Luk popup og skift til ny side
Fra : Peter

Dato : 19-09-03 08:52

Når en bruger vælger at læse en artikel fra min artikeloversigt
(=hovedside), kommer hver artikel i et pop-up vindue.

Hvis brugeren ikke er logget på, skriver jeg en advarsel + et "Luk vindue"
med en [onclick="window.close()"] i popup-vinduet.
Det virker fsv. fint nok, men jeg ville gerne have hovedsiden til at skifte
til f.eks. en logon-side eller en tilmeldingsside.

Hvordan får jeg koden i popup-vinduet til både at lukke sig selv, *OG*
skifte URL'en på hovedsiden ?

Pft
Peter

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 19-09-03 09:48

"Peter" <pkhn@kommunedata.dk> writes:

> Hvordan får jeg koden i popup-vinduet til både at lukke sig selv, *OG*
> skifte URL'en på hovedsiden ?

opener.location.href = "main.html";
window.close();

/L

Fra : Benny Nissen

Dato : 19-09-03 09:53

"Peter" <pkhn@kommunedata.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til f.eks. en logon-side eller en tilmeldingsside.
>
> Hvordan får jeg koden i popup-vinduet til både at lukke sig selv, *OG*

document.opener.location.href = loginside.htm
Burde skifte siden i det dokument, der åbnede vinduet.

Derefter:
window.close()

Det er muligt du skal sætte dem ind i en funktion før det virker
tilfredsstillende.
(ikke testet)

--
Benny Nissen