Pinnacle Rave TV-tunerkort - crap ?
Fra : Joda

Dato : 18-09-03 19:04

Er der andre der er faldet for Bilkas tilbud i sidste uge
på Pinnacle Rave TV-tunerkort til PC for 299,- kr
og må leve med:
- lyd der forsvinder, når andre programmer åbnes ?
- lyserød baggrund i stedet for billede alt for ofte ?
- nedlukning af programmet, når der søges at optage med dette på PC´en ?

CVP

Fra : C. Kampmann

Dato : 19-09-03 00:48

On Thu, 18 Sep 2003 20:04:14 +0200, "Joda" <vc@jubii.dk> wrote:

> [...]
>- lyserød baggrund i stedet for billede alt for ofte ?
>- nedlukning af programmet, når der søges at optage med dette på PC´en ?

Det er elendigt, kun 352x288 !! og sandsynligvis kun mono.
cjko

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 19-09-03 19:14

C. Kampmann <cjko@oncable.dk> wrote:

>Det er elendigt, kun 352x288 !! og sandsynligvis kun mono.

Mono ja, elendigt nej.

Mit PCTV Rave kort har kørt uproblematisk gennem et års tid.

Mon Joda har hentet de nyeste drivere / software på pinnacle's site ?!

<mlr>

Fra : Joda

Dato : 19-09-03 21:42

Det er da klart, at når man i september 2003 køber hardware og software, er
det kun
kompatibelt 2,4 år forinden.........
Faktum er at lortet går ned konstant, og tager alt andet med sig.....
Return to sender........Bilka.

Fra : Joda

Dato : 20-09-03 09:39

Bruger du Windows XP ?
Har du problemer med at køre og starte andre programmer samtidig med
Pinnacle ?

Og joda, Joda har hentet det nyeste software hos Pinnacle, men der er ikke
meget
nyt drive over det.
Programmet og systemet fryser stadig fuldstændig, når der søges at optage på
HD fra programmet,
og kan kun genstartes ved reboot-knappen på PC´en, dvs. Pinnacle kan ikke
lukkes fra programnedlukning
i Windows.
Joda.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 20-09-03 16:23

"Joda" <vc@jubii.dk> wrote:

>Bruger du Windows XP ?
>Har du problemer med at køre og starte andre programmer samtidig med
>Pinnacle ?

Har kørt med PCTV Rave en længere tid, først på W2K, senere XP uden
større problemer.

Den medfølgende software har jeg da brugt, men i det daglige anvender
jeg i stedet PowerVCR II fra Cyberlink (koster omkring 50$) fordi den
indeholder en software MPEG2 encoder - og det har jeg brug for.

Bemærk at TV-kort stiller meget store krav til din computer. Dine
problemer ligger næppe i TV-kortet, men nærmere i din computers
hardware og/eller windowsopsætning.

Hvad fortæller Pinnacle's test program PCTV Assistant ?

Hvad har du ellers for hardware, dvs CPU, bundkort, grafikkort ?

Har du disk plads nok ??? Videooptagelse i .AVI format kan meget
hurtigt fylde en harddisk, og når windows først begynder at mangle
diskplads går den grundigt ned !!!!

<mlr>

Fra : Kristian Andersen

Dato : 20-09-03 19:01

> Mono ja, elendigt nej.
>
> Mit PCTV Rave kort har kørt uproblematisk gennem et års tid.
>
> Mon Joda har hentet de nyeste drivere / software på pinnacle's site ?!

Jeg har haft et PCTV Rave kort som jeg heller ikke kunne få til at fungere i
windows XP.

Min konklusion(gæt) var at det var fordi windows XP fandt og installerede
alle drivere til mit bundkort ECS K7SEM som er med integreret lyd og grafik,
og at det var en af disse drivere der lavede balladen. Installererede jeg
derimod windows 98, skulle jeg installere drivere fra den medfølgende CD, og
her kunne jeg godt få PCTV Rave til at fungere.

Det er vel ca. 1 års tid siden, dengang forsøgte jeg også at hente drivere
på Pinnacle´s hjemmeside, men lige lidt hjalp det. Jeg opgav og forærede
PCTV Rave kortet væk.

--
Kristian

Fra : Joda

Dato : 21-09-03 08:02

Jeg kan se at Rave kortet deler IRQ med mit grafikkort.
Kan det være problemet ?
Jeg har prøvet at ændre på det forhold i enhedshåndtering,
men uden held.

Joda

"Kristian Andersen" <kristian_andersenIngenSpam@tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3f6c95b2$0$48896$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-09-03 14:49

On Sun, 21 Sep 2003 09:02:03 +0200, "Joda" <vc@jubii.dk> wrote:

>Jeg kan se at Rave kortet deler IRQ med mit grafikkort.
>Kan det være problemet ?

Nope - Deling at IRQ er ikke noget problem for PCI-bussen.

<mlr>

Fra : Joda

Dato : 22-09-03 18:41

Talte med Pinnacles danske hotline idag.
De kendte til, at der kunne være problemer hvis
1: man lod XP´s egen hardwareinstallation køre løbet
2: havde et aktivt anti-virus program, under installation og/eller iøvrigt
når man søge at se TV.

Ingen af delene har hjulpet.
Så nu er der kun få skridt retur til Bilka.......

Joda.

Fra : Peter

Dato : 25-09-03 00:17

"Joda" <vc@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> når man søge at se TV.
>
> Ingen af delene har hjulpet.
> Så nu er der kun få skridt retur til Bilka.......

Jeg havde også problemer med Pinnacle Rave PCTV.
Fandt ud af, at det var ccapp.exe, som er det program der starter e-mail
overvågning og virus protektion i Norton Antivirus 2003.
Lader til, at konflikten kun opstår i Win XP.
Da NAV 2003 blev afinstalleret og PandaVirus installeret i stedet virkede
skidtet.

Til gengæld har jeg problemer med, at PCTV Vision ikke kan finde alle TV
stationer.
Fælles antenne signalet går ind i SAT modtager 1, ud af denne og ind i sat
modtager 2, ud af denne og ind i videoen og ud af denne og til fjernsynet.
Fjernsynet kan finde alle enheder, men TV kortet kun de 4 kanaler som er på
fællesantennen.
Der er ikke nogen steder brugt scart kabel, men forbindelse via antenne
ind/ud.

En eller anden der har en god forklaring eller et godt råd.

Peter