Mulgt at aflæse Windows brugernavn?
Fra : Unen

Dato : 17-09-03 11:09

Hej Gruppe!

Jeg sidder og skal udvikle til en lokalt lukket netværk i et firma og ville
høre om det er muligt at aflæse brugernes windowslogon navn til
identificering? og for fleksibilitetens skyld, er det så også muligt at
aflæse brugernavnet hvis det er fra Linux.

Håber i forstår mit spørgsmål, ellers må jeg uddybe.

Mange hilsner
/Sune

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 17-09-03 19:02

Unen wrote:
> høre om det er muligt at aflæse brugernes windowslogon navn til
> identificering? og for fleksibilitetens skyld, er det så også muligt at
> aflæse brugernavnet hvis det er fra Linux.

Ingen af disse er php-relevante, da php kører på serveren, og ikke på
klienten. Du skal henvende dig i et javascript-relateret forum, evt. forums
der relaterer til specifikke browsere.

Lars.

--
Freelance programmør
Programmering mod timebetaling

Fra : Flemming Mahler Lars~

Dato : 18-09-03 06:51

Unen wrote:
> Hej Gruppe!
>
> Jeg sidder og skal udvikle til en lokalt lukket netværk i et firma og ville
> høre om det er muligt at aflæse brugernes windowslogon navn til
> identificering?

Ja. Det er det. Kik på http://modntlm.sourceforge.net/
Det virker også fint med php-løsninger.

(( Flemming ))

--
Flemming Mahler Larsen, TDC Online, Technology
http://netfactory.dk/ , +45 (339)94634

Fra : Unen

Dato : 18-09-03 14:29

Det var præcis sådanne en løsning jeg var på udkig efter og subj er altså
mulig.

Takker for svaret.
/Sune