css og Netscape 7
Fra : Brian Emilius

Dato : 18-09-03 14:16

Hej NG

Jeg har nogle problemer med at styre mit css så outputtet bliver ens både i
IE 6 og Netscape 7. Det er helt almindelige ting som fx at styre en div's
størrelse der kommer forskelligt ud i IE og Netscape...

Nogle ideer til hvad der er galt?

Venlig hilsen
Brian Emilius

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 18-09-03 14:29

"Brian Emilius" <beskh@hotmail.com> writes:

> [...]
> IE 6 og Netscape 7. Det er helt almindelige ting som fx at styre en div's
> størrelse der kommer forskelligt ud i IE og Netscape...

Først og fremmest skal du sørge for at have en !DOCTYPE der sætter
browseren i standards mode. Nye browsere har en
"bug-kompatabilitets-mode" (også kendt som "quirks mode") der viser
sider på samme måde som IE 4 (hvilket er helt galt efter moderne
standarder).

Her er Operas side om det, med links til Microsoft og Mozilla.
<URL:http://www.opera.com/docs/specs/doctype/>

Du skal også passe på at *al* tekst før <!DOCTYPE sætter IE i "quirks"
mode, mens Mozilla og Opera tillader XML-erklæringer som <?xml ... >.

Og så er IE's understøttelse af CSS 2 ikke særlig god, det giver også
problemer.

/L

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-09-03 22:11

Brian Emilius skrev:

> Jeg har nogle problemer med at styre mit css så outputtet
> bliver ens både i IE 6 og Netscape 7.

Lasse har givet et godt bud på hvad der kunne være galt. Jeg vil
bare tilføje at du kan spørge i gruppen
<dk.edb.internet.webdesign.html> hvis det ikke lige virker som du
vil.

Hvis du kan give et link til siden, er det meget lettere at hjælpe.

Du kan evt. læse Lasses fine artikel om at få hjælp i html-gruppen:
<http://infimum.dk/HTML/hjaelpmig.html>

--
Jens Gyldenkærne Clausen