hund dårlig mave>/forgiftning ?
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 18-09-03 14:26

ja jeg er lieg kommet hjem fra landet med hunden min som beskrevet i
andet indlæg ..... nu har hun fået en fæl gang tynd skid - hun har en
avis hvor hun gør det på hvis hun ikke kan holde sig og det gør hun
stadigt ... hun har sovet en del siden ...men hun er nu ellers som hun
plejer ... men nu er meneskeheden så alt taget i betragtning en for
det meste mere ondsindet race ind venlig .... jeg er lidt bekymeret
for om der er nogen der har forgiftet hende ??? afføring er alm brun
bare tynd der er ikke blod eller noget i ....er der noget jeg skal
være opmærksom på ?

hun kan jo også ha fundet noget rotte gift ...
--
Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-09-03 16:12

"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> skrev i en meddelelse
> ..... nu har hun fået en fæl gang tynd skid -

Det sker somme tider. Halvtørt franskbrød, kiks og lignende, som kan suge
noget vædske, kan for det meste tage det værste. Ellers kan man på apoteket
få noget, hvis jeg ikke husker helt galt, så hedder det vist " Husk " som
skulle klare diarre.

> ... men nu er meneskeheden så alt taget i betragtning en for
> det meste mere ondsindet race ind venlig .... jeg er lidt bekymeret
> for om der er nogen der har forgiftet hende ???

Nu er folk ude på landet for det meste ganske skikkelige, og de farer som
regel ikke lige ud og forgifter en fremmed hund, så risikoen for det, er nok
ikke særlig stor.

> hun kan jo også ha fundet noget rotte gift ...

Rottegift udlægges, så det er farligt for rotter, men det sker da at en
hund får fat i det. Hvis du får den mistanke, så er det hornet i bund, og
til dyrlægen meget hurtigt, hvis hunden skal reddes. Men er hunden begyndt
at lugte, er der nok ikke meget håb for den, så rottegift tror jeg godt du
kan udelukke. Det kan måske have været musekorn. Men mest sandsynligt, så
har den fundet et eller andet ådsel som den har gnasket lidt i, og måske
fået sig en salmonella infektion, eller noget tilsvarende, eller bare ikke
været vant til så stærk kost... Når du læser gruppen her, og hører om de
maveproblemer folks hunde får, bare ved at skifte foder, så er lidt dårlig
mave af en død fugl nok billigt sluppet ..

M.V.H.....Benny..

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 18-09-03 16:48

On Thu, 18 Sep 2003 17:11:48 +0200, "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>få noget, hvis jeg ikke husker helt galt, så hedder det vist " Husk " som

ja for nu er jeg sgu da ved at blive paranoid ..... jeg synes også hun
er lidt varmer på næssen ind normalt ....tænke tænke ...

>Nu er folk ude på landet for det meste ganske skikkelige, og de farer som
>regel ikke lige ud og forgifter en fremmed hund, så risikoen for det, er nok
>ikke særlig stor.

sommerhus område !!! på sjælland !!!
det er Københavner der tager på landet ...... !

> [...]
>at lugte, er der nok ikke meget håb for den, så rottegift tror jeg godt du

ja det ... man bruger vist ellers a vitaminer ..

> [...]
>maveproblemer folks hunde får, bare ved at skifte foder, så er lidt dårlig
>mave af en død fugl nok billigt sluppet ..

ok ja men du .... man er jo nok lidt hys :) .... men hun for nu
normalt det bedste mad .... men du har sgu nok ret hun har fundet et
eller andet hun har gnavet i ... men hun løber da rundt ja lige nu
ligger hun og sover på min seng .... jeg synes altså ikke hendes snude
er meget varm eller den virker da ikke påfaldene varm på mig - det er
ikke som hun lider ..... nå hun skal afligevel vacineres der er gået 2
år så jeg tager hende med på landbo højskolen i morgen .... jeg
springer fanme ud fra 5 hvis hun dør i mellem tiden .....
--
Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-09-03 17:15

Hej igen Bo

Ja det lyder som om hun er ved at komme sig. Så når hun løber rundt, så er
rottegiften i hvert fald udelukket. Så det har nok været et eller andet
ådsel, eller efterladenskaber fra andet dyr. Sjovt nok fodrer vi med hvad
vi mener er det bedste foder, og så går det utaknemmelige kræ, fra sin
fyldte foderskål, og lige ud og guffer lystigt i et par efterladte
hestepærer ....Er det ikke bare lykken at være hundeejer

M.V.H.....Benny..

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 18-09-03 19:01

On Thu, 18 Sep 2003 18:14:35 +0200, "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk>
wrote:

Hej igen Benny :)

> [...]
>fyldte foderskål, og lige ud og guffer lystigt i et par efterladte
>hestepærer ....Er det ikke bare lykken at være hundeejer

jow hun har godt nok været slem til at æde både sin egen og andre
affrøing men det er ligesom gået over - men der var jo lamaer og får
der oppe ...der har hun sgu nok været i det og ramt noget hun ikkr ku
tåle ? men jow jeg synes også hun ser bedre ud ....jeg var bare lidt
bekymeret fordi det virker som et sted der tiltrækker lidt *sære*
menesker - der var rocker med rygmærker også var der jo ham spaden der
truede med at skyde hende men det var nu en ældre fuld mand i morgen
kåbe og urene underbukser ?
kl 21 om aften
--
Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Lou

Dato : 25-09-03 17:38

> ja det ... man bruger vist ellers a vitaminer ..

det er nu vitamin D i store mængder!!!

Hvis du er bange for at hunden dør, hvorfor er du så ikke taget til
dyrlægen???

Spiser og drikker din hund?
Det er meget vigtigt at den drikker, giv den kogt vand ( afkølet
selvfølgelig )

Det er rigtigt at du på apoteket/el. dyrlægen købe en pasta som er
MEGET effektiv, den virker stort set med det samme,
så...........asted!!!

mvh
Lou

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 25-09-03 21:16

On 25 Sep 2003 09:37:37 -0700, odin@paradis.dk (Lou) wrote:

>det er nu vitamin D i store mængder!!!
>

>Hvis du er bange for at hunden dør, hvorfor er du så ikke taget til
>dyrlægen???

der var ikke symptomer nok

>Spiser og drikker din hund?
>Det er meget vigtigt at den drikker, giv den kogt vand ( afkølet
>selvfølgelig )

jaMEN det var jo det den gjorede ....

>Det er rigtigt at du på apoteket/el. dyrlægen købe en pasta som er
>MEGET effektiv, den virker stort set med det samme,
>så...........asted!!!

jamen det er er ca en uge gamel det indlæg du svarre på :)

ja du svare fra google kan jeg se .... men den plejer da godt at ku
tråde ..
--
Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Anne-Marie Prange

Dato : 18-09-03 19:52

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
apoteket
> få noget, hvis jeg ikke husker helt galt, så hedder det vist " Husk " som

Du har ret .. produktet hedder "husk" og kan købes under dette navn både på
apoteker og matrealister .. hos dyrlægen kan samme produkt fås under navnet
psylivet... samme produkt men billigere ... og det kan vist stadig fås i
gratis prøveposer ...

Produktet "Husk" er for både mennesker og dyr tarmregulerende .. og kan
altså bruges både mod forstoppelse og diaree ... eller som kosttilskud til
vovsen/katten .... .. MEN MEN MEN er man det minste i tvivl om at der er
tale om forgiftning .. leger man ikke med HUSK men søger straks dyrlæge ..
!!! ved forgiftning .. eller mistanke om forgiftning er der ikke råd/tid
til at eksperimentere ...
hejhils fra Ami

Fra : Karina og Christian

Dato : 18-09-03 20:02

"Anne-Marie Prange" <ampm@ribe.bynet.dk> wrote in message
[klip]>
> apoteket

Jeg tænker på, om måske ikke det ville være et råd at rekvirere noget
Zoolac, der også gerne skulle kunne hjælpe mod diarre.

Helt enig.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 18-09-03 20:56

On Thu, 18 Sep 2003 20:52:18 +0200, "Anne-Marie Prange"
<ampm@ribe.bynet.dk> wrote:

> [...]
>!!! ved forgiftning .. eller mistanke om forgiftning er der ikke råd/tid

det tror jeg nu heller ikke han skrev .... jeg tror det var mere for
at at se realistisk på det - fordi hun har da haft dårlig mave før dog
ikke så slemt .... jeg synes der var nogen typer der oppe der kunne
finde på at forgive en hund - rocker med ryg mærker og en eller anden
ældre sindsyg mand .... det var dem jeg så - så kan man jo tænke sig
til hvad der ellers er .... anyway de 2 indtryg sammen med hendes
dårlige mave fik mine alram knapper til at ringe ....

--
Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Anne-Marie Prange

Dato : 25-09-03 00:24

> On Thu, 18 Sep 2003 20:52:18 +0200, "Anne-Marie Prange"
> <ampm@ribe.bynet.dk> wrote:
anyway de 2 indtryg sammen med hendes
> dårlige mave fik mine alram knapper til at ringe ....

Nå ja særlig højt har alarmklokken vel ikke ringet .. det jeg mener er at
jeg selv har det sådan at en alarmklokke ikke levner tid til at skrive til
en hundenyhedsgruppe eller hente gode råd .. turen går direkte til dyrlægen
der kan se og undersøge hunden .. og disse ting er nødvendige for at stille
en diagnose .. og mens man venter på svar fra nogen i gruppen kan hunden
rent faktisk dø mellem armene på en ..

Har aldrig helt forstået at nogle mennesker bruger ng hund når der er tale
om at hunden er syg .. der går alt for meget kostbar tid til spilde ved ikke
straks at kontakte dyrlæge
hejhils fra Ami

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 25-09-03 01:14

On Thu, 25 Sep 2003 01:23:42 +0200, "Anne-Marie Prange"
<ampm@ribe.bynet.dk> wrote:

>Nå ja særlig højt har alarmklokken vel ikke ringet .. det jeg mener er at
>jeg selv har det sådan at en alarmklokke ikke levner tid til at skrive til
>en hundenyhedsgruppe eller hente gode råd ..

min far er praktiserene læge han har en del patinter af den slags -
hvilket detsvære stjæler en del tid fra dem der reelt er syge.

lad os de hunden har tynd skid og virker lidt mere varm på snuden ind
den bør - hunden spsier og drikker - den går rundt i lejligheden og
kan hoppe op i sengen ..

den er dårlig der er grund til bekymering men ikke til hysteri !

hvis det bliver værre så taxa dyrelæge ....

> [...]
>en diagnose .. og mens man venter på svar fra nogen i gruppen kan hunden

det kan vi jo i teroein alle og gør det helt sikkert med tiden !

>Har aldrig helt forstået at nogle mennesker bruger ng hund når der er tale
>om at hunden er syg .. der går alt for meget kostbar tid til spilde ved ikke
>straks at kontakte dyrlæge

nu er tid jo sådan et abstrakt begreb når vi taler fornuft virklighed
og nødvendighed ....

som en voksen hetro seksuel mand på 37½ år vuderede jeg at se tiden
an og dælme om jeg ikke havde ret det gik over !

--
Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 25-09-03 04:57

<ampm@ribe.bynet.dk> wrote:

> [...]

min far er praktiserene læge han har en del patinter af den slags -
hvilket detsvære stjæler en del tid fra dem der reelt er syge.

lad os se hunden har tynd skid og virker lidt mere varm på snuden ind