Mailingliste med JMail
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 18-09-03 10:08

Hej,

Jeg skal til at lave subj., og ville lige høre om lidt generelle råd inden
jeg går i gang. Jeg regnede med bare at lave en database (access) med en
post til hver e-mail-adresse og så bare løbe den igennem og lave an
msg.AddRecipient "email-adresse" for hver adresse. Er det den mest
hensigtsmæssige måde at gøre det på?

--
Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 18-09-03 10:27

> [...]
>post til hver e-mail-adresse og så bare løbe den igennem og lave an
>msg.AddRecipient "email-adresse" for hver adresse. Er det den mest

Jeg ville nok lave en AddRecipientbcc istedet. Ellers sender du alle
e-mail adresser til alle på listen.

Og har du mange på listen, erindrer jeg at der kan være et problem med
over 500 modtagere. Men jeg er ikke helt sikker.

Mvh. Brian

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 18-09-03 11:25

> [...]
> post til hver e-mail-adresse og så bare løbe den igennem og lave an
> msg.AddRecipient "email-adresse" for hver adresse. Er det den mest

Sørg for at brug SendToQuery() funktionen, det kræver selvfølgelig at du
også har EmailAgent installeret, men det er et must til store forsendelser.

/Mark
--
www.improve.dk

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 18-09-03 12:02

> Sørg for at brug SendToQuery() funktionen, det kræver selvfølgelig at du
> også har EmailAgent installeret, men det er et must til store
forsendelser.

Kan du forklare lidt nærmere om det. Er det en del af JMail? Kræver det at
e-mail-serveren og web-serveren er den samme maskine?

Og hvad er egentlig "store forsendelser" i denne sammenhæng? Der bliver max.
500 på listen, og nok nærmere 200...

--
Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.