Javascript til at "selecte" alle elementer~
Fra : Thomas

Dato : 18-09-03 14:57

Jeg vil gerne lave en funktion der ved submit farvelægger/vælger alle
elementerne i nedenstående

<select name="" size="3" multiple="multiple">
<option value="1">a</option>
<option value="2" selected="selected">b</option>
<option value="3">c</option>
</select>

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 18-09-03 17:37

"Thomas" <asdadasd@asdasd.dk> writes:

> Jeg vil gerne lave en funktion der ved submit farvelægger/vælger alle
> elementerne i nedenstående
>
> <select name="" size="3" multiple="multiple">

En tom name-attribute er ikke lovlig i HTML.

> <option value="1">a</option>
> <option value="2" selected="selected">b</option>
> <option value="3">c</option>
> </select>

Hvis selectRef henviser til select-elementet, så kan du skrive:

var opts = selectRef.options;
for (var i=0;i<opts.length;i++) {
opts[i].selected = true;
}

/L

Fra : Thomas

Dato : 05-10-03 17:28

Tak Lasse. Men jeg kan ikke få det til at virke.