Hvor kan et TDC skillefilter installeres?
Fra : Kim Noer

Dato : 08-04-01 22:31

Davsen..

Situation er sådan er der går én linie ind til huset, udenfor i en box, som
er TDCs ejendom. Derefter har jeg splittet den op i 3 ledninger, som går til
hvert sit sted i huset. Nu skal der så installeres ADSL, og den skal helst
installeres så tæt på PC'erne som muligt, og de står alle ved den ene af de
3 linier. Er det teknisk muligt at installere skillefilteret på den ene af
de 3 ledninger, og stadigvæk undgå støj mv. på de andre 2?

En bøvet skitse :

/----- (ledning 1)
tdcboks___/------- (ledning 2, skillefilter skal helst installeres her)
\-----(ledning 3)

PS. Det er ikke PCM halløj der er lavet, der går kun en linie ind fra TDC
(der er analog).

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-04-01 23:16

"Kim Noer" <kn@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvert sit sted i huset. Nu skal der så installeres ADSL, og den skal helst
> installeres så tæt på PC'erne som muligt

Teknikeren laver det så det virker uden at du behøver at tænke over det.
Stikket vil så godt som altid kunne placeres hvor ønsket (reglen er 25 meter
kabel)
Medmindre du direkte har lavet ulovlige installationer.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-04-01 23:19

"Kim Noer" <kn@nospam.dk> wrote in message news:cM4A6.27998$o4.1883372@news010.worldonline.dk...
> Davsen..

Hej Kim

> Situation er sådan er der går én linie ind til huset, udenfor i en box, som
> er TDCs ejendom.

Og det er delefilteret, og modemmet også!

> [...]
> 3 linier. Er det teknisk muligt at installere skillefilteret på den ene af
> de 3 ledninger, og stadigvæk undgå støj mv. på de andre 2?

Først og fremmest skal du slet ikke spekulere på, hvordan det skal gøres.. TDC´s tekniker kommer, og kigger på sagerne. Og trækker
noget ekstra kabelm hvis det behøves.

Jeg vil gætte på, at i dit tilfælge. Trækkes et nyt 2 par´s ledning dertil hvor du skal have dit ADSL udstyr..

Altså

[]============================ADSL
|____[]

|____[]

|____[]

Så vil det "rene" signal gå direkte ind til Delefilteret ved adsl udstyret.. Udgangen til telefonerne,, sættes sø på det andet
kobber par, tilbage til boxsen uden på huset. Dertil sættes så din egen telefon indstallation til.. Og det hele virker igen

Bjarke

Fra : Stig Johansen

Dato : 09-04-01 05:21

Hej.

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*spamcop*spamfilter.dk> wrote in message
> "Kim Noer" <kn@nospam.dk> wrote in message
> >
> Hej Kim

Jeg har også en 'dåse' på ydersiden af huset.

> [...]
> noget ekstra kabelm hvis det behøves.
>
> Jeg vil gætte på, at i dit tilfælge. Trækkes et nyt 2 par´s ledning dertil

Sådan fik jeg det lavet. Jeg fik trukket et kabel på ydersiden af huset, så
jeg slap for ledninger fra den ene ende i stuen til den anden ende på 1.
sal.
Ledningen blev boret ind lige ved siden af mit udstyr.
Det virker bare, og tog ca. 45 min.

Med venlig hilsen/Best Regards
Stig Johansen - stig@w3data.dk
W3 Data - mailto@w3data.dk

Fra : Bobby McFr@g'it

Dato : 09-04-01 09:37

> [...]

> 3 linier. Er det teknisk muligt at installere skillefilteret på den ene af
> de 3 ledninger, og stadigvæk undgå støj mv. på de andre 2?

Min Pro@ccess er installeret således:

Kobberet går ind i huset og hen til først telefonstik, videre til næste, og
så til det sidste. Dér sidder skillefilterer så og så ska' "ADSL-Retur" så
UDENOM det hele og tilbage til FØR først telefonstik for at eliminere støj.
Det hele foregår i samme kabel, da der er rigeligt med trådpar i kablet.
Nemt og simpelt. Men der er flere måder at gøre det på. Stig Johansen's
løsning ser f.eks. ganske lækker ud :)

- Bobby