/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
montering af barton
Fra : Claus P.


Dato : 15-09-03 17:17

Hej ng
Hvad skal man være mest påpasselig med når man sætter en køler på en Barton
processor?
Der står alle steder at det kun må monteres af professionelle, men er der
noget i vejen for at gøre det selv?
Er det sværere end at montere en XP-processor?
Mvh
C



 
 
Bjarke Andersen (15-09-2003)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 15-09-03 17:38

"Claus P." <clausnoer@tdcadsl.dk> crashed Echelon writing
news:3f65e5e7$0$97175$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Hvad skal man være mest påpasselig med når man sætter en køler på en
> Barton processor?
> Der står alle steder at det kun må monteres af professionelle, men er
> der noget i vejen for at gøre det selv?
> Er det sværere end at montere en XP-processor?

Det er ikke sværere en andre processorer, det skyldes at der er af
"private" sket mange uheldige skader som har gjort at kernen af CPU'en har
fået en lille ridse som er nok til at gøre den til en pyntegenstand
istedet. Samt at folk glemmer det med kølepasta eller termisk tape, og
dermed er der ikke kontakt nok mellem køler og CPU, som igen kan resultere
i en pyntegenstand.

Og så er der de kedelige historier hvor alle ovennævnte forbehold er taget
og overholdt, men af en eller anden årsag fungerer CPU'en bare ikke. Og når
en forretning ikke selv har installeret den, så har de heller ikke lyst til
at tage den retur og give dig en ny.

Derfor er mit råd, hvis forretningen vil gøre det billigt for dig (ca.
150,-) så få dem til det, så er det deres ansvar hvis CPU'en er død.

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email? Remove the spammer in address

Martin Kirschmeyer (15-09-2003)
Kommentar
Fra : Martin Kirschmeyer


Dato : 15-09-03 19:07

Bjarke Andersen wrote:
> Derfor er mit råd, hvis forretningen vil gøre det billigt for dig (ca.
> 150,-) så få dem til det, så er det deres ansvar hvis CPU'en er død.

Tja.. jeg ville så sige det var spild af penge. På AMD's hjemmeside kan man
finde et ca. 20 siders dokument der bekriver det hele meget nøje. Hvis bare
man er lidt påpasselig er det sjældent der sker noget.

--
Martin K (Der nok har monteret de første 10 CPU'er uden problemer)
www.lemansarea.dk - Motorløbet Le Mans i koncentreret form!



Bjarke Andersen (15-09-2003)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 15-09-03 20:00

"Martin Kirschmeyer" <kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com> crashed Echelon
writing news:3f65ffc1$0$48909$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Tja.. jeg ville så sige det var spild af penge. På AMD's hjemmeside
> kan man finde et ca. 20 siders dokument der bekriver det hele meget
> nøje. Hvis bare man er lidt påpasselig er det sjældent der sker noget.

Tja det kan man, men der er altså sådan at der findes (kender selv af
erfaring og venners erfaring) nogle (AMD) CPUer, som af en eller anden
årsag alligevel brænder af, selvom kernen er udskadet og der har været
tilstrækkelig med køling.

Her er bevisbyrden så svær overfor forhandler, derfor kan prisen for
montering være godt givet ud, i forhold til investeringen i ny CPU.

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email? Remove the spammer in address

Kasper (16-09-2003)
Kommentar
Fra : Kasper


Dato : 16-09-03 06:54

Hey...

Hvis ikke der er nogle fysiske tegn på cpu, vil jeg da mene det er
buttikken der skal bevise den har være brugt forkert i det første ½ år.
og hvordan kan de se om den er død pga dårlig afkøling eller en intern fejl,
der har fået den til at koge af ??

--
Mvh Kasper

Tjek Elektronik Chatten på -> http://www.angelfire.com/alt/elektronik/
"Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote in message
news:Xns93F7D5A81C97Ebjoegdk@130.225.247.90...
> "Martin Kirschmeyer" <kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com> crashed Echelon
> writing news:3f65ffc1$0$48909$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
>
> > Tja.. jeg ville så sige det var spild af penge. På AMD's hjemmeside
> > kan man finde et ca. 20 siders dokument der bekriver det hele meget
> > nøje. Hvis bare man er lidt påpasselig er det sjældent der sker noget.
>
> Tja det kan man, men der er altså sådan at der findes (kender selv af
> erfaring og venners erfaring) nogle (AMD) CPUer, som af en eller anden
> årsag alligevel brænder af, selvom kernen er udskadet og der har været
> tilstrækkelig med køling.
>
> Her er bevisbyrden så svær overfor forhandler, derfor kan prisen for
> montering være godt givet ud, i forhold til investeringen i ny CPU.
>
> --
> Bjarke Andersen
> Wanna reply by email? Remove the spammer in address



Bjarke Andersen (16-09-2003)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 16-09-03 12:58

"Kasper" <repzak@hotmail.com> crashed Echelon writing
news:3f66a5a5$0$123$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Hvis ikke der er nogle fysiske tegn på cpu, vil jeg da mene det er
> buttikken der skal bevise den har være brugt forkert i det første ½
> år. og hvordan kan de se om den er død pga dårlig afkøling eller en
> intern fejl, der har fået den til at koge af ??

Det er korrekt, men sælger kan stadig sige nægte at bytte eller give penge
retur.

Desuden har forbrugerstyrelsen kigget på sagen om AMD CPU'er:
http://www.fi.dk/presse/nyhedsbrev/12022003/1/?print=1

Og her har forbrugeren i nogen tilfælde tabt sagen.

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email? Remove the spammer in address

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408598
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste