Bios opdatering på ASUS A7N8X-Deluxe
Fra : Zif

Dato : 18-09-03 14:41

Hej

Jeg har lige købt ovenstående kort, nu vil jeg gerne opgradere til
den nyeste bios version.

For at gøre det, skal man bruge programmet AWDFlash.exe, det er også
fint nok, men når man starter det efter at have bootet computeren fra
en startdiskette, så beder den om et filnavn. Jeg kan ikke lige gennemskue
hvilket
filnavn den mener.

Hvis jeg bare trykker enter, så spørger den mig om jeg vil gemme den gamle
bios,
det siger jeg ja til, men efter det stopper den og går ud af programmet. Det
har helt
sikkert noget at gøre med det filnavn den skal have i starten.

Nogle der kan hjælpe.

Zif

Fra : JK

Dato : 18-09-03 15:23

On Thu, 18 Sep 2003 15:40:38 +0200, "Zif" <peter.hedegaard@email.dk>
wrote:

> [...]
>fint nok, men når man starter det efter at have bootet computeren fra
>en startdiskette, så beder den om et filnavn. Jeg kan ikke lige gennemskue

det er da biosfilen, den nye. Med extension.

> [...]
>har helt
>sikkert noget at gøre med det filnavn den skal have i starten.

Du henter den nye bios på asus's hjemmeside.

Hvor har du din awdflash fra ? det skal være den version asus mener.

http://www.asus.com.tw/support/download/download.aspx

hilsen

John

Fra : JK

Dato : 18-09-03 15:26

wrote:

> [...]
>har helt
>sikkert noget at gøre med det filnavn den skal have i starten.

Filen hedder an8d1006.bin

mvh

John

Fra : JK

Dato : 18-09-03 15:28

wrote:

> [...]
>har helt
>sikkert noget at gøre med det filnavn den skal have i starten.

http://www.asus.com.tw/support/download/item.aspx?ModelName=Tools&Type=Latest

der ligger aflash221

Fra : Zif

Dato : 18-09-03 15:44

okay, tak

Jeg skal godt nok bruge filen cn8d1006.bin, fordi mit bundkort er Rev. 2.0.

Og man skal bruge programmet Awdflash til Asus A7N8X bundkort

Men jeg prøver med navnet på den nye biosfil

Fra : Zif

Dato : 18-09-03 18:22

Godt, det hjalp, og det fik endda min 3dmark score til at stige med 2000
point

Fra : Aksel Spandet

Dato : 18-09-03 23:09

Hey!

Lige en lille hjælp til næste gang, boardet har en indbygget flash
funktion.... du ska bare trykke ALT + F2 ved start op så komme du ind i et
flash program...

Mvh
Aksel Spandet

Fra : Zif

Dato : 19-09-03 06:37

okay, tak, det havde jeg ikke lige opfattet.