MA-620 infrarød adapter
Fra : Carsten Sørensen

Dato : 16-09-03 20:22

Hej folks.

Jeg håber I kan hjælpe mig. Jeg har nemlig prøvet såvel leverandøren, som
Nokia uden den store succes!!
Jeg har købt en MA-620 USB Infrared Adapter så min Nokia 6310i kan
kommunikere med min pc.
Jeg har fulgt installationsvejledningen, d.v.s. installeret drivere,
genstartet min pc og derefter tilsluttet
MA-620 i USB stikket. Så vidt så godt. Når jeg aktiverer Infrarød
kommunikation på min mobilos konstaterer
den infrarøde port at der er en Nokia 6310i indenfor rækkevide. Herligt
ikke.
MEN MEN. Når jeg så starter de programmer der skal arbejde med min Nokia,
enten det Handset Manager der fulgte med
MA-62 'eren, eller Nokia Suite 4.88, ja så bliver de ved med at skrive at de
IKKE kan komme i kontakt med telefonen.
Eller d.v.s. når jeg aktiverer Connection Manager fra Nokia får jeg en eller
anden typisk Socket fejl.
Jeg har spurtet rundt på nettet, og synes at kunne konstatere at det måske
er kombinationen WIN98SE og så IRDA kommunikation!!??

Er der nogen der har erfarring med dette??

Jeg har efterfølgende prøvet skidtet på min nevøs pc - med WIN XP - og det
hele virker perfekt!!!

Så vil den kloge læser sikkert sige: Opgrader til WIN XP, så er problemet
løst. MEN NEJ - det gider jeg ikke bare for at få so ein dings til at
virke!!!
Specielt fordi der står at den også skulle virke med WIN98SE!!!

Bla. har jeg et par steder læst at man måske skulle have en nyere version af
Irenum.vxd (4.10.2003) Og hvor får jeg så lige det?
Jeg kan nemlig ikke downloade den på Microsofts hjemmeside!?

Venlig hilsen
Og på forhånd tak for hjælpen
Carsten

Fra : BTH [2600]

Dato : 17-09-03 09:52

Carsten Sørensen wrote:
> Jeg har købt en MA-620 USB Infrared Adapter så min Nokia 6310i kan
> kommunikere med min pc.

Kan kun køre under WinXP det er en fejl at der nævnes at den kan køre med
både 98/ME/XP det er kun XP