En halvgammel kat overvejer at flytte
Fra : Carsten Sørensen

Dato : 17-09-03 14:17

Hej gruppe,

Æsj, det er sådan nogle irriterende ting jeg poster om for tiden. Så længe
uden nyheder fra min side, og så kommer der bare sørgelige ting.

Nå men sagen er jo den at min søster skal flytte til Australien i en indtil
videre ukendt periode, mindst et år, og selvfølgelig gerne ville have sin
kat med. Jeg har i den forbindelse tidligere spurgt efter råd og erfaringer
med at eksportere den, og fik en masse gode råd privat, fra hvem har jeg
desværre glemt, og de mails røg desværre inden jeg kunne nå at få skrevet
en tak til de vedkommende :( Vi nåede dog frem til at det nok var en dårlig
ide, og en anden løsning ville være at foretrække.

Indtil videre har vi dog ikke fundet en god løsning, og det er efterhånden
tæt på, 2 måneder. Vi ville jo nok foretrække at "låne" den til et
familiemedlem, men det ser ikke ud til det er muligt, så vi diskuterer at
afsætte den til en fremmed. Men men, er det overhovedet muligt at nogen
ville være interesserede i en 9 år gammel Maine Coon, steriliseret, indekat
og generelt negativ overfor andre katte? Og jeg kan da næppe forestille mig
at nogen så ville være interesserede i at give den tilbage efter at have
haft den i et år? Jeg ville da ikke :) Eller er der nogle åbenlyse
løsninger vi overser her?

Carsten Sørensen

Fra : Line

Dato : 17-09-03 14:34

"Carsten Sørensen" <p5iutis02@sneakemail.com> skrev i en meddelelse

-KLIP-
> [...]
> at nogen så ville være interesserede i at give den tilbage efter at have
> haft den i et år? Jeg ville da ikke :) Eller er der nogle åbenlyse

Hej Carsten

Jeg ville foreslå jer at gi det et forsøg annoncer ham allerede nu (der
er jo ikke længe til) Jeg tror ikke hans alder er et problem som sådan, nok
mere om man har lyst til at tage en kat ind og så gi den væk igen!!
Men prøv og se om der ikke skulle findes nogen der kunne have lyst at hjælpe
jer...

Håber i finder ud af noget

MVH Line

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 17-09-03 14:42

"Line" <BlomdkKATTE@BAKKEmsn.com> wrote in
> Jeg ville foreslå jer at gi det et forsøg annoncer ham allerede nu

Ups, det er en hun skulle jeg måske lige have sagt :)

> (der er jo ikke længe til) Jeg tror ikke hans alder er et problem som
> sådan, nok mere om man har lyst til at tage en kat ind og så gi den
> væk igen!!

OK, det lyder godt med alderen i hvert fald. Vi er nok også nået frem til
at man nok bør indstille sig på ikke at se hende igen *snif*

> Håber i finder ud af noget

Jo tak.

Carsten Sørensen

Fra : Line

Dato : 17-09-03 16:07

"Carsten Sørensen" <p5iutis02@sneakemail.com> skrev i en meddelelse

> Ups, det er en hun skulle jeg måske lige have sagt :)

Du havde jo skrevet steriliseret, bare mig der ik er så hurtig

> OK, det lyder godt med alderen i hvert fald. Vi er nok også nået frem til
> at man nok bør indstille sig på ikke at se hende igen *snif*

Det næstbedste ville jo være hvis dem der overtog hende havde lyst til at
emaile jer hvordan hun havde det, så i ikke behøvede at slippe hende helt

Hvis du ikke ved hvor i kan sætte hende til salg/låns kan jeg anbefale
www.vildkat.dk (omplacering af voksne katte) ellers har www.dekatten.dk også
en køb og salg

Begge steder kommer der rigtig mange kattefolk, som kender en masse
kattefolk, som kender flere kattefolk o.s.v så der er der da en chance for
at der er nogen der ser det))

MVH Line

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 17-09-03 21:14

Line wrote:
> Hvis du ikke ved hvor i kan sætte hende til salg/låns kan jeg anbefale
> www.vildkat.dk (omplacering af voksne katte)

Øj den havde helt undgået min opmærksomhed selv om jeg er flittig læser
af gruppen, men det ser jo rigtig godt ud :)

Mange tak.

Carsten Sørensen

Fra : dpl

Dato : 18-09-03 21:20

Carsten Sørensen wrote:

> Øj den havde helt undgået min opmærksomhed selv om jeg er flittig læser
> af gruppen, men det ser jo rigtig godt ud :)

Hej Carsten!
Det er mig der administrerer vildkat.dk, og synes bestemt I skulle prøve
at annoncere efter et nyt hjem eller evt. en plejefamilie til den.
Faktisk er det tidligere lykkedes at finde et midlertidigt hjem til en
kat hvis ejer skulle til Australien *smil*.

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/