Hvilken URL i Iframe?
Fra : René Lønstrup

Dato : 16-09-03 18:25

Hejsa,

Jeg har en lille side med en Iframe. Udover Iframe'en er der også en knap
som er forbundet med et javascript der skal finde ud af URL'en på den
pågældende side i Iframe'en.
Så længe siden i Iframen er på min egen server virker javascriptet fint, men
er siden på en anden server (det kan f.eks. være http://www.jubii.dk) virker
det pludseligt ikke..? Nogen der har en idé om hvorfor?

En test-version kan ses her:
http://www.rel7star.dk/misc/test/testInput2Iframe.html

--
Mvh René Lønstrup
min web: http://www.rel7star.dk?r=usenet

Fra : Benny Nissen

Dato : 16-09-03 18:38

"René Lønstrup" <news@rel6+1star.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
virker
> det pludseligt ikke..? Nogen der har en idé om hvorfor?

Javascript kan vel ikke 'se' på tværs af domæner.

Kan du ikke give din iframe et id og så spørge på src via javascript ?

--
Benny Nissen
http://web.bennynissen.dk

Fra : René Lønstrup

Dato : 16-09-03 18:54

Benny Nissen wrote:
> Javascript kan vel ikke 'se' på tværs af domæner.

Sikkert ikke, - men browseren burde vel vide hvilken URL den viser i framen?
Jeg vil så bare gerne have den til at fortælle det til javascriptet ;)

> Kan du ikke give din iframe et id og så spørge på src via javascript

Joeh, det virker lidt bedre end før, men den opfatter ikke hvis man ændrer
location i Iframen.
Hvis man f.eks. åbner google i iframen, og derfra søger på et-eller-andet,
skulle scriptet gerne aflevere den nye url ( f.eks.
http://www.google.dk/search?q=et-eller-andet&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&meta= )
når man igen trykker på knappen. Nu leverer den bare den url man fodrede den
med før..

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 16-09-03 20:22

"René Lønstrup" <news@rel6+1star.dk> writes:

> Sikkert ikke, - men browseren burde vel vide hvilken URL den viser i framen?
> Jeg vil så bare gerne have den til at fortælle det til javascriptet ;)

Det er sikkerhedshensyn. Cross-site-scripting er generelt forhindret i
standard sikkerhedsindstillingerne i browsere. Hvis et vindue indholder
en side fra et andet domæne, så kan du intet finde ud af om det.

Du kan sikkert slå beskyttelsen fra på din egen browser, på en eller
anden måde der afhænger af browseren, men hvis du skal sende siden til
andre, så virker den slags jo ikke.

/L

Fra : René Lønstrup

Dato : 16-09-03 22:15

Lasse Reichstein Nielsen wrote:
> Det er sikkerhedshensyn.

Havde godt nok en mistanke om at det var noget i den retning..

> Cross-site-scripting er generelt forhindret i
> standard sikkerhedsindstillingerne i browsere. Hvis et vindue
> indholder en side fra et andet domæne, så kan du intet finde ud af om
> det.

Åbenbart ikke..

> Du kan sikkert slå beskyttelsen fra på din egen browser, på en eller
> anden måde der afhænger af browseren, men hvis du skal sende siden til
> andre, så virker den slags jo ikke.

Næh, - nå, så røg den idé