fremtidssikret, og det skal
> passe til en AMD CPU i så høj hastighed som muligt, og til DDR ram.

Abit NF7(-S).

S-udgaven har Seriel ATA, og Soundstorm som giver fremragende lyd.

Jeg tvivler dog lidt på at der kommer flere processorer til Socket A.

Thorton (som var nævnt i en Abit Bios for noget tid siden,) ser bare ud
til at være Barton, som har fået disablet halvdelen af L2-cachen -
sandsynligvis fordi den halvdel havde fejl, men på den måde undgår man
at smide en processor ud som ellers virker.

Fra : "FalconMan©

Dato : 21-09-03 15:57

"Jens C. Hansen [Odense]" <jch©greylion·dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sandsynligvis fordi den halvdel havde fejl, men på den måde undgår man
> at smide en processor ud som ellers virker.

Ellers er "alternativet" et nyt bundbræt som kører med Intel processorer som
man lige snupper med ved samme lejlighed, dem er der da i det mindste
fremtid i...

Koster noget mere men du får osse lidt mere kvalitet for pengene. :)

Mvh.

John.

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-03 11:50

>Koster noget mere men du får osse lidt mere kvalitet for pengene. :)
Nemlig, og en sløv cpu, medmindre du køber en med HT.

Fra : Jane

Dato : 22-09-03 16:13

> [...]
> sandsynligvis fordi den halvdel havde fejl, men på den måde undgår man
> at smide en processor ud som ellers virker.

Ja, jeg har så bestilt sådan et, det får jo også mange stjerner på EDB-
priser. Dertil har jeg også bestildt en Barton XP2800, så håber jeg det vil
funger sammen.

Tak for vejledningen.
--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 22-09-03 17:00

Jane wrote:
> Ja, jeg har så bestilt sådan et, det får jo også mange stjerner på
> EDB- priser. Dertil har jeg også bestildt en Barton XP2800, så håber
> jeg det vil funger sammen.

Du bliver _ikke_ skuffet! Jeg har et Abit NF7 ver. 2.0, dvs. uden SATA,
SoundStorm og FireWire. Men det er et virkeligt fedt board, du kan justere
stort set alt i BIOS. Sååå... glæd dig

Kører selv med en XP2400+ - bare til orientering.

--
Martin K

Fra : "FalconMan©

Dato : 24-09-03 13:20

"Martin Kirschmeyer" <kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> stort set alt i BIOS. Sååå... glæd dig
>
> Kører selv med en XP2400+ - bare til orientering.

Hmmm - tjaaa - hvis man kan "nøjes med", såååå - er det vel "godt nok". :))

John