Følger efter diskusprolapsopration.
Fra : Erling Sørensen

Dato : 21-09-03 09:35

2 år efter prolapsoperation lider jeg af følgevirkninger, der
bevirker, at jeg har meget vanskeligt ved at gå.
Smerterne er koncentreret omkring storetåen og storetåens trædepude
samt på ydersiden af ankelen.Der er også påvirkninger hele vejen ned
gennem benet - dog ikke med særligt store smerter her.
Har nogen oplevet noget lignende? Har nogen kendskab til en behandling
? Akupunktur? - Zoneterapi ? eller?

På forhånd tak for evt. svar.

Med venlig hilsen
eso

Fra : Henry

Dato : 21-09-03 14:31

> [...]
> gennem benet - dog ikke med særligt store smerter her.
> Har nogen oplevet noget lignende? Har nogen kendskab til en behandling

Det kunne jo måske være noget arvæv

(Men sikken en masse bøvl man kan have med sådan en s..... ryg)

Jeg er 44 år og også blevet opereret for diskusprolaps og forsnævringer i
rygmarvskanalen første gang for ca. 2 ½år siden.
anden gang for 1 ½ år siden hvor de fjernede diverse arvæv og en knude af
en slags.
Før og efter første operation har jeg prøvet fysioterapi og varmtvands
bassin ad flere omgange samt akupunktur uden effekt

Ved sidste operation mistede jeg lidt af følelsen på venstre side af
skinnebenet og i tæerne.

Jeg har p.t mange smerter i lænd og venstre ben.som sidder ved skinnebenet
venstre side og rundt om anklen og desuden en voldsom irriterende smerte ved
venstre balde.
som gør at jeg har meget vanskeligt ved at gå eller stå i flere minutter ad
gangen pga. smerterne.

Jeg er blevet tilbudt en stivgørende operation af de nederste led i
Holstebro hvor jeg er blevet opereret de sidste gange,
Men fik samtidig at vide at der var risiko for lammelse af fod, og at nerven
måske allerede var så beskadiget så det kun ville gøre min situation værre.
ydermere ville det ikke hjælpe på mine lændesmerterne

Så jeg går også lige og overvejer om der findes en alternativ behandling som
kan tage nogle af smerterne, eller måske noget andet medicin
jeg får i øjeblikket "gabapentin 1a farma 300mg" mod smerter som jeg ikke
syntes hjælper noget.

Det ender ganske givet nok med en stivgørende operation,som det ser ud nu,
men om det lige skal være i Holstebro ved jeg ikke.
Jeg har god tillid til lægerne men det er noget gammel slidt udstyr de har
at gøre godt med, især i røgten afdelingen.

Er der nogen der har prøvet en stivgørende operation og hvorhenne blev den
foretaget og som kan fortælle lidt om det har hjulpet vil jeg da gerne
høre.?
Ligeledes vil jeg også gerne høre om der er nogen der har kendskab til en
behandling, der måske.

Også på forhånd tak for et evt. svar.

Mvh

Henry

Fra : Salle \(8700\)

Dato : 28-09-03 21:55

jo jeg har fået fortaget en stivgørende operation i nov. 2002

der dur sku bare

ingen smerter mere

ulempe er at man skal sørge for at være i en god form ( styrke træning for
ryggen hele tiden )

salle

Fra : Henry

Dato : 09-10-03 19:43

"Salle (8700)" <salomonsenFJERN@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> der dur sku bare
>
> ingen smerter mere
>
> ulempe er at man skal sørge for at være i en god form ( styrke træning

Mange tak for svar

Hvor fik du det lavet. ??
Og har du mistet følesen nogen steder. ??

hvor mange led fik du gjort fixeret. ??.

mvh

Henry

Fra : Salle \(8700\)

Dato : 10-10-03 22:16

hej henry

ad1 Vejle Sygehus hos Sten Rasmussen

ad 2 nej

ad 3 3 led ( L5/S1-L5-L4)

Fra : Hans

Dato : 17-10-03 20:21

> hej henry
>
> ad1 Vejle Sygehus hos Sten Rasmussen
>
> ad 2 nej
>
> ad 3 3 led ( L5/S1-L5-L4)

Hvor meget måtte du kæmpe for at få denne operation?

Jeg er selv blevet prolapsopereret 3 gange i lænden, og det er ved at være
et problem med at få en hverdag til at hænge sammen.

/ Hans

Fra : Salle \(8700\)

Dato : 17-10-03 21:10

hej hans

jeg måtte ikke kæmpe jeg fik den tilbudt

salle

Fra : preben nielsen

Dato : 13-10-03 18:09

> [...]

hvorhenne blev den
> foretaget og som kan fortælle lidt om det har hjulpet vil jeg

Min kæreste fik foretaget en spondylodese i 99 og forskellen
mellem hvad hun kunne dengang og nu er kolossal !

Han kan en sjælden gang opleve nogle føleforstyrrelser i det ene
ben, men så har hun også misbrugt ryggen og siddet på dårlige
stole i timer i træk.

Hun fik stivgjort 1 led helt nede i lænden.

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk