Bidearbejde ? råd søges
Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 17-09-03 14:03

Hejsa

Jeg er ikke ude på at starte en diskussion om for/imod IPO, da jeg
simpelthen må sige at det ikke har interesseret mig og ikke selv finder jeg
på nogen måde skulle have brug for det

Mit spørgsmål går på om en hund der det sidste år er træner i
politihundeforeningen, og IPO-program ville kunne vænnes til at træne ved
DCH og ikke skulle udfører bidearbejde længere, med det mener jeg om der
skal tages nogen speicelle hensyn til træningssituationer ? det skal nok
lige siges det er en hund som ikke er god til bidearbejde , den har ikke
drift nok til det som jeg er blevet det forklaret, hvilket er grunden til
ejeren skal omplasere den og ikke alligevel bruge den til opdræt.

Hunden ville i stedet skulle bo i en familie og trænes i DCH-regi, men
stadig bruges som konkurrencehund, da den til det vil egne sig godt, men
vil det i praksis kunne lade sig gøre, når den nu har været trænet i
bidearbejde ? Jeg spørger som sagt da jeg intet selv ved om IPO, men ved der
sidder nogen her i gruppen som har viden om det.

MVH
Gitte

Fra : Nina El Falaki

Dato : 17-09-03 14:53

Det vil ikke give problemer overhovedet

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Claus

Dato : 17-09-03 17:29

> [...]
der
> sidder nogen her i gruppen som har viden om det.

Hej Gitte

Hvis hunden er lært op på byttedrift burde det ikke give nogle problemer,men
jeg hæfter mig lidt ved at hunden mangler drift, hvis det er tilfældet skal
man lige være sikker på , om det er byttedrift der er trænet eller andre
mærkelige ting.

Claus

Fra : Bjarne Laursen

Dato : 17-09-03 18:05

"Gitte S. Eriksen" <dk.sacala*fjernspam*@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa

Det burde ikke give de mindste problemer.
Jeg har trænet en hanhund, som kørte DCH A-klasse på rent byttedrift og DKK
LP-prøver midt i store børneflokke. Derudover kørte den IPO gr.C på ren
forsvarsdrift(som ikke er ubetinget godt).
Det ene program skaber ikke problemer i forhold til det andet, hvis hunden
er oplært korrekt.
Det eneste jeg ville sikre mig er at hunden ikke har arbejdet med skjult
ærme i PH. Det kan muligvis give et problem.

Hundens alder er selvfølgelig ikke uvæsentlig. Du skal sikre dig, at kemien
er i orden. Hvis der er tilfældet er det bare på med vanten. Tag og begynd
forfra som om hunden ikke kan nogen ting. Når du finder ud af hvad den kan
er det bare om at gå lidt hurtigere frem end med en hvalp.

Bjarne

PS.
Der er mange "kasserede" politihunde, der fungerer godt som familiehunde. Og
lad nu være med at træne din hund op et program. Det er grundlæggende de
samme øvelser overalt og hunden er da ligeglad med, hvad programmet hedder.

info@riesenschnauzerSLET.dk
www.riesenschnauzer.dk

Fra : Claus

Dato : 17-09-03 18:26

"Bjarne Laursen" <ingen@ingen.dk> skrev i en meddelelse

Hej Bjarne

Jeg synes at både du oh Nina er lige lovlig hurtige til bare at sige at der
ikke er nogen problemer i det. Jeg kender oxo super gode hunde der kan det
hele...men der er jo ingen af os her der kender denb omtalte hund vel.?

Derfor vil en smule fornuft ikke skade med hensyn til gamle tjeneste hunde
som familie hunde jeps dem er der nogle stykker af men der var en i min
omgangs kreds der fik sådan en, den flæskede ham totalt, så alting er ikke
bare lige til.!!

Jeg mener her, vi kender ikke hunden derfor skal man se sig godt for....er
katastrofen først sket så er det for sent..

Claus

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 17-09-03 21:20

Hejsa

Takker for jeres råd/hjælp, vi vil få mulighed for at lære hunden nærmere at
kende ved at besøge den flere gange med vores hund/børn samt være alene med
den nogen gange først.

Vi har også fået stillet videobånd fra dens træning til rådighed som vi
sammen med vores egen træner vil kigge igennem da han selv har opdrætter
schæfer

Gemalen i huset har jo selv tidligere haft både schæfer og grand danois og
var jo ved at kige efter grand efter han var blevet lidt hook på det efter
at have været ved at undersøge noget for vores venner, men ville alligevel
ikke udelukke schæferen helt, da den jo er en arbejdshund som han søger
og fik nu et tilbud om denne hund som på alle områder interessere os, så
ville jo gerne høre råd fra folk som havde prøvet noget lign eller kendte
til det, takker mange gange

Skal nok holde jer opdateret med hvordan det udvikler sig og hvad afgørelsen
bliver .

MVH
Gitte

Fra : Eifelvuf

Dato : 23-09-03 10:50

"Bjarne Laursen" skrev d. 17-09-03 18:05 dette indlæg :

> Det eneste jeg ville sikre mig er at hunden ikke har arbejdet med
skjult
> ærme i PH. Det kan muligvis give et problem.

klip

Hej Bjarne.

Det er naturligvis noget ævl at tro, at en PH hund er trænet med skjult
ærme.
Dette vil alene kunne finde sted, når der er tale om sektion 1 - førere.

M.v.h.

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/