Prednisolol behandling af små børn.
Fra : Jane Pia nielsen

Dato : 18-09-03 19:48

-- Hej med jer allesammen.
Jeg vil høre om der er nogen af jer som har kendskab til børn på
prednisolo behandling.
Jeg har desværre en dreng på 4 år som får det engang imellem her
hjemme.Vi har det selv stående til at strarte det op. Men vi er meget
bage for de pokkers bivirkninger der er især at det kan give
sukkersyge. Er der nogen som ved hvor meget man skal have og hvor
længe før det danner sukkersyge.Det er desværre den eneste behandling
som går ind og virker når han har det dårligt,vi slipper for
indlæggelse når han får det.
Han lider af meget svær astma og bliver kørt ned på indensiv når det
er rigtigt slem.Håber der er nogen som kan fortælle noget mere om
det.
På forhånd tak
Jane Nielsen

Fra : Tine Andersen

Dato : 18-09-03 20:06

"Jane Pia nielsen" <papirklip@beskedboks.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Han lider af meget svær astma og bliver kørt ned på indensiv når det
> er rigtigt slem.Håber der er nogen som kan fortælle noget mere om

Er det piller eller inhalator?

Jeg har aldrig hørt om sukkersyge - derimod giver for høje doser af cortison
væksthæmning hos børn og knogleskørhed hos voksne.

Givet i de rigtige doser er cortisonbehandling fænomenal til
astmabehandling. God virkning og få bivirkninger. Jeg har to astmabørn og er
selv astmatiker. Den store har næsten vokset sig fra det, og den lille er i
konstant (inhalator) cortisonbehandling.

Tine

Fra : Jane Pia nielsen

Dato : 18-09-03 20:12

Tine Andersen <tine.andersen@post3.tele.dk.invalid> skrev:
> [...]
>cortisonbehandling fænomenal til
>astmabehandling. God virkning og få
>bivirkninger. Jeg har to astmabørn og er

Hej Tine.
Han får det som mixtur og han vokser ikke fra hans da han har en
anden sygdom som gør at hans astmaanfald bliver værer og værer.
Vi håbede på at han ville vokse fra det men i marts fik vi den
anden kedelige meddelse.Det bliver hårder og hårder både for ham
og os men selvfølgelig mest for ham.
Jeg læste i et helse blad at det kan give sukkersyge der er mange
bivirkninger ved det skidt som vi ikke får i vide og når vi spørg
så svarre de bare henkastet.

Hvor meget astma har dine børn? Hvornår fik de det første anfald.
Håber du har lyst til at besvarre mine spørgsmål.
Håber at høre fra dig igen --
Jane Nielsen

Fra : Tine Andersen

Dato : 18-09-03 21:18

"Jane Pia nielsen (slet EPMMP)" <papirklip@EPMMPbeskedboks.dk> skrev i en
meddelelse news:10639124040.713452627034602@dtext.news.tele.dk...

> [...]
>
> Hvor meget astma har dine børn? Hvornår fik de det første anfald.
> Håber du har lyst til at besvarre mine spørgsmål.

Jeg skal nok skrive igen, men lige nu skal jeg putte børn

Tine

Fra : Tine Andersen

Dato : 18-09-03 22:04

> [...]
> Vi håbede på at han ville vokse fra det men i marts fik vi den
> anden kedelige meddelse.Det bliver hårder og hårder både for ham

Det lyder ikke så godt. Det vigtigste - når man har med svær sygdom at
gøre - er at vide så meget som muligt. Finde pålidelig information, jo mere
jo bedre. Prøv at kontakte Astma&Allergiforeningen - den er patienters og
pårørendes forening. De ved virkeligt meget.

> Jeg læste i et helse blad at det kan give sukkersyge der er mange
> bivirkninger ved det skidt som vi ikke får i vide og når vi spørg
> så svarre de bare henkastet.

Tag evt. skriftlige spørgsmål med næste gang I skal snakke med lægen. Bed om
at få ordentlige svar og skriv dem ned - eller bed lægen om at skrive dem
ned. Jeg har ikke hørt om

> Hvor meget astma har dine børn? Hvornår fik de det første anfald.

De har lettere astma - den store på 11 er stort set vokset fra det. Den
lille på 6 får stadig sin brune medicin dagligt (cortison - spirocort -
inhalator). Den store fik første anfald som et-årig - den lille tidligere.
Ingen af dem har prøvet slet ikke at kunne få vejret - det er mest voldsomme
og langvarige hosteanfald, de får.

> Håber du har lyst til at besvarre mine spørgsmål.

Jada - når blot ungerne er puttet står jeg til rådighed.

Med venlig hilsen
Tine

Fra : Jane Pia nielsen

Dato : 19-09-03 04:30

> [...]
>medicin dagligt (cortison - spirocort -
>inhalator). Den store fik første
>anfald som et-årig - den lille tidligere.

Vihar prøvet astma allergi forbundet og der er ikke rigtigt noget
vi kan bruge til vores barn.Jer tit inde på deres hjemmeside og
kigge men finder ikke noget som Simon kan have gavn af.Jeg syndes
at det bliver sværre for os da han ikke må ha kontakt til andre
børn og slet ikke fra nu og til foråret igen så er der ikke så
stor smitte fare.Der er bare ikke nogen som forstå det.Men sådan
er det nu bare.

--
Jane Nielsen