stubbekøbing på Falster
Fra : KA

Dato : 18-09-03 17:31

Hvor tager jeg hen for at fiske:

Ørred:
Fladfisk:

Håber der er en der kan hjælp. Jeg er bosiddende i Stubbekøbing.

Er der også noget godt ferskvand til fluefiskeri?

Fra : Peter Bak

Dato : 21-09-03 19:11

http://www.lystfiskeri.dk/hotspot/Default.asp?mode=showhotspots

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 22-09-03 09:28

KA wrote:
> Hvor tager jeg hen for at fiske:
>
> Ørred:
> Fladfisk:
>
> Håber der er en der kan hjælp. Jeg er bosiddende i Stubbekøbing.

Jamen, jamen ... du har noget glimrende fiskevand lige uden for døren!
Hjørnet ved Næsgaard er et af stederne ... der kan dog være endog meget
stærk strøm. Ellers er der jo hele Falsters østkyst der plejer at fiske
glimrende til havørred. Der kan bl.a. nævnes Pomlenakke og Birkemose.
Fladfisk kniber det en anelse mere med, men du kan evt. prøve at køre op til
udmundingen af Skælskør fjord. Du skal helt ud for enden af stenmolerne,
hvilket er en pæn gåtur, men det har kunne betale sig de gange jeg selv har
gjort det. Sakskøbing fjord er også et godt bud til ørred, men den fisker
normalt kun rigtig godt i vinterhalvåret okt-april. Til gengæld kan der
gøres MEGET store fangster. Forrige år blev der landet en havørred på 11,5Kg
ved Oreby havn.

mvh
Kim Frederiksen, Nykøbing F. (trådt sine barnesko ved Sakskøbing fjord med
fiskestangen i hånden)

Fra : Corleone

Dato : 23-09-03 11:28

> [...]
> normalt kun rigtig godt i vinterhalvåret okt-april. Til gengæld kan der
> gøres MEGET store fangster. Forrige år blev der landet en havørred på

Mange tak fordi du tog dig tid til at svare. Jeg er netop flyttet til
Falster fra Jylland, og kan kun finde nogle gode steder ved at spørge andre

Jeg vil prøve det du skriver. Mange tak!

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 23-09-03 19:42

Corleone wrote:

> Mange tak fordi du tog dig tid til at svare. Jeg er netop flyttet til
> Falster fra Jylland, og kan kun finde nogle gode steder ved at spørge
> andre
> Jeg vil prøve det du skriver. Mange tak!

Selv tak ... jeg var for øvrigt på Sakskøbing Fjord i går, uden resultat ...
bunden vendte og der var utrolige mængder sumpgas. Hvis du har planer om at
køre derover skal du nok lige vente et par dage.

mvh
Kim Frederiksen