Sider der ikke virker i Mozilla ( var Re: ~
Fra : Jesper Krogh

Dato : 18-09-03 17:19

I dk.edb.system.unix, skrev Martin:
> Giv mig et link til en hjemmeside som ikke virker i Mozilla!=) Det var før
> version 1.0 man kunne bruge det som argument=)

http://www.dourun.dk/

Nu du lige efterspørger.

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc
Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : Henrik Farre

Dato : 18-09-03 17:29

Den Thu, 18 Sep 2003 16:19:09 +0000. skrev Jesper Krogh:

> http://www.dourun.dk/
>
> Nu du lige efterspørger.

Tror ikke det er mozillas skyld, den vil ikke engang valideres, koden vil
ikke engang vises:
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.dourun.dk%2F&doctype=%28detect+automatically%29&charset=%28detect+automatically%29&ss=1

btw, jeg bruger _ikke_ mozilla, så det er ikke fordi jeg på nogen måde
forsvare den :)

--
Mvh. / Kind regards
Henrik Farre

http://www.cs.auc.dk/~enrique

Fra : Jesper Krogh

Dato : 18-09-03 17:32

I dk.edb.system.unix, skrev Henrik Farre:

> [...]
>
> btw, jeg bruger _ikke_ mozilla, så det er ikke fordi jeg på nogen måde

Det er altså ikke rigtigt noget argument at det ikke kan valideres.. det
kan 99.5% af alle websider jo ikke.

Men jeg giver dig ret i at det er ikke Mozilla's skyld. Jeg kan heller
ikke få Konq eller Opera til at virke...

Fra : Henrik Farre

Dato : 18-09-03 17:43

Den Thu, 18 Sep 2003 16:31:56 +0000. skrev Jesper Krogh:

> Det er altså ikke rigtigt noget argument at det ikke kan valideres.. det
> kan 99.5% af alle websider jo ikke.

Næææ det er utroligt ik'. Men hvis 99.5% af alle word dokumenter nu var
forkerte så kunne man vel heller ikke skyde skylden på word, selvom det
ville være oplagt :)

> Men jeg giver dig ret i at det er ikke Mozilla's skyld. Jeg kan heller
> ikke få Konq eller Opera til at virke...

Nu har jeg fået den til at validere den:
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.dourun.dk%2F&doctype=HTML+3.2&charset=iso-8859-1+%28Western+Europe%29&ss=1

Nu er det ikke fordi at der er meget html på den side ..., det er jo kun
java script.

--
Mvh. / Kind regards
Henrik Farre

http://www.cs.auc.dk/~enrique

Fra : Max Andersen

Dato : 18-09-03 20:16

"Henrik Farre" <look@my.signature.txt> skrev i en meddelelse

> Næææ det er utroligt ik'. Men hvis 99.5% af alle word dokumenter nu var
> forkerte så kunne man vel heller ikke skyde skylden på word, selvom det
> ville være oplagt :)

Det er jo ikke Mozilla der laver ALLE html sider i verden, men jeg går ud
fra at Word er bagmand til de fleste Word dokumenter

Max

Fra : Henrik Farre

Dato : 18-09-03 21:17

Den Thu, 18 Sep 2003 21:15:41 +0200. skrev Max Andersen:

> Det er jo ikke Mozilla der laver ALLE html sider i verden, men jeg går ud
> fra at Word er bagmand til de fleste Word dokumenter

Jaja, du ved hva' jeg mener :)

--
Mvh. / Kind regards
Henrik Farre

http://www.cs.auc.dk/~enrique

Fra : Kent Friis

Dato : 18-09-03 21:30

Den Thu, 18 Sep 2003 16:31:56 +0000 (UTC) skrev Jesper Krogh:

>Det er altså ikke rigtigt noget argument at det ikke kan valideres.. det
>kan 99.5% af alle websider jo ikke.

Korrektion: Det kan 99.5% af alle Frontpage-dokumenter ikke.

For at kalde det en webside, er det jo et krav at den er skrevet i
HTML. Og validator fortæller netop om der er tale om HTML eller ej.

Mvh
Kent
--
NT er brugervenligt - det er bare brugerne der ikke kan finde ud af det
- en NT-administrator

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 18-09-03 17:33

On Thu, 18 Sep 2003 16:31:56 +0000 (UTC), Jesper wrote:

> Det er altså ikke rigtigt noget argument at det ikke kan
> valideres.. det kan 99.5% af alle websider jo ikke.

Og det er et argument for hva'?

Mvh.

--
"Från och med nu så är 'så snart som möjligt' 53 Adam Sjøgren
timmar!" asjo@koldfront.dk

Fra : Jesper Krogh

Dato : 18-09-03 17:36

I dk.edb.system.unix, skrev Adam Sjøgren:

> Og det er et argument for hva'?

Det er et argument for at det at en side ikke validere ikke er et
argument for at mozilla ikke kan vise den.

Mozilla kan sagtens vise sider der ikke validerer.

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 18-09-03 17:45

On Thu, 18 Sep 2003 16:36:03 +0000 (UTC), Jesper wrote:

> Det er et argument for at det at en side ikke validere ikke er et
> argument for at mozilla ikke kan vise den.

Nej, men det er en gyldig grund.

> Mozilla kan sagtens vise sider der ikke validerer.

Ja, det er ærgeligt (specielt at www stadig er sådan noget rod).

Mvh.

Fra : Lars Kristensen

Dato : 18-09-03 22:00

Henrik Farre wrote:

> Tror ikke det er mozillas skyld, den vil ikke engang valideres, koden vil
> ikke engang vises:

Det var vel heller ikke det der var den oprindelige pointe. Denne
diskussion kom af Johnnys indlæg om skift fra windows til Linux på en
skole. Jeg pointerede, at der er nogle sider man ikke kan se - eller de
ser i hvert fald forkerte ud og at det kunne gå hen og blive et problem.

For nogen der er vandt til at kunne se alle tilgængelige sider med
IExplorer vil have svært ved at forstå, at det er webprogrammøren af den
pågældende side der er problemet og ikke Mozilla. Derfor vil det
formentlig blive et argument mod Linux/Mozilla. Nogen vil i hvert fald
brokke sig højlydt over at den og den side fungerede med IE men at det
ikke gør med Mozilla.

Hvis skylden er, er irrelevant i denne sammenhæng - set fra en alm.
bruger. Om man kan få forklaret problematikken, om dårligt lavede sider,
for pøblen kan jo komme an på en prøve...

- Lars

Fra : Martin Andersen

Dato : 18-09-03 18:44

Jesper Krogh wrote:

> http://www.dourun.dk/
>
> Nu du lige efterspørger.

Hvad er det lige der ikke virker med siden ? Ser ok
ud her. Mozilla 1.4.

Martin.

Fra : Jesper Krogh

Dato : 18-09-03 18:46

I dk.edb.system.unix, skrev Martin Andersen:

> Hvad er det lige der ikke virker med siden ? Ser ok
> ud her. Mozilla 1.4.

Prøv at kigge dig om i shoppen..

Jeg har ikke testet med 1.4 men nyeste firebird æder den ikke.

Fra : Martin Andersen

Dato : 18-09-03 19:05

Jesper Krogh wrote:

> Prøv at kigge dig om i shoppen..
>
> Jeg har ikke testet med 1.4 men nyeste firebird æder den ikke.

Ja, ok, der var vist ikke nogen varer

Martin.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 18-09-03 19:19

Jesper Krogh wrote:

> http://www.dourun.dk/
> Nu du lige efterspørger.

Hvad virker ikke?

|Mozilla 1.4
|Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; da-DK; rv:1.4) Gecko/20030624

Ivar