Hvorfor smager nogle hundelorte så godt?
Fra : Michael Hjorth

Dato : 18-09-03 20:12

Hej gruppe

Min Rhodesian Ridgeback hvalp på godt 5 måneder har det med en gang i
mellem at æde nogle lorte. Det er langt fra alle, heldigvis, men der
nogle få stykker hun simpelt hen ikke kan lade være. Det er vist ikke
usædvaneligt, min gamle Dalmatiner/Labrador blanding havde det
ligesådan.

Men nu er det så spørgsmålet er: hvad er det der gør de udvalgte lorte
så gode og hvorfor æder hundene dem?

Michael.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 18-09-03 20:16

On Thu, 18 Sep 2003 21:12:02 +0200, Michael Hjorth
<mhjorth1@netscape.net> wrotd:

> [...]
>ligesådan.
>
>Men nu er det så spørgsmålet er: hvad er det der gør de udvalgte lorte

,,,de kan mangle fibre, du kan købe noget fiber i aldi og blande i
fodret jeg kender et par stykker hvor det har hjulpet.

Tilbyd aldrig en kat mad.....BRUG den som mad til din hund
http://home13.inet.tele.dk/kattehad/forhtml.htm

Fra : René Løweneck

Dato : 19-09-03 09:22

Hej Punish !

"Punish the deed, not the breed" <Nobody@home.com> wrote in message
> ,,,de kan mangle fibre, du kan købe noget fiber i aldi og blande i
> fodret jeg kender et par stykker hvor det har hjulpet.

Det må da være noget lortefiber )))

Sorry, could'nt help it !

René Løweneck
www.loweneck.dk

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 19-09-03 15:14

On Fri, 19 Sep 2003 10:22:02 +0200, "René Løweneck" <rene@loweneck.dk>
wrotd:

>Hej Punish !
>
>"Punish the deed, not the breed" <Nobody@home.com> wrote in message
>
>Det må da være noget lortefiber )))
>
>Sorry, could'nt help it !

,,,haha ja men jeg er ikke sikker på at hvis du siger det oppe i aldii
at de så vil hjælpe dig

Fra : Michael Hjorth

Dato : 22-09-03 21:42

On Fri, 19 Sep 2003 10:22:02 +0200, René Løweneck wrote:

> Hej Punish !
>
> "Punish the deed, not the breed" <Nobody@home.com> wrote in message
>
> Det må da være noget lortefiber )))

Ja...
Men Punish har måske ret, for hun (altså hunden) er fuldstændig tosset
med chincillafoder og hvis jeg ikke får det pakket ordentligt af vejen
så splitter hun æsken ad og æder det hele.

Michael.

Fra : Mars

Dato : 22-09-03 16:10

:)

sorry kunne ikke dy mig´.

Fra : Mars

Dato : 22-09-03 16:16

Jeg er ikke specielt vild med katte. men det her er sq da for psykopatisk
!!!!
Var det ikke dig der havde/har så meget imod al form for jagt !? jeg syntes
jeg kan huske en tråd, også reklamerer du for sådan en gang svineri
!!!!!!!!! det er fandme for sygt.

Fra : mathilde

Dato : 19-09-03 10:19

"Michael Hjorth" skrev d. 18-09-03 20:12 dette indlæg :

............klip.......
> Men nu er det så spørgsmålet er: hvad er det der gør de udvalgte lorte
> så gode og hvorfor æder hundene dem?
............klip.......

Da min amstaff var yngre åd hun gerne min ældste hunds lort. Det passede
hver gang med at den ældste havde fået mange frolic´er dagen før.
Behøver jeg sige at vi fandt andre godbidder og træne med..
Det kan du selvfølgelig ikke bede andre folk om, hvis det er tilfældet
hos dig.
Men jeg ville da prøve Punish´s forslag.

Mathilde.

http://www.kandu.dk/

Fra : Lou

Dato : 24-09-03 10:05

Hej...

Et godt råd jeg har fået af en dyrlæge: drys det 3.krydderi i maden,
så smager hundelorten ikke godt - dette hjælper følgelig kun på
hundens egen lort og ikke på andre lorte...

Jeg har hørt at det også kan være fordi at hunden mangler kobber!

Jeg havde engang en hund der var vild med lorte , han kunne bare ikke
lade være...så skiftede vi fodermærke og det hjalp, om det så var
fordi at der var mere fiber i det nye mærke ved jeg ikke eller om det
var kobber indholdet?

Men som man kan læse udfra de andre indlæg kunne det godt være fiber
indholdet det var galt med, så hvorfor ikke prøve at skifte foder? Det
hjalp hos mig ( min hund)he he!

mvh
Lou