menu.js
Fra : Lisbet Laursen

Dato : 20-09-03 11:01

Mon dette menu.js fungerer i alle browsere? Hvis ikke, kan nogen så
hjælpe med en opskrift, så det kommer til det?
På forhånd tak.

Lisbet

function MakeMenu()
{

document.write("<a
href=http://217.60.167.201/vg/fagene/index.htm>Fagene

");
document.write("<a
href=http://www.varde-gym.dk/nostalgi/index.htm>Nostalgisiderne
<
br>");
document.write("<a
href=http://indberetninger.uvm.dk/pls/www_ndb/ndb?z_action=tabel&z_rappo
document.write("<a
href=http://www.vejledning.dk/default.asp?id=1101>Vejledning.dk
<
br>");
document.write("<a href=http://217.60.167.201/vg/>Lokal
document.write("<a
href=http://217.60.167.203/forside.htm>Edb-reservation

");

}

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 20-09-03 11:20

Lisbet Laursen wrote:
> Mon dette menu.js fungerer i alle browsere? Hvis ikke, kan nogen så
> hjælpe med en opskrift, så det kommer til det?
> På forhånd tak.

Nej, den virker ikke i browsere hvor javascript er slået fra. Brug i
stedet noget serverside script til at inkludere den på alle dine sider.

Men ellers virker den

Jeg ville nu have valgt at smide linket på hver menu-punkt i et
p-element fremfor 2 br elementer efter linket.

Eller endnu bedre i en list
<ul>
<ul>

Hintzmann c",)

Fra : Lisbet Laursen

Dato : 20-09-03 13:41

Martin Hintzmann Andersen wrote:
> Nej, den virker ikke i browsere hvor javascript er slået fra. Brug i
> stedet noget serverside script til at inkludere den på alle dine
> sider.

Tak for rådene, også dem der er klippet fra her. Jeg har faktisk tænkt
på i stedet for at bruge en 'hv menu' som vistnok er lavet til at bruge
i flere slags browsere - i menu_com.js står der sådan i indledningen,
betyder det ikke, at den er indstillet til Opera, Mozilla, Navigator
osv?

/***********************************************************************
*************
(c) Ger Versluis 2000 version 5.5 24 December 2001 (updated Jan 31st,
2003 by Dynamic Drive for Opera7)
Updated 19 July, 2003 by GV for CSS CompatMode
HV Menu found on Dynamic Drive ONLY may be used on both commercial and
non commerical sites
For info write to menus@burmees.nl
This script featured on Dynamic Drive DHTML code library:
http://www.dynamicdrive.com
*************/
var AgntUsr=navigator.userAgent.toLowerCase();
var AppVer=navigator.appVersion.toLowerCase();
var DomYes=document.getElementById?1:0;
var
NavYes=AgntUsr.indexOf('mozilla')!=-1&&AgntUsr.indexOf('compatible')==-1
?1:0;
var ExpYes=AgntUsr.indexOf('msie')!=-1?1:0;
var Opr=AgntUsr.indexOf('opera')!=-1?1:0;
var Opr6orless=window.opera &&
navigator.userAgent.search(/opera.[1-6]/i)!=-1

Men det nytter selvfølgelig ikke altsammen, hvis javascript er slået fra
i browseren.

Venlig hilsen
Lisbet

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 20-09-03 23:48

Den undersøger ihvertfald hvilken browser det er. Der er ikke
inkluderet nok af koden til at se om den virker i alle de nævnte
browsere, men det er sandsynligt.

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 21-09-03 12:22

Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> writes:

> Den undersøger ihvertfald hvilken browser det er. Der er ikke
> inkluderet nok af koden til at se om den virker i alle de nævnte
> browsere, men det er sandsynligt.

Enig. Den smule kode der er vist her, er til gengæld så ubehjælpsom, at
jeg ikke ville stole for meget på resten.

Det er ikke det sikreste at bruge navigator.userAgent til at genkende
browsere. Der er efterhånden en del browsere der kan påstå at være en
anden browser (typisk IE). Og det er en uskik at bruge "1" og "0" til
at representere om noget er sandt eller falsk, når "true" og "false"
er en del af sproget.

/L

Fra : Lisbet Laursen

Dato : 21-09-03 14:24

Lasse Reichstein Nielsen wrote:

> Enig. Den smule kode der er vist her, er til gengæld så ubehjælpsom,
> at jeg ikke ville stole for meget på resten.

Tak for respons.

Er der andre menu-metoder, som kan anbefales til et ret omfattende site?
Man skal helst kunne se hovedpunkterne i menuen uden at skulle scrolle,
og jeg vil gerne have den i venstre spalte, altså vertikalt.

Jeg har overvejet muligheden af server side inkluderet menu, men så må
jeg vel have undermenupunkterne som almindelige links et andet sted (det
er også muligt).

http://www.varde-gym.dk

Hilsen
Lisbet

Undskyld til Lasse - jeg kom til at sende svar direkte til dig, hastværk
er lastværk!

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 21-09-03 22:03

Lisbet Laursen wrote:
> [...]
>
> Jeg har overvejet muligheden af server side inkluderet menu, men så må
> jeg vel have undermenupunkterne som almindelige links et andet sted (det

Hej Lisbet

Jeg har lavet et script som du måske kan bruge.
Det viser en liste som et foldud træ, a lá Microsofts stifinderen.
Det nedgradere pænt i ældre browsere og virker dynamisk i nyere browsere
så som IE5+, Moz/NS6+ og Opera7.

http://users.cybercity.dk/~dsl58854/articles/mhaList/readme.html

Jeg håber at du kan bruge den

Hintzmann c",)

Fra : Lisbet Laursen

Dato : 21-09-03 22:42

> [...]

> Det nedgradere pænt i ældre browsere og virker dynamisk i nyere
> browsere så som IE5+, Moz/NS6+ og Opera7.

Hej Martin

Du er simpelthen en knag, det er vist lige det jeg skal bruge, tusind
tak

Hilsen
Lisbet

Fra : VIP

Dato : 22-09-03 22:50

hej

er det muligt at ændre dit foldud træ så det viser filstrukturen fra et
givet sted på disken f.eks c:\test,
da jeg har brug for en "sti finder" til en billedfremviser, hvor den vestre
frame er stifinder og den højre frame vider det valgte billede.

--
Venlig hilsen

Viggo
Erstat "punktum" med . i email adresse

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 23-09-03 03:44

Til det skal der bruges noget serverside som ASP eller PHP. Så svaret
er nej.