Slet filer i en mappe fra php
Fra : Linda

Dato : 16-09-03 20:05

Jeg kunne godt tænke mig at vide om det kan lade sig gøre at slette filer i
en mappe...
Hvis ja kan det så også ladde sig gøre kun at slette alle de filer der er
over 1 dag gamle ????

Fra : Bjarne

Dato : 16-09-03 20:18

On Tue, 16 Sep 2003 21:04:56 +0200, Linda wrote:

> [...]
> en mappe...
> Hvis ja kan det så også ladde sig gøre kun at slette alle de filer der er

Ja da! Prøv at kigge på funktionerne unlink() og filectime().

--
/* Bjarne */

"Fate just isn't what it used to be!"
- Hobbes

Fra : Linda

Dato : 16-09-03 21:18

bude dette ikke slette mine filer i mappen

<?
if ($delete) {
unlink("/kimha/ny/$file");
echo "/kimha/ny/$file"." er slettet";
} else
{
$handle=opendir("/kimha/ny/");
$tmp = 0;
while($file = readdir($handle))
{
if (!($file== "." or $file== ".."))
{
if($tmp==0)
echo "<tr>";
$urlen =$file;
print "<td width=\"50%\"><a
href=http://kimha/ny/$file>http://kimha/ny/$file
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<a href=\" $PHP_SELF?delete=1&file=$file\"
target=\"_blank\">Slet</a></td>";

if($tmp==1)
{
echo "</tr>";
$tmp = -1;
}
$tmp++;
}}}

?>

Fra : Bjarne

Dato : 16-09-03 21:33

On Tue, 16 Sep 2003 22:18:25 +0200, Linda wrote:

> bude dette ikke slette mine filer i mappen
>
> <?
> if ($delete) {
> unlink("/kimha/ny/$file");

Uden at have studeret resten af koden - argumentet til unlink() skal
være en absolut sti til filsystemet. Så hvis dine filer ligger i
/home/www/kimha/ny/, skal dette altså med. Tilsvarende under Windows,
c:\\www\\kimha\\ny\\.

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 17-09-03 01:28

Bjarne wrote:
> [...]
> være en absolut sti til filsystemet. Så hvis dine filer ligger i
> /home/www/kimha/ny/, skal dette altså med. Tilsvarende under Windows,

Samtidigt skal den bruger php kører som ha' lov til at slette filerne,
dvs. hvis det er noget der bliver kørt via web skal webserverens
bruger(nobody/httpd ...) have skriveadgang på filerne.

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk