bluetooth og netværk
Fra : Peter Hansen

Dato : 18-09-03 18:04

jeg ved ikke lige hvor det her problem skal være men essensen er vel netværk
om det så er gennem bluetooth eller kabler...

Kort og godt - jeg har en lille antennemast fra MSI og min ven har en
USB-dongle.
Min computer åbner en ny LAN-forbindelse - det gør min vens også men der
kommer et rødt kryds over den hvor der står at 'a cable has been unpluged'
og hvordan den så får et kabel til at være trukket ud når det er bluetooth
fatter vi ikke - begge er XP-computere...

nogle bud ?

(essensen er at få internettet til at køre gennem min computer så min ven
kan komme på nettet)

Fra : Thomas Demant

Dato : 19-09-03 06:05

> [...]
> og hvordan den så får et kabel til at være trukket ud når det er bluetooth
> fatter vi ikke - begge er XP-computere...
Windows XP registrereblot der ikke er nogen netværksforbindelse og kvittere
med "A cable has been unpluged" - det er både for trådløse netværkskort og
netkort med kabel eller fiber.
Så i har ikke umidlbart nogen forbindelse mellem din computer og din vens.
Hvis begge maskiner er sat rigtigt op, så kan det være fordi de står for
langt fra hinanden (hvis jeg husker rigtigt er den maksimale afstand på
bluetooth 10 meter).

--
Thomas

Fra : Peter Hansen

Dato : 19-09-03 08:23

"Thomas Demant" <thomas.demant@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
> Hvis begge maskiner er sat rigtigt op, så kan det være fordi de står for
> langt fra hinanden (hvis jeg husker rigtigt er den maksimale afstand på

Hehe... min maksimale afstand er mellem 10 og 100 meter men bortset fra det
så har vi fundet ud af at enable hans forbindelse så Bluetooth LAN bliver
aktiv - men kun i kort tid for så jeg en fejl om at en PPP-dims ikke taler
samme sprog som den anden og at vi (Microsofts gave til den civile bruger)
skal kontakte vores Administrator så PPP-protokollen kan indstilles...

Kan du klare den ?

Hilsen fra Peter

Fra : Peter Hansen

Dato : 19-09-03 08:56

> [...]
> Hvis begge maskiner er sat rigtigt op, så kan det være fordi de står for
> langt fra hinanden (hvis jeg husker rigtigt er den maksimale afstand på

Egentlig så tror jeg ikke problemet er så meget det med PPP - eller jo det
er et problem men selve ideen - som jeg ser den er at den såkaldte Network
Access som vi begge har oprettet og som enabler LAN Bluetooth skulle så på
min tillade iNet over.

Når jeg så højre klikke på den Bluetooth-funktion/service jeg har oprettet
der hedder Network Access og tillader andre bruger at koble sig på iNettet
igennem samt fjerner feltet om user og pass er krævet og siger at det
lokale netværk er min LAN-forbindelse som mit iNet-køre over og derefter
connecter, så oprettes der en Dial-up over Bluetooth i min
netværksforbindelsesoversigt ved siden af mit LAN-netværk og mit
Bluetooth-netværk.

Den Dialup ligner for mig meget et modem og den er vidst også konfigureret
som værende et modem...

Sjovt nok så ryger min egen iNet-forbindelse samtidig med og så nytter det
ikke noget... jeg fatter minus...

Hvis du har nogle sjove ideer er du velkommen...

Hilsen fra Peter