Ang. Asus A7V333 & død bios
Fra : K.Andersen

Dato : 18-09-03 02:20

Hej Alle.
Har et lille problem som jeg håber nogen kan hjælpe mig med.
Jeg har skullet opdatere min bios, brugte ALT+F2 under bios start.
Mit problem er så at jeg under flashing af bios fik Error på de 2 første
punkter under flashingog inden jeg kunne nå at
smide den gamle bios tilbage igen havde jeg et mindre strømsvigt :(
Mit problem er nu at hvergang jeg starter maskinen kommer der en sød dame
stemme og siger "system Failure, CPU test"
I manualen står der at man skal tjekke CPU, er gjort og den virker, og
ellers skal man kontakte ASUS Tech. support, hvilket jeg
også har gjort men da det snart er 12 dage siden jeg sendte dem en mail uden
svar ja så tænkte jeg at jeg ville prøver her i gruppe.
Nogen der kan hjælpe med mit lille problem ??? skal der en ny bios til eller
kan man ved et eller andet mirakel redde den gamle bios ?
Evt. hvis nogen af jer ligger inde med et defekt A7V333 bundkort hvor man
kunne købe bios fra ???

Håber der er nogen der kan hjælpe.
Mvh
Kenneth
Husk at fjerne NOSPAM ved svar.

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-03 07:04

K.Andersen wrote:
> [...]
> kan man ved et eller andet mirakel redde den gamle bios ?
> Evt. hvis nogen af jer ligger inde med et defekt A7V333 bundkort hvor man

Jeg flasher Bios-chips gratis (hvis de ellers kan bruges i mit apparat),
bare man betaler portoen.
Hvad står der på selve Bios-chippen, under klistermærket?
Listen over de chips mit apparat kan bruge, er her;

http://loet.de/download/206.txt

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 18-09-03 12:08

In article <3f694a6f$0$48907$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Jens C. Hansen [Odense] wrote:
> [...]
> bare man betaler portoen.
> Hvad står der på selve Bios-chippen, under klistermærket?
> Listen over de chips mit apparat kan bruge, er her;

Ellers ligger jeg inde med nogle 2mbit eeprommer hvoraf en
kan erhverves for små penge af mig

Mvh Thomas, Vanløse

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-03 16:26

Thomas S. Iversen wrote:

> Ellers ligger jeg inde med nogle 2mbit eeprommer hvoraf en
> kan erhverves for små penge af mig

Selv om man bruger én af samme størrelse, er det ikke altid at det
virker - som jeg fandt ud af i forbindelse med Michael Lund Sørensen og
hans P5A-bundkort.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 18-09-03 18:00

In article <3f69ce08$0$48906$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Jens C. Hansen [Odense] wrote:
> Selv om man bruger én af samme størrelse, er det ikke altid at det
> virker - som jeg fandt ud af i forbindelse med Michael Lund Sørensen og
> hans P5A-bundkort.

Hmm, jeg kan kun komme i tanke om en grund til ovenstående: intels
standard for flashroms og alle andres (SST, ATMEL og hvad de ellers hedder)
:-/ ... men surt med P5A kortet. Det er et godt socket 7 bundkort

Thomas, Vanløse