hvordan Opretter jeg en side (fil) på serv~
Fra : Sune Uldall

Dato : 20-09-03 19:40

Jeg skal oprette en side i et eksisterende bibliotek

www.yyy.dk/xxx/index.htm

Stien er ok, men der bliver ikke oprettet en side... jeg har ikke
kunnet finde noget svar "derude" så jeg håber der er en af jer
der kan hjælpe :)

her er mit ubehjælpelige forsøg !!!!

'--start---opret index.htm fil-----start
strpath= "www.yyy.dk/xxx/"
Set FS = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Filename = strpath & "index.htm"
Set OPRETFIL = FS.CreateTextFile(filename, true)
OPRETFIL.Write"<html>"
OPRETFIL.Write"</html>"
OPRETFIL.Close
OPRETFIL=nothing
set FS=nothing
'--slut----opret index.htm fil-----slut

'--start---kontrol af at stien er rigtig-----
response.write filename
'--slut---kontrol af at stien er rigtig-----

Sune Uldall

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 20-09-03 20:12

> Stien er ok, men der bliver ikke oprettet en side...

Du skal bruge den lokale sti (altså C:\ osv.). Du kan finde den vha.
Server.MapPath

--
Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Mads Graugaard Hanse~

Dato : 20-09-03 21:24

Sune Uldall wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
>
> Stien er ok, men der bliver ikke oprettet en side... jeg har ikke
> kunnet finde noget svar "derude" så jeg håber der er en af jer

Stien er ikke ok

Når du bruger FileSystemObject, skal du ikke bruge den relative sti,
men den eksakte..

så i stedet for

www.yyy.dk/xxx/

så skal du bruge noget lignende det her..

D:\web\yyy.dk\xxx\

(webhoteller plejer at bruge D:\web\domain.dk\ .. det gør 3 af mine
5 )

/Mads

Fra : Sune Uldall

Dato : 20-09-03 22:18

> [...]
>
> så skal du bruge noget lignende det her..
>
> D:\web\yyy.dk\xxx\
>
> (webhoteller plejer at bruge D:\web\domain.dk\ .. det gør 3 af mine

Ok, jeg har fundet den absolutte sti med:
strpath = server.mappath("pindex.htm")

d:\www2\asp\pindex.htm

men nu får jeg en permission denied fejl !!!

Microsoft VBScript runtime error '800a0046'

Permission denied

Er det fordi udbyderen ikke tillader at asp opretter filer på serveren
?
Eller fatter jeg bare minus ?

Sune

Fra : Mads Graugaard Hanse~

Dato : 20-09-03 22:19

> [...]
>
> Permission denied
>
> Er det fordi udbyderen ikke tillader at asp opretter filer på serveren

Ja.. det er fordi du ikke har skriverettighedder på mappen..

/Mads

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 21-09-03 08:38

"Mads Graugaard Hansen" <admin@kingmedia.dk> wrote in message

> Ja.. det er fordi du ikke har skriverettighedder på mappen..

Prøv i stedet at bruge den mappe hvor du har din database placeret. Der er
skriverettigheder. Hvis det er den eneste mappe du har skriverettigheder
til, kan du efter at have oprettet filen, flytte den til en anden mappe med
asp. Jeg har hørt det omtalt, men aldrig selv forsøgt.

--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-09-03 10:39

Christian M. Nielsen skrev:

> Prøv i stedet at bruge den mappe hvor du har din database
> placeret. Der er skriverettigheder.

Man kunne starte med at undersøge om det er muligt at få
skriveadgang til en anden mappe - så risikerer man ikke at få
overskrevet databasen. Hvis man kun har skriveadgang i
databasemappen, kan man oprette en undermappe heri - der vil
formentlig også være skriverettigheder. Så kan man stadig holde
databasen og uploadfiler adskilt.

> Hvis det er den eneste mappe du har skriverettigheder til, kan
> du efter at have oprettet filen, flytte den til en anden mappe
> med asp.

Nej. Hvis man ikke kan oprette en fil direkte i en mappe, kan man
heller ikke gøre det indirekte (ved hjælp af kopiering eller
flytning).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 21-09-03 11:34

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message

> [...]
> overskrevet databasen. Hvis man kun har skriveadgang i
> databasemappen, kan man oprette en undermappe heri.

Jeg bruger selv en anden mappe til uploads af filer mm. Havde lige glemt det
i fartten Desværre er ikke alle webhoteller lige fleksible

ok.

Fra : Sune Uldall

Dato : 21-09-03 12:01

Desvære så skal filen oprettes i forskellige biblioteker i systemet
(forskelligt fra gang til gang)

Jeg må forsøge at få min udbyder til at ændre på rettighederne, eller finde en
anden udbyder !

Men jeg takker for afklaringen, så er jeg da fri for at løbe i ring :)

Sune

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 21-09-03 14:14

"Sune Uldall" <sune@uldall.dk> wrote in message

> [...]
finde en
> anden udbyder !
>
> Men jeg takker for afklaringen, så er jeg da fri for at løbe i ring :)

Hvis du vælger at skifte udbyder, så har Azero.dk det du søger.