er det igrund svært at monter AMD CPU
Fra : Kai L J Rasmussen

Dato : 03-09-03 15:46

er det igrund svært at monter AMD CPU ?

(og tak for svar omkring ECS K7S5A ATX ..
kort komentar til det er :
PcChip er et godt bordt , har fået mange tæsk (tænd sluk) af min søn
og Asus er noget lort da det med nyeste Bios gå kold med en HD over 60Gb,
det vil PcChip godt !)

--
Mojne Der Fra Kai

WWW.ABOU.DK

Fra : Devast8or, work

Dato : 03-09-03 16:03

"Kai L J Rasmussen" <klr@pc.dk> skrev i en meddelelse
> er det igrund svært at monter AMD CPU ?

Næh, ikke specielt. Sæt CPUen i motherboardet, kom kølepasta på, kom køleren
på (husk at sætte strøm til køleren), og så burde det køre.

Bare husk:

Kølepasta. Det skal kun på kernen, og det skal være et meget tyndt lag (du
skal helst kunne læse teksten på kernen igennem pastaen)

Køleren. Sørg for at få holdt køleren lige ovenpå kernen hele tiden, og pas
på du ikke får knækket et stykke af kernen. Selv et mikrospoisk stykke kan
være nok til at slå CPUen ihjel. Sørg evt. for at købe en køler hvor bøjlen
har plads til en skruetrækker el. lign., det gør et noget nemmere (Silent
Viking 2 har dette "hul" i bøjlen).

Og det er faktisk det.

Devast8or

Fra : Olesen

Dato : 03-09-03 16:32

"Devast8or, work" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Kølepasta. Det skal kun på kernen, og det skal være et meget tyndt lag (du
> skal helst kunne læse teksten på kernen igennem pastaen)

De bedre kølere har indbygget en pasta
som sidder i 1x1 cm dêr den kommer i berøring
med CPU-kernen.

> Og det er faktisk det.

Husk at sætte strømstikket på FAN1 og
justêr fan-speed i BIOS da den måske
ellers slukker, hvis hastigheden er under
minimum i BIOS'en.

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 03-09-03 16:41

Olesen wrote:
> De bedre kølere har indbygget en pasta
> som sidder i 1x1 cm dêr den kommer i berøring
> med CPU-kernen.

Næææ... de bedre kølere har det ikke! Hvis du ser på køleprofiler som Alpha
PAL eller SLK900, som må betegnes som rigtig gode køleprofiler, så tror jeg
nu ikke der kommer noget pasta med. Det var der dog på min egen køler da jeg
modtog den, men det skal jo bare flås af med det samme, så man kan komme
noget ordentligt pasta på

--
Martin K

Fra : Bamse

Dato : 03-09-03 17:08

virker tandpasta også?

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 03-09-03 17:21

Bamse wrote:
> virker tandpasta også?

Arrr... det tror jeg nu ikke du skal regne med

--
Martin K

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 03-09-03 17:25

On Wed, 3 Sep 2003 18:07:40 +0200, Bamse wrote:

> virker tandpasta også?

Til hvad?
Det isolerer da sikkert ganske godt og sørger for at CPU'en bliver ekstra
varm... desuden tørrer det sikkert ret hurtigt ud og lugter grimt.

Så hvis du vil smadre din CPU så prøv bare...

--
Lars

Fra : Devast8or, work

Dato : 04-09-03 12:30

> De bedre kølere har indbygget en pasta
> som sidder i 1x1 cm dêr den kommer i berøring
> med CPU-kernen.

Det er der kaldes en Thermal Pad, og de fleste flår skidtet af og bruger
rigtigt kølepasta (eller går uden om de kølere det sidder i første omgang).
Det er hlet sikkert lettere at montere en køler med sådan en thermal fætter
på, men den er alt for tyk, så der er stor risiko for at den isolerer mere
end den overfører varme til køleprofilen.

Devast8or