SSL/OpenSSL
Fra : Kåre Rasmussen

Dato : 20-09-03 10:57

Hej Gruppe

Jeg har installeret OpenSSL 0.9.7b og vil nu bruge programmet til at
generere mit eget certifikat til en secure Apache webserver (Apache brokker
sig i hvertitilfælde over, at der ikke findes en cetifikat-fil, når jeg
forsøger at starte den op

Hvordan gør jeg det med OpenSSL?

Der er sikkert nogle betragninger omkring nøglelængde og
krypteringsalgoritmer jeg skal tage højde for. Jeg har hørt af 3DES er noget
af det mest sikre, men er generelt ikke så meget inde i kryptering

På forhånd tak

Mvh.
Kåre Rasmussen

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 20-09-03 11:09

Kåre Rasmussen wrote:
> Hej Gruppe
>
> Jeg har installeret OpenSSL 0.9.7b

På hvilken distribution?

På en redhat bør man kunne:

cd /etc/httpd/conf
make testcert

Andre distributioner placerer måske
disse filer andetsteds.

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Kåre Rasmussen

Dato : 20-09-03 11:25

"Mogens Kjaer" <mk@crc.dk> wrote in message news:3F6C273F.1010309@crc.dk...

> På hvilken distribution?
>
> På en redhat bør man kunne:
>
> cd /etc/httpd/conf
> make testcert
Jeg kører Suse 8.2 pro, men har kompileret Apache og Apache-SSL patch sammen
med OpenSSL (som jeg iøvrigt også har kompileret fra bunden). Derfor er
filplacering nok lidt anderledes end hvis det var fra RPM´er. Har
installeret Apache i /mybin/secure/apache-1.3.27
og OpenSSL i /usr/local/ssl/

Mvh.
Kåre Rasmussen