Postnr over Europa og nærmeste omegen
Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 20-09-03 09:20

Jeg mangler en DB, tekstfil, excel dokumenet ect, som indeholder postnumre
for Europa (og nærmeste omegen), men google komme ikke med noget brugbart.
Så en der kan hjælpe.

Allan Bach

PS. Har for DK

Fra : KA

Dato : 20-09-03 14:43

> Jeg mangler en DB, tekstfil, excel dokumenet ect, som indeholder postnumre
> for Europa (og nærmeste omegen), men google komme ikke med noget brugbart.
> Så en der kan hjælpe.

Det er meget dyrt at købe og abonnemere på. Mange lande har også forskellige
regler. Du kan ikke gratis få en liste nogen steder. Dukan købe dem i de
enkelte lande. Der findes også bureauer der lever af at sælge det. Det er
meget dyrt.

Jeg forsøgte selv at samle dem ind for et par år siden. Jeg gav op, og jeg
forsøgte længe.

Fra : Morten Snedker

Dato : 20-09-03 15:43

On Sat, 20 Sep 2003 10:19:59 +0200, "Allan Schuster Bach"
<newskonto@schuster.dk> wrote:

>Jeg mangler en DB, tekstfil, excel dokumenet ect, som indeholder postnumre
>for Europa (og nærmeste omegen), men google komme ikke med noget brugbart.
>Så en der kan hjælpe.

Det tror jeg næppe. For det første er det en absolut større samling -
dernæst er det buy-ware for de fleste landes vedkommende, gennem deres
respektive postvæsener. Det bliver en omfattende samling med
hundredetusinder af records...men når en gang du har samlet færdig er
jeg da sikker på det er salgsbar.

mvh /Snedker
---
Svar venligst under det citerede
Klip og udelad, hvad du ikke besvarer

Fra : Knud Berggreen

Dato : 20-09-03 16:11

> [...]

>for Europa (og nærmeste omegen), men google komme ikke med noget brugbart.

Når man kan downloade den danske fra PostDanmark så kan man
vel også downloade tilsvarende fra andre postvæsener.

/Knud
--
Berggreen Service
Software Sales & Distribution in

Fra : Ukendt

Dato : 20-09-03 16:23

Knud Berggreen skrev:

> Når man kan downloade den danske fra PostDanmark så kan man
> vel også downloade tilsvarende fra andre postvæsener.

Jamen, når du så har gjort det, er du
så flink at smide dem i dk.binaer til os
andre :(

--
/Gevaldi
Har du mere end 4 linier i din signatur så læs her:

Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 20-09-03 16:24

> Når man kan downloade den danske fra PostDanmark så kan man
> vel også downloade tilsvarende fra andre postvæsener.

Det var også mit udgangspunkt

Jeg fandt følgende

http://www.upu.int/pls/ap/www_sites.display_sites?p_language=an

Men da jeg ikke er sønderlig god til sprog der ligger syd for den Danske
grænse, er jeg løbet ind i et problem på det område. Så jo de findes, de
skal bare samles på en systematisk måde

Allan Bach

Fra : Klaus Jensen

Dato : 20-09-03 21:55

"Allan Schuster Bach" <newskonto@schuster.dk> wrote in message
> Jeg mangler en DB, tekstfil, excel dokumenet ect, som indeholder postnumre
> for Europa (og nærmeste omegen), men google komme ikke med noget brugbart.

Prøv at checke dette link ud:

http://spatialnews.geocomm.com/newsletter/2000/jan/zipcodes.html

Fra : Jensen

Dato : 20-09-03 22:06

"Allan Schuster Bach" <newskonto@schuster.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> for Europa (og nærmeste omegen), men google komme ikke med noget brugbart.

Hej Allan

Hvad skal du bruge det til ??
Jeg har data liggende for næsten hele Europa + en masse andre lande. Skal
bruge det til et internetprojekt på et tidspunkt.

Hilsen
Flemming

Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 21-09-03 10:45

> Hvad skal du bruge det til ??

Jeg skal bruge det til mit afgangsprojekt, i en internet applikation. Mit
udgangspunkt er, at når en bruger udfylder en formular, vil jeg når brugeren
har udfyldt land og postnr, automatisk fremfinde byen, og indsætte dette i
det rigtig felt. Hvis byen ikke kan findes, få brugeren selv lov til at
indtaste byen, og posten bliver herefter mærkeret, med at brugeren selv har
indtastet bynavnet.

> Jeg har data liggende for næsten hele Europa + en masse andre lande. Skal
> bruge det til et internetprojekt på et tidspunkt.

Det ville jo være dejligt hvis du ville dele dem med mig og andre

Allan Bach

Fra : Jensen

Dato : 21-09-03 23:57

> [...]
> indtastet bynavnet.

Skal

> Det ville jo være dejligt hvis du ville dele dem med mig og andre

Hej igen

Hvilken serversprog/database bruger du ?? Det du skal bruge det til er
nogenlunde, samme funktion jeg vil lave.
Vi kunne måske bytte: du laver koden - jeg giver dig data ??

Det vi evt kunne snakke om var om du skulle have alle data for at kunne lave
dit afgangsprojekt. Det har været et rimeligt stort arbejde, at samle dem
sammen.
For landene: A, B, CH, CY, CZ, DK, E, EE, F, FIN, FR, GR, H, F, L, LT, LV,
N, PL, S, SLO og SQ er der tale om næsten 63000 datasæt. I denne fil mangler
kun Malta, Tyskland, England og Holland for at EU + Skandivanien er komplet.
D. NL og UK har jeg som enkeltfiler.

Hilsen
Flemming

Fra : Kristian Thy

Dato : 22-09-03 08:08

Jensen uttered:
> [...]
> kun Malta, Tyskland, England og Holland for at EU + Skandivanien er komplet.

Du kan nok godt lave en separat fil til England. IIRC så identificerer
et engelsk postnummer en klump på ikke mere end 22 huse, så der kan
blive en del records bare for London alene...

\\kristian
--
78% of all statistics are made up on the spot.

Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 22-09-03 20:00

> Hvilken serversprog/database bruger du ??

Det kommer til at køre på en windows platform (2003), med ASP.net med en
underliggende MS SQL 2000. Min kode bliver alligevel lagt ud som freeware
bagefter, så intet problem for mig

Bach

Fra : nilfri \(4000\)

Dato : 21-09-03 13:08

> [...]
> for Europa (og nærmeste omegen), men google komme ikke med noget brugbart.

Det er meget forskelligt fra land til land, om de er frit tilgængelige.

I nogle lande skal du betale den lokale Post eller deres samarbejdspartnere.

Se nærmere via www.upu.int / http://www.upu.int/post_code/en/postcodes.html

Finn, Roskilde
e-mail finnFJERNES@pq.dk

Fra : tk

Dato : 23-09-03 22:32

Umiddelbart er der måske noget at hente på verdenspostforeningens
hjemmeside. her er masser af link til de forskellige postvæsener. Det ligger
nok måske ikke i et importklart format, men det er jo til at ordne.
http://www.upu.int/pls/ap/www_sites.display_sites?p_language=an
vh. Tommy

Fra : Karsten Madsen

Dato : 29-09-03 22:29

Allan Schuster Bach wrote:
> Jeg mangler en DB, tekstfil, excel dokumenet ect, som indeholder
> postnumre for Europa (og nærmeste omegen), men google komme ikke med
> noget brugbart. Så en der kan hjælpe.
Måske her http://www.grcdi.nl/linkspc.htm (Google : European postal codes)

/karsten