Dødt Compaq Presario 5186 mobo
Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 14-09-03 21:06

Hej.

En kammerats gamle Compaq Presario 5186 døde, og da han alligevel ville
have noget hurtigere, købte han en ny maskine, og jeg fik vraget for at
hjælpe ham igang med den nye pc.

Nå, men den skal jeg da snart få op at køre igen...

Men nej, den var helt død. Strømforsyningen virkede, og blæsere og
harddisk kørte, men absolut intet liv fra motherboardet - ikke engang et
pip eller dut.

Noget søgning på Google afslørede andre med samme problem, og det
gennemgående tema var en slettet flashbios, sansynligvis efter et
virusangreb.

Da jeg synes det er en god sommerhuspc, vil jeg godt have liv i den, men
er der nogen chance, eller skal jeg i markedsgruppen og spørge efter et
andet vrag hvor moboet er ok?

--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen

Fra : Leony

Dato : 15-09-03 13:03

"Svend Erik Jensen" <invalid@onmylocal.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> Da jeg synes det er en god sommerhuspc, vil jeg godt have liv i den,
> men er der nogen chance, eller skal jeg i markedsgruppen og spørge

Måske kan du få læst en ny BIOS på chippen.
Har da set et par der tilbyder denne service.
Om det kan lade sig gøre i dit tilfælde tør jeg ikke sige.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 15-09-03 21:30

On Mon, 15 Sep 2003 14:03:07 +0200, Leony wrote in
dk.edb.hardware.bundkort
<JSh9b.71725$Kb2.3371575@news010.worldonline.dk>:

>Måske kan du få læst en ny BIOS på chippen.
>Har da set et par der tilbyder denne service.
>Om det kan lade sig gøre i dit tilfælde tør jeg ikke sige.

Desværre er bioschippen loddet på boardet, men ellers var det en brugbar
løsning.

Fra : Leony

Dato : 16-09-03 13:07