PC vil kun starte hver anden gang eller me~
Fra : Bachmand

Dato : 18-09-03 16:56

Hej NG.

Min svigermor`s PC starter ikke altid op første gang.Nogle gange kommer den
først
efter 10 resetèr.
Når man tænder er der strøm på alt lyser og blæserne kører,men så sker der
ikke mere.
Der er bare sort skærm og man kan høre at HDèn ikke arbejder.
Jeg prøvede at sætte den til min egen skærm mmed samme resultat.
Er der nogle af jer kloge nørder,der kan hjælpe mig.

Mvh michael

Fra : Søren Blom

Dato : 18-09-03 18:27

" Bachmand" <juleklejne@yahoo.dk> skrev
> [...]
> Jeg prøvede at sætte den til min egen skærm mmed samme resultat.
> Er der nogle af jer kloge nørder,der kan hjælpe mig.

Prøv at skift harddisken i maskinen, det virker som om at det er den som er
problemet, når den ikke køre som du skriver.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-03 19:35

Bachmand wrote:

> [...]
> ikke mere.
> Der er bare sort skærm og man kan høre at HDèn ikke arbejder.

Sandsynligvis strømforsyningen der er ved at stå af.
Prøv med en anden.

Fra : Kasper

Dato : 18-09-03 21:38

jeg tilslutter mig til dig..... dårlige lytter i psu'en.. som der kommer
lidt mere guf i når de bliver lidt lune

--
Mvh Kasper

Tjek Elektronik Chatten på -> http://www.angelfire.com/alt/elektronik/

Fra : kurt

Dato : 19-09-03 06:23

> dårlige lytter i psu'en.. som der kommer
> lidt mere guf i når de bliver lidt lun
øhh hvad betyder lige det der??

Hi
Ivan

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-03 07:03

kurt wrote:

> øhh hvad betyder lige det der?

At det sandsynligvis er de store kondensatorer i
strømforsyningen(PSU'en), som er ved at være "trætte".
Det er ikke nogen man kan skifte selv uden en god loddekolbe, og lidt
erfaring med at lodde.
De vil desuden være alt for dyre, når man kun skal have to (eller hvor
mange der nu sidder i den PSU).

Fra : Preben Larsen

Dato : 19-09-03 18:09

"Kasper" <repzak@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Tjek Elektronik Chatten på -> http://www.angelfire.com/alt/elektronik/
> "Jens C. Hansen [Odense]" <jch©greylion·dk> wrote in message

Hej
Lige en erfaring, hvis det er en alm standard PC
Det kan ofte betale sig at skifte hele kabinettet, med strømforsyningen
mvh
Preben