Fra session til textbox
Fra : SpookiePower

Dato : 21-09-03 00:56

Jeg skal have smidt indholdet fra en session over i et text-felt på
en html side. Er det ikke bare på denne måde jeg skal gøre det ?

<input type="text" name="fornavn" size="25" value="<% response.write
session("fornavn")%>"></td>

- men det virker ikke.

Fra : Torben Brandt

Dato : 21-09-03 01:08

SpookiePower skrev:
> [...]
> en html side. Er det ikke bare på denne måde jeg skal gøre det ?
>
> <input type="text" name="fornavn" size="25" value="<% response.write

Hvad er det der ikke virker? Får du en fejl? Hvad står der i
html-kildekoden?
<URL:http://asp-faq.dk/article/?id=41>

/Torben

Fra : SpookiePower

Dato : 21-09-03 01:19

"Torben Brandt" <name@domain.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvad er det der ikke virker? Får du en fejl? Hvad står der i
> html-kildekoden?
> <URL:http://asp-faq.dk/article/?id=41>
>
> /Torben

Inde i selve text-feltet kommer der til at stå -
<% Response.Write Session("medarbejdernummer") %>
og ikke indholdet af session'en

Fra : Jørgen Müller

Dato : 21-09-03 08:24

SpookiePower skrev:
<input type="text" name="fornavn" size="25" value="<% response.write
session("fornavn")%>"></td>

Prøv med
<input type="text" name="fornavn" size="25" value="<%= session("fornavn")
%>"></td>

Jeg bruger kun response.write hvis jeg skal teste på sandt/falsk før jeg
udskriver f.eks.
blnEdit = True
<% If blnEdit Then Response.Write session("fornavn") %>

Her er den jeg bruger:
<TD><INPUT TYPE="Text" NAME="Fornavn" VALUE="<%= Session("Fornavn") %>"
SIZE="40"></TD>
--
Med Venlig Hilsen
Jørgen Müller

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-09-03 10:45

SpookiePower skrev:

> Inde i selve text-feltet kommer der til at stå -
> <% Response.Write Session("medarbejdernummer") %>
> og ikke indholdet af session'en

2 muligheder:
Enten er din fil ikke en asp-fil (hvis den fx har endelsen .htm
eller .html)

Eller også er asp-tegnene <% ... %> blevet html-kodet så de står
som &lt;% ... %&gt; i koden. Det kan ske hvis man bruger klippe-
klistre-metoden i en grafisk html-editor.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : SpookiePower

Dato : 21-09-03 11:02

> 2 muligheder:
> Enten er din fil ikke en asp-fil (hvis den fx har endelsen .htm
> eller .html)

Det var grunden. Tak skal du have.