Gebyr på online bøger på biblioteket??
Fra : heseda

Dato : 20-09-03 23:15

Det fremgår på tekst TV DR1 i dag, at biblioteket overvejer at opkræve
gebyr på reservering af bøger over nettet. Dette skyldes at MANGE ikke
afhenter reserveret bøger. Det kan dog ikke være rigtig ? - det burde da
være sådan at man opkræves gebyr - hvis ikke man afhentede bøgerne -
lige som hvis man ikke afleverer til tiden. Jeg personligt bruger
bestillingen over nettet - og har aldrig misbrugt dette. Kan det være
rigtig at jeg skal betale for, at nogle andre misbruger systemet ?

http://www.kandu.dk/

Fra : Jane

Dato : 21-09-03 17:39

heseda skrev i <news:3f6cd235$0$48898$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>:

> bestillingen over nettet - og har aldrig misbrugt dette. Kan det være
> rigtig at jeg skal betale for, at nogle andre misbruger systemet ?

Jeg ved ikke rigtigt om du efterlyser juridsk svar eller politisk,
men prøv at se om en af følgende grupper er noget for dig:

http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.politik
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.videnskab.jura
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.forbruger.offentlig-service

Jane

Fra : Jan Pedersen

Dato : 27-09-03 19:55

heseda wrote:
Jeg personligt bruger
> bestillingen over nettet - og har aldrig misbrugt dette. Kan det være
> rigtig at jeg skal betale for, at nogle andre misbruger systemet ?

Jeg bruger aldrig biblioteket, hvorfor skal jeg betale for at du kan bruge
det ???
det kan da ikke være rigtigt....

--
Jan Pedersen
c u k @ c u k . d k

Fra : Jane

Dato : 28-09-03 03:41

Jan Pedersen skrev i

> Jeg bruger aldrig biblioteket, hvorfor skal jeg betale for at du kan
> bruge det ???
> det kan da ikke være rigtigt....

For slet ikke at tale om at betale for børnehaver og hospitaler
hvis man ikke er syg eller forælder?

FUT dk.politik

Jane