Grafisk brugerflade
Fra : Code Freak

Dato : 17-09-03 14:36

Jeg gad godt lave en grafisk brugerflade til mit program, eg havde
tænkt på API, men jeg kender ingen gode steder til at lære API, findes
der måske en god bog som starter fra grunden af (dog ikke C++)

Mange tak

Fra : Ole Nielsby

Dato : 17-09-03 21:19

Code Freak <martin@fryd-wochner.dk> skrev:

> Jeg gad godt lave en grafisk brugerflade til mit program, eg havde
> tænkt på API,

Hvilket ApplikationsProgrammeringsInterface tænker u på?

Win32?

> men jeg kender ingen gode steder til at lære API, findes
> der måske en god bog som starter fra grunden af (dog ikke C++)

Der findes ingen gode bøger om Win32 - hvis det er det du mener.
Det er så omfattende at enhver bog om det enten er mangelfuld,
uoverkommelig eller forældet.

Til gengæld er det gammelt nok til at du kan låne en mængde
moderat forældede bøger om det på biblioteket. Brug dem
som godnatlæsning, og brug Microsofts Platform SDK når du
programmerer. (Ca. 300MB download.) SDK-dokumentationen
er af rimelig kvalitet og indeholder overbliksartikler over de
forskellige teknologier.

ON/Fjern sneglen fra min svaradresse

Fra : Peter Jensen

Dato : 17-09-03 21:20

Code Freak wrote:

> Jeg gad godt lave en grafisk brugerflade til mit program, eg havde
> tænkt på API, men jeg kender ingen gode steder til at lære API, findes
> der måske en god bog som starter fra grunden af (dog ikke C++)

En god start ville være at fortælle os noget mere om hvad du vil.
Hvilket operativsystem vil du programmere til? Skal det evt. være
portabelt mellem operativsystemer? Hvilken compiler bruger du lige nu?

--
PeKaJe

Where there are visible vapors, having their prevenance in ignited
carbonaceous materials, there is conflagration.