Nostalgi
Fra : Kim Larsen

Dato : 09-09-03 18:58

Hej i gruppen

Hvis jeg er forkert på den, så ret mig lige

Jeg har fået smidt to gamle computere i nakken, og jeg mener gamle
De CPU'er der er med, der er der en der hedder noget med FV80503166 og
A80502133, jeg går ud fra at den første er en 166 Mhz og den anden er en 133
Mhz, eller tager jeg fejl ?
Der er tale om to Intel CPU'er til socket 7.
Kan nogen kort forklare hvad FV og A står for i disse to tilfælde ?

Kim Larsen

Fra : Jens Petersen

Dato : 09-09-03 19:16

On Tue, 9 Sep 2003 19:57:35 +0200, "Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk>
wrote:

>Jeg har fået smidt to gamle computere i nakken, og jeg mener gamle

Altså mere end tre år

> [...]
>Mhz, eller tager jeg fejl ?
>Der er tale om to Intel CPU'er til socket 7.

De første PCer kørte 4,77MHz,

>Kan nogen kort forklare hvad FV og A står for i disse to tilfælde ?

Ifølge:
http://wwwlma.univ-bpclermont.fr/~dubois/INTEL/cpu_id.htm

FV80503166

FV = Plastic Pin Grid Array (indpakningen)
8050 = 5 generation chip (urPentium)
3 = Model 3 (MMX)
166 = Hastigheden i MHz

A80502133

A = Ceramic Pin Grid Array
8050 = 5 generation
2 = Pentium Classic
133 = Hastigheden

Hvis du vil se gamle computere er dette et godt sted at starte:
http://www.old-computers.com/news/default.asp

--
Jens

Elvis is *still* dead!

Fra : Kim Larsen

Dato : 09-09-03 20:54

> [...]
> 2 = Pentium Classic
> 133 = Hastigheden
>
> Hvis du vil se gamle computere er dette et godt sted at starte:

Det er meget sjovt at se de gamle maskiner. Min første var en Spectravideo
128, fed maskine
Den 166 Mhz CPU'er jeg har fået, den har jeg tænkt mig at bruge til en
web-server, til det behøver man jo ikke de store, efter hvad jeg ved.

Kim Larsen

Fra : Jens Petersen

Dato : 09-09-03 21:16

On Tue, 9 Sep 2003 21:53:44 +0200, "Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk>
wrote:

>Det er meget sjovt at se de gamle maskiner. Min første var en Spectravideo
>128, fed maskine

Jeg startede med en Nascom I, den har jeg ikke længere men jeg har et
par Nascom II og en Commodore CBM 8296.

>Den 166 Mhz CPU'er jeg har fået, den har jeg tænkt mig at bruge til en
>web-server, til det behøver man jo ikke de store, efter hvad jeg ved.

Ja det skulle nok række med 166 MHz.

--
Jens

Get me some coffee and ask me again in ten minutes.