Fonte i Debian Unstable
Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 17-09-03 08:58

Hej gruppe

Tænkte der sikkert er nogen der har(/haft) samme problemer som mig:

Jeg har lige reinstallet min debian box (død disk er træls), og valgte
at køre efter sid da jeg godt vil have lidt nyere software end den der
følger med stable. Jeg er dog kommet i problemer med at få ordentlig
fonte i alle apps. Jeg har fine fonte i "rigtige" gnome programmer, men
ikke i standard mozilla og netscape som jeg downloader fra nettet. Med
mozilla kan jeg få det til at virke hvis jeg bruger den tar fil der er
kompilet med xft support (dog for SuSE men virker også på debian). Det
ser ud til at det er antialias der ikke spiller. Jeg har forsøgt alle de
tricks jeg mente var nødvendige (har xfs, xfs-xtt og xfstt installeret,
samt snuppet alle de truetype fonte jeg kan finde).

Jeg har prøvet at søge lidt på nettet men kan ikke finde en løsning
som jeg ikke allerede har prøvet. Måske er det blot en mindre detalje
jeg mangler, men man bliver som regel blind på sådanne ting efter man
har siddet med det længe. Jeg har flg i XF86Config:

Section "Files"
FontPath "unix/:7100" # local font server
FontPath "unix/:7110"
FontPath "unix/:7101"
# if the local font server has problems, we can fall back on these
FontPath "/usr/lib/X11/fonts/misc:unscaled"
FontPath "/usr/lib/X11/fonts/75dpi:unscaled"
FontPath "/usr/lib/X11/fonts/100dpi:unscaled"
FontPath "/usr/lib/X11/fonts/Type1"
FontPath "/usr/lib/X11/fonts/Speedo"
FontPath "/usr/lib/X11/fonts/CID"
FontPath "/usr/lib/X11/fonts/misc"
FontPath "/usr/lib/X11/fonts/cyrillic"
FontPath "/usr/lib/X11/fonts/75dpi"
FontPath "/usr/lib/X11/fonts/100dpi"
EndSection

Men det er ikke helt nok åbenbart :-/

Er der nogen der har et par forslag?

Mvh
Thomas

Fra : Claus Larsen

Dato : 18-09-03 07:12

Thomas Rasmussen wrote:
> Hej gruppe
>
> Tænkte der sikkert er nogen der har(/haft) samme problemer som mig:

debianguiden.dk har en anden opsætning der virker fint:

Hilsen Claus