STORE tabeller, partitionering af tabeller~
Fra : Peter Boné

Dato : 17-09-03 19:16

er der nogen der har erfaring med MySQL 4.x i større enterprise miljø'er?

Har nogle tabeller på ~80GB (290.000.000 records), som p.t. kører på en
in-house udviklet DB server, men som skal flyttes til MySQL. Kunne godt
tænke mig at veksle lidt erfaring og et par ord eller to med nogen der
har kørt større setups, evt. med partitionering af tabeller, osv.... :)

Digitally yours

Peter Boné

Fra : Nikolaj Hansen

Dato : 19-09-03 01:32

290 mill records?

Er du så helt sikker på at MySql overhovedet er det du er ude efter? Så vidt
jeg ved, er der stadig kun table locking og ikke row locking på en mysql.
Dvs at du skal låse alle dine rows i en tabel for hver gang du vil opdatere
en.

Jeg kan da forudse nogle ret markante performance issues med en mysql i den
sammenhæng når vi taler så store datamængder.

Fra : Peter Boné

Dato : 20-09-03 14:26

InnoDB har row level locking. Har også lige snakket med en fra InnoDB
ang. så store tabeller, og performance.... så må vel bare prøve at køre
nogle tests og se hvad svinet kan trække ;)