Svar på spørgsmål ?
Fra : Jack Laybourn

Dato : 08-04-01 22:18

hej
1. Hvilke kabeltype bruger man typisk i Ethernet i dag??, hvordan bliver
data overført på et sådant kabel??? og hvilke forhold skal man tage i
betragtning, hvis man selv skal lave sådant kabel???
2. Hvis man bruger ovennævnte kabeltype, hvordan forbinder man så flere end
to computere?? Beskriv de forskellige måder det kan gøres på med fordele og
ulemper.
3. Kan man bruge TCP/IP ovenpå båede Ethernet og Token Ring?? Hvis man kan,
hvordan kan det lade sig gøre??
4. Hvilke former for datatrafik vil du anvende henholdsvis TVP og UDP til???

Håber der er nogen der vil hjælpe mig med det.. Påhånd tak.

MVH
J.Laybourn

--
\!/
(@ @)

Fra : Bent skohorn

Dato : 09-04-01 19:25

"Jack Laybourn" <dawebman@privat.dk> wrote in message
> hej

hej

> 1. Hvilke kabeltype bruger man typisk i Ethernet i dag??,
rj-45 (twisted pair)

>hvordan bliver data overført på et sådant kabel???
elektriske impulser :P

>og hvilke forhold skal man tage i betragtning, hvis man selv skal lave
sådant kabel???
rtfm.

> 2. Hvis man bruger ovennævnte kabeltype, hvordan forbinder man så flere
end to computere??
Via en hub eller en switch.

Beskriv de forskellige måder det kan gøres på med fordele og ulemper.
rtfm.

> 3. Kan man bruge TCP/IP ovenpå båede Ethernet og Token Ring??
ja.

Hvis man kan, hvordan kan det lade sig gøre??
rtfm.

> 4. Hvilke former for datatrafik vil du anvende henholdsvis TVP og UDP
til???
Jeg vil tro du mener tcp og udp. Udp er stateless pakker der ikke udføres
nogen kontrol med. Udp bruges typisk i spil hvor det er vigtigt at der
opdateres ofte, mens det ikke er vigtigt at _alle_ pakkerne når frem. Tcp
bruges hvis man skal have alt data da der skabes en forbindelse mellem 2
punkter hvor der udføres kontrol på om alt når frem, f.eks til
dataoverførsel.

> Håber der er nogen der vil hjælpe mig med det.. Påhånd tak.
Det ligner sgu en skoleopgave det her. Burde du ikke have fulgt med i timen
istedet for at spørge her? Det der er ikke noget man bare lige er nysgerrig
efter at vide.. og hvis du afleverer det jeg har skrevet som svar får du 03
:)

> MVH
> J.Laybourn

skohorn