Formmail.asp
Fra : Is

Dato : 16-09-03 20:54

Hej

Jeg prøver at lave noget tilmelding via formmail.asp

Min udbyde har en "præfabrikeret" som jeg godt kan få til at virke, men jeg
vil gerne tilpasse det.
Jeg kan se at alt hvad der står "input" foran bliver mailet .
jeg har nogle select hvor man vælger måned og år, som jeg så via
"javascript" sætter måned & år sammen, og jeg vil derfor gerne undgå at
medsende måned , og år hvordan kan jeg det ???

Jeg har også forsøgt at gå en anden vej, derfor at jeg prøvet at lave den
mest simple mailer, som jeg så vil putte mere på, for på den måde at se hvad
jeg kan få lavet. Derfor har jeg lavet følgende:
---
<%
dim myMail, objmail

Set myMail = CreateObject("CDONTS.Newmail")

myMail.Send "e.i@get2net.dk", "eisager@get2net.dk"
Set myMail = Nothing

response.write "alt ok hertil"
response.end
objmail.From = "e.i@get2net.dk"
objmail.To = "eisager2get2net.dk"
'objmail.Cc = ""
'objmail.Bcc = ""
objmail.Subject = "dette burde være emne"
objmail.Body = "indhold, Kære bla, bla"

Response.Redirect "default.asp"
%>
---
Hvis jeg tester den, kommer der til at stå :alt ok hertil.

Men hvis jeg prøver at tage næste linje med ( objmail.From =
"e.i@get2net.dk")

så får jeg følgende fejl:

Der opstod en Microsoft VBScript-kørselsfejl fejl '800a01a8'

Et objekt er obligatorisk: ''

/dch/indmeldasp/testmail.asp, line 16

---

hvad er det der mangler ??

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : ///JJ

Dato : 16-09-03 21:52

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse1@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> response.end
> objmail.From = "e.i@get2net.dk"
> Men hvis jeg prøver at tage næste linje med ( objmail.From =

Hey.
Du har lige erklæret en variabel kaldet "myMail" men lidt efter kalder du
den "objmail"
- det går ikke

mvh
///JJ

Fra : Is

Dato : 19-09-03 23:30

> Hey.
> Du har lige erklæret en variabel kaldet "myMail" men lidt efter kalder du
> den "objmail"
> - det går ikke
---
Ja det kan jeg godt se , nu , det er jo ikke sådan lige når det er noget nyt
man begynder på .

Nu vil jeg gerne rette det der kommer fra "formen" inden det bliver mailet,
derfor har jeg lavet en "mellemmailer.asp" i denne har jeg tænkt mig at
redigere indholdet så det står som jeg gerne vil har det, og derefter sende
indholdet, men hvordan laver jeg "submit" automatisk ?? jeg mener hvordan
erstatter jeg knappen "submit" ??

eller er der en måde hvormed jeg kan bestemme om en "input" i formen skal
medsendes eller ikke ??

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : ///JJ

Dato : 20-09-03 13:53

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse1@get2net.dk> wrote in message

Jeg er ikke sikker på jeg helt forstår dine spørgsmål, men jeg forsøger

> [...]
> derfor har jeg lavet en "mellemmailer.asp" i denne har jeg tænkt mig at
> redigere indholdet så det står som jeg gerne vil har det, og derefter

Altså du har en form "formen", og den ønsker du at submit'e (poste) til en
anden side "mellemmailer.pas" som foretager noget behandling af de overførte
data, før du sender data'ene som en mail?

> men hvordan laver jeg "submit" automatisk ?? jeg mener hvordan
> erstatter jeg knappen "submit" ??

Du skal ikke erstatte knappen, blot fortælle formen at den skal aflevere
sine data hos "mellemmailer.asp". Det gøres i formens <form> tag, ved at
bruge property'en action, fx.

<form method="post" name="formen" action="mellemmailer.asp">

> eller er der en måde hvormed jeg kan bestemme om en "input" i formen skal
> medsendes eller ikke ??

Ikke hvis du har defineret dit input i formen. Men det gør vel ikke noget,
for du bestemmer bare i mellemmailer.asp om du vil bruge det. Hvis det er et
felt som du kun nogle gange vil bruge, så tager du det med i mail-objektet,
ellers ikke. Ved ikke om jeg forstår dit spørgsmål?

mvh
///JJ

Fra : Is

Dato : 20-09-03 22:19

"///JJ" <jesperhnR-E-M.O.V.E@tdcadsl.dk> skrev

> [...]
> bruge property'en action, fx.
>
> <form method="post" name="formen" action="mellemmailer.asp">
Ja ! sådan se min form også ud på den side som gæsten udfylder
(indmeld.asp)
og dog, jeg har method="get" for så at rette / indsætte det sendte i "ny
form"

Så har jeg lavet en "ny form" på siden mellemmailer.asp, her redigerer jeg
og indsætter resultatet i "ny form" og <input type="hidden" name="...">
Det er her jeg ikke ved hvad jeg skal skrive for få mellemmailer.asp "ny
form" sendt til den side der rigtig sender "aspmailer.asp" ??

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : ///JJ

Dato : 21-09-03 10:21

> [...]
> Det er her jeg ikke ved hvad jeg skal skrive for få mellemmailer.asp "ny
> form" sendt til den side der rigtig sender "aspmailer.asp" ??

Jeg synes du gør det unødigt indviklet :))
Du kan køre det hele på én eller to sider, som Jørn er inde på i hans post.

Til dit spørgsmål omkring hvad der skal sendes, så forstår jeg stadigvæk
ikke hvad du mener.
*Nornalt* sætter man selv sit email-objekt op med ting som "to", "from",
"subject" og "body", og derefter sendes email'en.
Fx (med og uden brug af variable).

dim mailcontent
mailcontent="bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla"
mailobj.to="enmodtager@paanettet.dk"
mailobj.subject="overskrift"
mailobj.body=mailcontent
mailobj.send

Heraf fremgår at du helt selv bestemmer hvad du vil sende udfra
tildelingerne i linie 3-5.
Jvf. ovenstående går jeg ikke ud fra du bruger komponenter som CDONTS eller
JMail. Hvad bruger du så?

mvh
///JJ

Fra : Is

Dato : 22-09-03 00:08

"///JJ" <jesperhnR-E-M.O.V.E@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tildelingerne i linie 3-5.
> Jvf. ovenstående går jeg ikke ud fra du bruger komponenter som CDONTS
---
Det er CDONTS , jeg er startet ud fra en der er genereret af min udbyder
(web10) og så blandet den med noget fra en cgiformmail jeg havde i forvejen,
og jeg ku bare ikke få noget til at virke ..
Men jeg må jo være blevet ledt på sporet, for jeg har fået det til at virke
som jeg gerne vil ha det til, jeg mangler nu bare at designe siden færdig,
og bygge validering ind. vil du se resultatet er det på :
http://www.dch-haslev.dk/mail/indmeld.asp og udfylder du e-mailadresse, så
burde du modtage en kopi.

Tak for hjælen

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : ///JJ

Dato : 22-09-03 21:07

> [...]
> som jeg gerne vil ha det til, jeg mangler nu bare at designe siden færdig,
> og bygge validering ind. vil du se resultatet er det på :

Jamen, jeg er glad for at jeg kunne hjælpe :)

mvh
///JJ

Fra : Jørn Andersen

Dato : 20-09-03 19:26

On Sat, 20 Sep 2003 00:29:39 +0200, "Is"
<detteerminnewsgruppemailadresse1@get2net.dk> wrote:

>Nu vil jeg gerne rette det der kommer fra "formen" inden det bliver mailet

Det lyder meget fornuft.

> [...]
>indholdet, men hvordan laver jeg "submit" automatisk ?? jeg mener hvordan

Hvorfor ikke ikke bare foretage denne tilpasning/redigering på samme
side som du sender fra? Altså en side, som først har en
"tilpasningsdel" og derefter en "send-mail-del".
Eller hvis det er fordi du vil bruge din "send-mail"-fil til flere
ting, kan du jo include den på "mellemmailer.asp" - efter
tilpasningen.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Is

Dato : 20-09-03 22:03

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor ikke ikke bare foretage denne tilpasning/redigering på samme
> side som du sender fra? Altså en side, som først har en
> "tilpasningsdel" og derefter en "send-mail-del".
---
Det vil jeg også gerne ! men hvordan bestemmer jeg hvad der sendes og ikke
sendes af de udfyldte felter i formen.
Som jeg ser det nu, så sendes alt hvad der er et <input ... foran ??

Og jeg har nogle måned og år valg i nogle "select" som jeg gerne vil sætte
sammen , inden de sendes, og vil så selvfølgelig ikke sende hvor måned og år
står hver forsig.

--
Venlig hilsen
Erik Isager