PHP formmail
Fra : Ukendt

Dato : 20-09-03 14:36

Vedr. subj

http://www.nokia-unlock.dk/onlineunlock.htm

Hvordan får jeg min cgi mailform lavet om til php så den fungere på samme
måde ?

jeg er totalt newbie i php !

--
MVH.

Anders Skalsted

www.dinunlocker.dk

Fra : Martin Sveegaard

Dato : 20-09-03 15:22

On Sat, 20 Sep 2003 15:35:55 +0200, "Anders Skalsted -
www.dinunlocker.dk" <webmaster(snabela)nokia-unlock.dk> wrote:

> [...]
>
>http://www.nokia-unlock.dk/onlineunlock.htm
>
>Hvordan får jeg min cgi mailform lavet om til php så den fungere på samme

Jeg vil mene du skal ændre linien:

<form action="/cgi-bin/mailform.cgi" method="get">

til:

<form action="modtag.php" method="post">

og så lave filen "modtag.php" til at behandle de modtagne data, som du
kan tilgå med fx:

$navn = $_POST['T3'];
$email = $_POST['from'];
osv...
--
Med Venlig Hilsen
c",) Martin S

Fra : Ukendt

Dato : 20-09-03 19:44

"Martin Sveegaard" skrev i en meddelelse >
> [...]
>
> <form action="modtag.php" method="post">
>
> og så lave filen "modtag.php" til at behandle de modtagne data, som du

findes der nogle programmer, hvor jeg kan gøre dette meget nemt ! er totalt
php spasser ?

--
MVH.
Anders Skalsted

www.dinunlocker.dk

Fra : Martin Sveegaard

Dato : 22-09-03 00:25

On Sat, 20 Sep 2003 20:44:05 +0200, "www.dinunlocker.dk"
<anders(a)dinunlocker.dk> wrote:
>findes der nogle programmer, hvor jeg kan gøre dette meget nemt ! er totalt
>php spasser ?

Jeg tror det er lettest at lave selv. Her er et eksempel, der burde
virke med din form, hvis du kalder filen fx 'modtag.php' og retter
action i din form, som jeg beskrev. Så vil jeg tro du selv kan rette
den lidt til.

modtag.php:
------------------
<?
if (isset($_POST['to'])) {
$navn = $_POST['T3'];
$email = $_POST['from'];
$mobil = $_POST['T2'];
$emei = $_POST['T1'];
$model = $_POST['D2'];
$selskab = $_POST['D3'];
$levering = $_POST['D4'];
$betaling = $_POST['D1'];
$comments = $_POST['comments'];
$subject = $_POST['subject'];
$location = $_POST['location'];
$to = $_POST['to'];

   $besked = "Navn: \t$navn\n";
   $besked .= "E-mail: \t$email\n";
   $besked .= "Mobilnr.: \t$mobil\n";
   $besked .= "Emei: \t$emei\n";
   $besked .= "Model: \t$model\n";
   $besked .= "Selskab: \t$selskab\n";
   $besked .= "Levering: \t$levering\n";
   $besked .= "Betaling: \t$betaling\n";
   $besked .= "Location: \t$location\n";
   $besked .= "Spørgsmål: \n$comments\n";
   $besked = str_replace("\r\n","\n",$besked);
   $header = "From: $email\n";
   $header .= "Reply-To: $email\n";
   mail($to,$subject,$besked,$header);
}
?>
--
Med Venlig Hilsen
c",) Martin S

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-03 07:28

> [...]
> virke med din form, hvis du kalder filen fx 'modtag.php' og retter
> action i din form, som jeg beskrev. Så vil jeg tro du selv kan rette

1000 tak... nu virker det som det skal !

Kan jeg sætte den til at gå til en tak side, når man har sendt mailen ?

--
MVH.
Anders Skalsted

www.dinunlocker.dk

Fra : Martin Sveegaard

Dato : 22-09-03 20:20

On Mon, 22 Sep 2003 08:28:15 +0200, "www.dinunlocker.dk"
<anders(a)dinunlocker.dk> wrote:

>1000 tak... nu virker det som det skal !
>
>Kan jeg sætte den til at gå til en tak side, når man har sendt mailen ?

Ja, det kan du sagtens. Da siden ikke genererer noget output, kan du
bruge header() til at sende brugeren til en ny side. Tilføj fx:

header('Location: tak.php');

eller hvilken side du nu vil bruge.
--
Med Venlig Hilsen
c",) Martin S

Fra : Martin Sveegaard

Dato : 22-09-03 00:35

On Sat, 20 Sep 2003 20:44:05 +0200, "www.dinunlocker.dk"
<anders(a)dinunlocker.dk> wrote:

PS: Forøvrigt har du et par steder skrevet 'Emei', jeg mener det
hedder 'Imei'.
--
Med Venlig Hilsen
c",) Martin S