ASUS P4P800 Deluxe - Diske på Raid?
Fra : Frederik Larsen

Dato : 04-09-03 07:23

Hi All,

Jeg har hørt et rygte om at man kun kan have én disk på ATA-Raid på dette
kort, kan det virkelig passe?

Mit hoved siger 2xATAraid porte = 4 ATA-RAID Diske, right?

mvh

Frederik

Fra : LarsS

Dato : 04-09-03 10:36

"Frederik Larsen" <frela@_removethis_ke.dk> wrote in message
> Hi All,
>
> Jeg har hørt et rygte om at man kun kan have én disk på ATA-Raid på dette
> kort, kan det virkelig passe?
>
> Mit hoved siger 2xATAraid porte = 4 ATA-RAID Diske, right?

Asus skriver: Storage:
South Bridge:
-2 x UltraDMA 100/66/33
-2 x Serial ATA, RAID 0 (Microsoft Windows XP only)
VIA6410 RAID controller:
-2 x UltraDMA 133 support four hard drives
-RAID 0, RAID 1, RAID 0+1, JBOD

/LarS

Fra : JK

Dato : 04-09-03 12:30

On Thu, 4 Sep 2003 08:23:08 +0200, "Frederik Larsen"
> [...]

>kort, kan det virkelig passe?
>
>Mit hoved siger 2xATAraid porte = 4 ATA-RAID Diske, right?

Kan det passe at raid skal være IDE sammen med SATA ? så har man
mindst 2 drev.
Det forekommer mig at have læst om det.

John

Fra : Frederik Larsen

Dato : 04-09-03 13:49

Hos Shg.dk skriver de det her:

HARDDISK KONTROLLER:
- 2x UDMA 33/66/100 porte (4 IDE enheder)
- 1x (RAID) UDMA 133 porte - kan kun håndtere én IDE harddisk!! - RAID
funktionen virker kun sammen med en SATA disk*
- 2x RAID Seriel ATA (SATA) UDMA 150 porte (2 SATA diske)*
*OBS: RAID funktionen på SATA kan køre sammen med den normale ATA RAID
kontroller, da denne kun kan håndtere en IDE harddisk!

???????????

Fra : Svend

Dato : 04-09-03 14:32

> Hi All,
>
> Jeg har hørt et rygte om at man kun kan have én disk på ATA-Raid på dette
> kort, kan det virkelig passe?
>
> Mit hoved siger 2xATAraid porte = 4 ATA-RAID Diske, right?

Korrekt, 4 ata diske på raid, 2 sata på raid, 4 på den almindelige.

Men der er noget med at man kun ka udnytte nogen af dem hvis man ikke køre
xp.

--
Svend

Fra : Frederik Larsen

Dato : 04-09-03 16:27

Har du selv et sådan board eller hvordan?
Kan du anbefale det?

Fra : Svend

Dato : 05-09-03 07:58

"Frederik Larsen" <frela@_removethis_ke.dk> wrote in message
> Har du selv et sådan board eller hvordan?
> Kan du anbefale det?

Ja, jeg har dette board, men jeg tror at der findes bedre boards med 865pe,
f.eks. bliver abit rost.

--
Svend

Fra : Frederik Larsen

Dato : 05-09-03 08:20

Tjaaa....
Men De er tilgængeld også til en helt anden pris...
Tak for rådene

Fra : LarsS

Dato : 04-09-03 19:06

> [...]
>
> Korrekt, 4 ata diske på raid, 2 sata på raid, 4 på den almindelige.
>
> Men der er noget med at man kun ka udnytte nogen af dem hvis man ikke køre

Nej, det dutter KUN hvis du kører XP
"2x Serial ATA, RAID 0 (Microsoft Windows XP only)"
(win2000 & win9x kun sep. SATA'er, og for win9x ryger der
sikkert en IDE-tislutning for hver af de 2 mulige SATA, det
gælder ihvertfald på P4C800 Deluxe, hvor man iøvr. ka køre
SATA-Raid på den ekstra Promise kontroller...)

/LarS

Fra : Frederik Larsen

Dato : 05-09-03 07:07

Det vil sige at hvis jeg gerne vil køre 4 diske i raid og 4 diske normalt så
kan jeg godt det?
Men hvis jeg bruger SATA så snupper den en ATA for hver SATA?

Fra : Svend

Dato : 05-09-03 07:57

> [...]

> kan jeg godt det?
> Men hvis jeg bruger SATA så snupper den en ATA for hver SATA?

Ikke hvis du kører xp. Ellers ja, fordi at man kun kan kører med enhanced
mode med xp.

--
Svend