AOpen AX59 Pro, AGP x?
Fra : Dennis H

Dato : 08-09-03 10:41

Hej
Er der nogen som ved hvilken type AGP der sidder i AOpen AX59 Pro bundkort?
Tror selv det x1 da det er fra 1999.

/ Dennis

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 08-09-03 11:06

In article <3f5c4eb3$0$54870$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Dennis H wrote:
> Hej
> Er der nogen som ved hvilken type AGP der sidder i AOpen AX59 Pro bundkort?
> Tror selv det x1 da det er fra 1999.

Det er en VT82C598AT chip (VIA Apollo), og ifølge vias hjemmeside, implementerer
den AGP V1.0 specificationerne, og:

"Supports SideBand Addressing (SBA) modesamt SBA."
"Supports 133Mhz 2X mode for AD and SBA signalling."

så det lader til at være en 2X. Du skal nok lige verificere at der står
VT82C598AT på northbridgen!

Mvh Thomas, Vanløse

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-03 18:16

Thomas S. Iversen wrote:

> så det lader til at være en 2X. Du skal nok lige verificere at der står
> VT82C598AT på northbridgen

Det er desuden et MVP3 chipset.
Hvis der står CD (revisionsnummer) på "nordbroen", så er der en fejl i
den chip som gør at ikke alle AGP-kort virker.
CE-revisionen har ikke den fejl.

Fra : Dennis H

Dato : 09-09-03 08:04

"Jens C. Hansen [Odense]" <greylion®gmx·net> skrev i en meddelelse

> Det er desuden et MVP3 chipset.
> Hvis der står CD (revisionsnummer) på "nordbroen", så er der en fejl i
> den chip som gør at ikke alle AGP-kort virker.
> CE-revisionen har ikke den fejl.

Der står:

VT82C598MVP
0014CE
13G473900

VT82C586B
S7-5B
0014CE
1DI402761

En fortalte mig i går at der også kunne være problemer med at printbanerne
på motherboardet ikke kunne tåle at levere den ekstra mænge strøm der kræves
til et nyt grafik kort (128 Mb, har 8 Mb nu).

Overvejer stadig lige om jeg tør give 1000 kr ud for at prøve om den kan
køre med et nyt grafikkort.
Tak for jeres svar

/Dennis

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 09-09-03 09:35

In article <3f5d7b69$0$54768$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Dennis H wrote:

> En fortalte mig i går at der også kunne være problemer med at printbanerne
> på motherboardet ikke kunne tåle at levere den ekstra mænge strøm der kræves
> til et nyt grafik kort (128 Mb, har 8 Mb nu).

Det afhænger af hvilket du stopper på. Et Geforce 1 vil være vanvittigt.
Det sluger strøm så man tror det er løgn, men hvis man stopper
et rimeligt kort på, f.eks. et radeon 9000 lavet på et 0.13u og
ikke så stort, så tror jeg nok det går.

Du skal også huske på, at du "kun" har en max cpu på 500Mhz, så
det er begrænset hvad du kan kaste efter det af gfx kort.

Mvh Thomas, Vanløse

Fra : Dennis H

Dato : 09-09-03 16:51

"Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal også huske på, at du "kun" har en max cpu på 500Mhz, så
> det er begrænset hvad du kan kaste efter det af gfx kort.
>
> Mvh Thomas, Vanløse

Motherboardet kan kun køre 3,3 V, så jeg har droppet mine ide om at købe et
nyt grafikkort.
Jeg vil lede efter et gammelt med 32 eller 64 Mb, der kan køre på 3,3 V

/ Dennis