bios update
Fra : Michael

Dato : 16-09-03 11:33

Kan man flashe biosen med en ældre biosupdate?
problemet er at jeg ikke kan genindstallere XP, med mindre jeg har den samme
bios version som da jeg købte computeren.

mvh
Michael

Fra : "FalconMan©

Dato : 16-09-03 14:43

"Michael" <strandsbjerg@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
samme
> bios version som da jeg købte computeren.

Det skulle der vel som sådan intet være i vejen for. Men - hvorfor kan du
ikke installerer XP igen bare fordi du har fået opdateret din BIOS?

Ellers må du jo skode den - og have et langt bedre system - W2K.

Mvh.

John

Fra : Michael

Dato : 16-09-03 17:55

> [...]
> ikke installerer XP igen bare fordi du har fået opdateret din BIOS?
>
> Ellers må du jo skode den - og have et langt bedre system - W2K.

windows xp er en oem version og kan kun bruges med den originale bios
version.
mvh
Michael

Fra : "FalconMan©

Dato : 17-09-03 11:12

> windows xp er en oem version og kan kun bruges med den originale bios
> version.
> mvh
> Michael

Hmmm - lyder "underligt"....

Nhå men - det giver jo så stof til eftertanke - og endnu én blandt mange en
meget god grund til at holde sig langt fra XP og få W2K ind, det ved man da
hvad er og ka' selv "styrer" det og ikke som XP hvor man åbenbart SKAL have
det hele "serveret"... (Skodproggy!)

Nhå men - trods alt håber jeg nu alligevel at det vil lykkedes for dig,,,
engang...

Det burde kunne være muligt at "ned-daterer" sin bios men der må du nok lige
checke det ud hos dit bundbræt's producent, der står som regel om man kan
nedgraderer sin bios (så at sige) eller om det ikke kan lade sig gøre.

Mvh.

John

The Grass Is Always Greener On The Other Side Of The Fence!

Fra : Michael

Dato : 17-09-03 13:09

"FalconMan© <[2635·DK]>" <Spooky_M_@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
da
> hvad er og ka' selv "styrer" det og ikke som XP hvor man åbenbart SKAL
det er i sig ikke XP der er problemet, men leverandøren af Xp'en, nem
Amitech der åbenbart har bundet den op på biosen, så man ikke kan boote på
recovery cd'en med en opdateret bios og de vil have 300 kr. for at skifte
den.

mvh
michael

Fra : "FalconMan©

Dato : 17-09-03 14:24

> [...]
> recovery cd'en med en opdateret bios og de vil have 300 kr. for at skifte

Måske det kune tænkes at der på din OEM cd lå en fil med en angivelse af en
form for "BIOS - Check"??? Hvis så må det kunne lade sig gøre at "knække"
den ved f.eks. at kopierer hele indholdet over på en harddisk (en anden's i
dit tilfælde... ) ) - og dermed fjerne denne "check-fil" og så igen lægge
den over på en ny CD.

Det er noget sh.. at de er så enormt "smarte" at gøre det på denne måde, for
hvorfor skulle man ikke have lov til at opdaterer sit system? Hmm - måske
det er udrangerede KGB agenter der er ansat hos Amitech? Snak om
"Overvågning vs. Kontrol". Hmmm....

Du skal sq ikke gi' kr. 300 for at få dem til at "ordne" noget der
burde/skal være iorden. Det må kunne gå under en alm. kundeservice, i værste
fald - "koster" det en nye CD - fra Amitech! Bare kør på dem, sådan nogle
"Båtnakker"...!!!

Mvh

John

Fra : Michael

Dato : 17-09-03 14:55

Jeg ved i hvertfald at jeg aldrig vil anbefale Amitech til nogen, maskinen
er god nok, men dette her er simpelthen noget være lort. Det står ingen
steder at man ikke må opdatere bios. Så sidste gang at jeg køber Amitech.

mvh

Michael

Fra : "FalconMan©

Dato : 17-09-03 16:44

> [...]
> er god nok, men dette her er simpelthen noget være lort. Det står ingen
> steder at man ikke må opdatere bios. Så sidste gang at jeg køber Amitech.

Ja - det kan jeg sq godt følge dig i, helt bestemt da! Mærkevare maskiner er
aldrig godt. Næste gang må du hellere samle een selv sammen helt fra bunden,
på den måde ved du osse hvad den kan, hvad der er lagt i den og kan bruge
den helt som du selv vil.

Men okay, jeg var da heller ikke bedre selv dengang jeg startede for ca. 18
år siden med min første PC. Dengang var det sq vild luksus at være ejermand
af en IBM'er... *LOOL*

Jeg er sq blevet meget klogere...

Nu kan du - og mange andre jo kun drage fordel af vores erfaringer, os som
har været en del igennem...

Men - ja, jeg ved ikke lige hvad og hvordan du skal få løst dit problem men
mener bare ikke at - en given leverandør må må "fastholde" dig på denne
måde. Hvis ikke de frivilligt vil give dig en bedre version/cd af XP -
cd'en, tror jeg kun at der er en vej at gå,,, Forbrugerstyrrelsen!

Det er sq et frit land vi lever i (endnu!) - og de kan ikke fastholde dig og
din pc på denne noget usle måde, det er jeg næsten helt sikker på!!!! Det er
sq næsten lige som dengang at man var "tvunget" til at købe enten IBM eller
Compaq, der var det KUN deres hardware man kunne smide i sin maskine og til
uhørte "Ruffer" priser... Sån' er livet jo heldigvis ikke mere i dag. I dag
kan vi jo frit vælge og få lige det vi vil have - hvis ellers man ved hvad
man vil have og hvordan man gør.

Men - find ud af noget med enten bundbræt producenten ellers -
Forbrugerstyrrelsen hvis ikke Amitech vil gi' sig! Men - skriv gerne tilbage
her i gruppen så "vi" kan hjælpe dig, det er jo derfor vi holder sammen her,
ikk'? *

Mvh.

John.