HTTP headers der forhindrer Mozilla i at c~
Fra : No1

Dato : 15-09-03 23:57

Jeg har svært ved at forhindre Mozilla i at cache nogle billeder jeg
sender til den. Noget client side script skifter mellem nogle sider en
gang i mellem. På disse sider er nogle billeder, som bliver vist flere
gange.

Problemet er at billederne caches på ubestemt tid og derfor bliver
ændringer ikke vist. Hvilke HTTP headers skal jeg sende for at

1) sikre at Mozilla henter billederne hver gang de skal vises igen

eller endnu bedre

2) sikre at der hentes en frisk version af billedet, hvis der er gået
mere end 5 minutter siden det sidst er vist?

Jeg har eksperimenteret med expires, last modified, cache-control:
no-cache, no-stor pragma: no cache osv. Men Mozilla bider ikke rigtig på.

Hjælp modtages gladeligt. Helst ikke en henvisning til en RFC, men
hellere mere praktisk ala hvilke headers jeg skal bruge.

Fra : Lasse B. Jensen

Dato : 15-09-03 23:59

ala

Expires: Thu, 16 Sep 2003 08:52:00 GMT
Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate, post-check=0,
pre-check=0
Pragma: no-cache

Fra : Troels Arvin

Dato : 16-09-03 11:45

On Tue, 16 Sep 2003 00:57:29 +0200, No1 wrote:

> Jeg har svært ved at forhindre Mozilla i at cache nogle billeder jeg
> sender til den.

Giv gerne en eksempel-URL.

> Jeg har eksperimenteret med expires

Hvilken Expires-header gav du fx? Prøv evt. at undlade at medtage den,
før du er 100% sikker på, at sagerne ikke kan klares med "Cache-Control".

> last modified

Glem den. At pladre til med flest mulige headers er en dårlig strategi.

> cache-control: no-cache, no-stor

Det hedder "no-store"; måske dette har forvirret så meget at linjen er
blevet ignoreret. Prøv i øvrigt, om no-cache ikke er godt nok.

> pragma: no cache
Samme problem: Det hedder no-cache.

Fra : No1

Dato : 16-09-03 15:27

Jeg kom i tanke om en anden løsning, som jeg nu har brugt. Ved at sætte
et "dummy" argument ind i URL'en, tror browseren at det er et andet
billede. Derfor bliver den nødt til at hente det igen.

fx img.gif?dummy=24536456.
Næste gang et nyt nummer: img.gif?dummy=24536484 osv.